Nieuwe motor voor de Big Lift DLA32
Omdat mijn zoon , ( Thijmen) enkele weken geleden een Big lift gekocht heeft. Hadden we een motor nodig voor zijn Big Lift.
Ik zelf heb ook een Big Lift met een zenoah 20 cc en deze wordt veel gebruik voor para droppen.
Nu hebben we besloten ,om de zenoah over te zetten naar de Big lift van Thijmen.
Dus waren we opzoek naar een nieuwe motor voor mijn Big Lift.
Omdat we aan para droppen doen, hebben we een Benzine motor nodig met iets meer pk’s
Na wat rond neuzen kwamen we terecht bij , http://www.rc-planes.nl.
Jan Brenk kwam met het volgende advies.
Een DLA32. Hier onder de gegevens van de motor.
•Performance: 3.8HP/8200rpm
•Idle speed: 1700rpm/min. ◦ 8.8Kg Pulling Force/100meters Altitude
◦ 7.8Kg Pulling Force/1800meters Altitude
•Propeller: 18*8, 18*10, 19*8, 20*8
•Spark Plug: CM6
•Exhaust Amount: 32.23cm3
•Bore x Stroke: 37mm x 30mm
•Compression Ratio: 7.6:1
•Lubrication Ratio: 30:1 (Break In), 40:1~50:1(Normal Flying)
•Main Engine Weight: 910g
•Muffler Weight: 65g
•I gnition Weight: 100g.
Deze motor hebben we van de week op onze Big Lift gemonteerd ,
Nu moeten we de komende week nog de gas aansturing afstellen en de tank vast zetten.
Dan gaan we volgende week maar eens proef draaien( ik ben benieuwd)
We hopen binnen kort de testresultaten bekent te maken
Hier al vast wat foto’s
Omdat mijn zoon , ( Thijmen) enkele weken geleden een Big lift gekocht heeft. Hadden we een motor nodig voor zijn Big Lift.
Ik zelf heb ook een Big Lift met een zenoah 20 cc en deze wordt veel gebruik voor para droppen.
Nu hebben we besloten ,om de zenoah over te zetten naar de Big lift van Thijmen.
Dus waren we opzoek naar een nieuwe motor voor mijn Big Lift.
Omdat we aan para droppen doen, hebben we een Benzine motor nodig met iets meer pk’s
Na wat rond neuzen kwamen we terecht bij , http://www.rc-planes.nl.
Jan Brenk kwam met het volgende advies.
Een DLA32. Hier onder de gegevens van de motor.
•Performance: 3.8HP/8200rpm
•Idle speed: 1700rpm/min. ◦ 8.8Kg Pulling Force/100meters Altitude
◦ 7.8Kg Pulling Force/1800meters Altitude
•Propeller: 18*8, 18*10, 19*8, 20*8
•Spark Plug: CM6
•Exhaust Amount: 32.23cm3
•Bore x Stroke: 37mm x 30mm
•Compression Ratio: 7.6:1
•Lubrication Ratio: 30:1 (Break In), 40:1~50:1(Normal Flying)
•Main Engine Weight: 910g
•Muffler Weight: 65g
•I gnition Weight: 100g.
Deze motor hebben we van de week op onze Big Lift gemonteerd ,
Nu moeten we de komende week nog de gas aansturing afstellen en de tank vast zetten.
Dan gaan we volgende week maar eens proef draaien( ik ben benieuwd)
We hopen binnen kort de testresultaten bekent te maken
Hier al vast wat foto’s
Laatst bewerkt door een moderator: