nieuwe motor tamiya plasma edge

• Topicstarter Topicstarter darthsimon
  • Startdatum Startdatum
D

darthsimon

Guest
hallo allemaal,
ik heb een tamiya plasma edge ik ben er heel "content" van,
maar ik zou hem wat sneller willen laten gaan,
ik zou een nieuwe motor willen kopen dat hij toch wel 60à70 kmp/h berijkt. Ik weet alleen niet wat voor soort motor dat zou moeten zijn,
en waar ik die zou kunnen bestellen (liefst online)

grtjs, darthsimon

Ik heb eergisteren een Team Trinity 12t brushed motor gekocht en een Nosram Magnum Reverse regelaar.
gaat hard genoeg rond 70 à 80km/uur.
Komt op 150 euro

pluspunt:-als er iets kapot is aan je motor kan je er gewoon nieuwe kogeltjes of wat dan ook insteken.

minpunt:-je kan er niet mee in zand rijden of iets dat klein en korrelig is.

Als ik jou was zou ik het in een modelbouwwinkel kopen en niet op internet.Dan kunnen ze je nog helpen als je er een probleem mee hebt.

Ik heb eergisteren een Team Trinity 12t brushed motor gekocht en een Nosram Magnum Reverse regelaar.
Komt op 150 euro

pluspunt:-als er iets kapot is aan je motor kan je er gewoon nieuwe kogeltjes of wat dan ook insteken.

Als ik jou was zou ik het in een modelbouwwinkel kopen en niet op internet.Dan kunnen ze je nog helpen als je er een probleem mee hebt.

Bedankt voor de info zal eens gaan horen in winkel

Komt op 150 euro

80 km/pu met een brushed motor
ik mag wel 40 raden

die gast praat maar wat!

80 km/pu met een brushed motor
ik mag wel 40 raden

die gast praat maar wat!

Jij praat ook maar wat.

Met een goede brushed motor kan je best hoge snelheden halen. Dat is niet alleen weggelegd voor Brushless motoren. Dat je dat vervolgens met een Plasma Edge niet kan durf ik niet te zeggen. Maar met een 12T brushed motor kan je best de 60km/u wel halen en misschien die 70km/u ook nog wel.

In een Tourwagen haal je dat helemaal en als je op snelheid vertand en genoeg ruimte hebt kan het nog wel iets harder.

Neemt niet weg dat iemand een brushed set van 150 euro aan praten, nou niet echt het beste advies is. Dus dat je in de winkel altijd zo goed geholpen wordt trek ik in dit geval ook in twijfel;)

Voor de TS: ik zou is kijken voor een EZrun setje 60a esc , in combinatie met een 8,5 motor. Is stukken goedkoper dan eerder genoemd brushed set, en de prestaties zullen zelfs beter zijn. Kijk maar is rond op Ebay, of bij de aziatische websites hier zijn ze voor hele scherpe prijzen te vinden.

Neemt niet weg dat iemand een brushed set van 150 euro aan praten, nou niet echt het beste advies is. Dus dat je in de winkel altijd zo goed geholpen wordt trek ik in dit geval ook in twijfel;)

Voor de TS: ik zou is kijken voor een EZrun setje 60a esc , in combinatie met een 8,5 motor. Is stukken goedkoper dan eerder genoemd brushed set, en de prestaties zullen zelfs beter zijn. Kijk maar is rond op Ebay, of bij de aziatische websites hier zijn ze voor hele scherpe prijzen te vinden.

zal is zien

Dat is inderdaad weer een ander verhaal. Maar dat heeft meer met onderhoud te maken dan dat brushed niet harder zou kunnen als 40km/u.

Back