Hoi Chris38,
Is het een twee- of viertakt motor ?
Voor beide geldt bijna dezelfde procedure. Zet de Hoofd regelnaald ca. 2,5 slag open (Check dit, als er een handleiding bij zit)
Met de hand starten:
1. Als je voor de eerste keer start : Probeer met de hand de motor te primen (brandstof aan laten zuigen) door de carburateur dicht te houden en de prop enkele slagen rond te draaien, ZONDER de gloeiplug aan te sluiten.
2. Start de motor met een chicken stick. (Pas op, als er teveel brandstof in zit kan deze terug slaan)
Met een startmotor starten:
1. Plug aansluiten en starten.
Als de motor loopt geef dan heel rustig gas en controleer of het toerental oploopt. Er dient rook uit de uitlaat te komen. (Motor staat zeer rijk)
Laat de motor rustig (rijk) lopen op ongeveer halfgas. Geef na een paar minuten rustig volgas en laat de motor een paar minuten volgas lopen. Breng het toerental terug naar stationair en laat de motor een paar minuten lopen. Stop de motor en laat deze afkoelen.
Na het afkoelen de motor nogmaals enkel malen volgens bovenstaande procedure laten lopen. Na het leegdraaien van ca. 2 brandstof tankjes de motor wat verder laten optoeren door de regelnaald wat dicht te draaien. (Pas op, niet teveel,dan wordt het mengsel te arm en dat is zeer slecht voor de motor)
Een goede houvast is om te controleren of er rook uit de uitlaat komt, dan staat de motor meestal niet te arm.
Als je meer vragen hebt, stel deze gerust.
Grt,
Arnoud.