nieuwe motor is er de medusa 28-32-3400

de nieuwe motor is voor me 2de rex.
een voor normaal vliegen en een voor 3d.
de medusa schijnt een kogel te zijn kwa prestaties op 3s.

het gaat om een medusa 28-32-3400 afterburner motor.Model Kv Io@8V Rm P In* I Max I** Max V Dimensions Shaft Dia Weight

3400RPM/V 1.40A 0.020 206W 29A 35A 18V 28 x 32mm 3.17mm 70g .

de motor komt in het stk frame

ok de nieuwe motor{medusa28-32-3400} zit er in en getest dat gaat als een kogel.
de motor draait vol gas 2800 toeren met een 11 tand en de 315 bladen.

de motor word 55 graden en de accu`s 35 graden en de regelaar ook ongeveer 35 graden dat is dus mooi .
vlieg tijden met een 1800 mah zit ik rond de 9 minuten en is dan 80%leeg dit doe ik om de lipo`s te sparen.
van de week wil ik de 335 bladen nog testen en tandwiel 13.

Ik heb ook de 335 blades gisteren besteld en ga deze ook testen, heb een Align 430L 4050kv motor steken op 11T momenteel, heb wel kleindere tandwielen besteld ook 9T en 10T, dus deze worden ook getest, schrijf je achteraf jou ervaring ook even over die 335 blades?

van midag is het niet gelukt ik had problemen met de staart poeli voor aan in bus was er uit gelopen maar ik ga vanavond weer ff testen.

vanavond kort kunnen testen met de 335 bladen en daar mee gaat de heli er als een kogel mee van door heel ziek.
verder niet kunnen testen om dat ik last van rammelende servo`s had en ik geen id heb waar dat van daan komt .
ik vlieg met spcm en dat zau niet moeten kunnen storen .
ik vermoed dat de bec het niet aan kan het is een cc35 en ik denk dat het een 1,5 amp verzie is.

Vandaag heb ik ook "gevlogen" (wat een wind)met mijn T-rex,met de Medusa en 13T pinion.

Gascurve op 100-90-85-90-100 in idle-up,en na 5 minuten vliegen vond ik het wel genoeg met die wind,ik dacht laat ik de accu en motor een voelen maar daar schrok ik toch wel van.
De motor was loeiheet,kon er mijn vinger niet ophouden,en de accu was ook heet(niet warm maar heet).

Dit lijkt me niet gunstig voor de levensduur van de accu dus zo vlieg ik er niet mee verder.

Ik moet zeggen dat ik ook niet veel verschil merk met de ALign 430 op 13 T en zelfde gascurve...(Die overigens veel koeler blijft)

Iemand tips?
Mischien een koellichaam op de motor?
Ik zal toch eens voor de gein de temperatuur gaan meten,ben wel benieuwd... :|

Groeten,
Marcel

ik vlieg met een 11 stands en zit rond de 55 graden en 2800 op de kop.
ik ben nog op zoek naar een messing tandwiel met 12tanden ik denk dat dat nog beter gaat.

@ Marcel.

Met mijn Kontronik wordt hij warm maar nier super heet.
Wellicht klopt de timing van je ESC niet? kan je die veranderen?

Back