Nieuwe motor trex 500esp

ik zoek een nieuwe motor voor mijn trex 500 esp

Nu werd mij de volgende motor aangeraden. De KDE direct 500xf-1450

Wat heeft deze als voordeel in vergelijking met mijn nu standaard align 500 bl inrunner?

Ik heb het niet opgezocht maar denk dat KDE motoren wat meer power hebben . Afhankelijk van budget : Kontronik heeft zeer goede motoren en het nieuwere merk X nova is ook zeer in trek nu . Keuze genoeg , je moet kiezen naar je vliegstijl ?

Ik gebruik scorpion motors , van 6 min naar 9 minuten vliegtijd ( normaal vliegen in schaalrompje)

Gr,Arno

wow.
das 33 % winst.. wat alleen verklaard kan worden door rendement (als er geen andere factoren meespelen)
Nu is daar altijd winst te halen.. maar 33% winst op alleen rendement is heel erg veel

Of er moet iets anders meespelen.. Een niet geheel correct ingestelde governor kan ook te snel ingrijpen, waardoor je een continu op en aftoerende motor krijgt.
waardoor je dus veel energie zo weggooit.
Als de nieuwe motor beter bij de governor past, ben je dat op en aftoeren kwijt, en dus hou je veel meer vliegtijd over.
om dat uit te sluiten, kun je het verbruik even testen met governor aan, en zonder gov aan.
wel zelfde toerentallen houden natuurlijk..

Eerlijkheids halve moet ik wel vermelden dat ik de tandwiel verhouding heb aangepast (15T) en gebruik assymetrische spinblades
en gebruik 5S 4000 Mah accu's.
Hier een kleine indruk >>
Gr,Arno

die verhouding van motor-power, lipo en gewicht van de heli moet wel passen, en dan de vliegstyle,
vlieg je rondjes of hard 3D, kom ik met mijn kleintjes van 6 minuten snel op 3 minuten ...

Back