nieuwe motor voor Kyosho Bluestreak

Hallo,

Ik zoek een nieuwe motor voor mijn kyosho Bluestreak,
Mijn regelaar is een Rocraft 120 uP 20A/30A.
Deze regelaar wil ik graag behouden, dus ik zit te denken aan een motor in de 600-klasse.
Ik zit een beetje te kijken voor motoren op de site van Graupner, maar daar staan een stuk of 10 600 motoren.

Omdat de tandwielen kapot zijn, heb ik de vertanding eruit gehaalt, nu heb ik ergens gelezen dat deze gebruikt wordt om koppel te genereren???

Als dat zo is heb ik een motor met koppel nodig.
Ik vaar op 9.6v.

Dus wat is nu het beste?
gewone speed 600
speed 600 race
speed 600 BB SP
welke versie zou ik dan moeten hebben?, de 7.2 of 8.4 of de 9.6v-versie?

Alvast bedankt,

Jacco

Laatst bewerkt:
Hallo Jacco,

Een Speed 600 is een beetje onderbemeten in zo'n grote bak als de Blue Streak.

De orginele tandwielreductie zorgde ervoor, dat de 500/600 motor een fatsoenlijk formaat prop (40-42mm) kan trekken.
Direkt aangedreven houdt het bij een 600 motor met een 37,5mm wel op.

Met deze prop/motor combinatie varen onze 50 cm bootjes, op 7 cellen sub-C, zo'n 35-40 km/h, bij een vaarklaar gewicht van ruim een kilo.

Hoe snel wil je varen met je Blue Streak?

Groeten, Jan.

Hallo Jan,

ik hoef totaal niet hard, het is gewoon een beetje spelevaren voor in de vakantie. (geen 700 tubro neodym, is ook niet echt een optie aangezien dat hij van abs is gemaakt.)
mijn lader kan maximaal 9.6v lader, dus meer cellen zou ook niet gaan.

Ik heb er nu een tamiya sport tuned motor inzitten, op 7.2v zonder de vertraging, en vind dat al best wel lekker gaan, komt goed op toeren en wordt niet warm. Prop is een graupner 42mm K

Desnoods zou ik wel ergens een nieuwe vertraging kunnen kopen.

Maar wat is nou (van de 600 reeks) de beste motor met het meeste koppel?

PS: [URL="
- Kyosho Blue Streak on Kallavesi[/URL] als hij zoiets haalt ben ik al blij!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi Jacco,
ik heb nog een Graupner speed 700 BB turbo liggen(4x gebruikt)
full

full

En eventueel ook nog een regelaar Robbe navy 570
full

Ik heb alleen geen idee hoe hard dat dan gaat in jou boot.
Ik hoor het wel als je interesse hebt.

Groeten Paul.

Je mag ook even komen kijken als je wilt, ik woon in Dordrecht

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jacco,

Een 700 Neodym is qua grootte geen enkel probleem in de Blue Streak, 12-14 cellen raak je er ook gemakkelijk in kwijt.
Het probleem zit 'm in het rompontwerp; de kiellijn is gebogen, bedoeld voor een low-power aandrijving, zodra het harder gaat, begint de boot te wippen, dat doet 'ie al met de standaard aandrijving, als het nóg harder gaat, begint de boot te springen, tot 'ie meer uit, dan in het water is, totaal onbestuurbaar...

Met trimkleppen is het een beetje te verminderen, maar dat gaat weer ten koste van de snelheid, omdat de boot te nat gaat lopen, de boot uit het filmpje is ook voorover getrimd, want hij wipt bijna niet, maar gaat niet erg hard.
Aan het geluid te oordelen ligt daar ook een 700 motor in.

De regelaar vind ik een beetje aan de lichte kant, 20A continue is niet veel voor een 700 of een 600 motor.

Heel eerlijk gezegd vind ik geen enkele 600 motor geschikt voor zo'n grote romp in direkte aandrijving...

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Jacco.
even ter info, dit is geen neodym. En de prijs, ik dacht aan 10 euro. Ik heb de aankoopbon hier ook nog liggen. Hij is echt niet oud en 4x gebruikt.

Back