Nieuwe motor?

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Ernst Grundmann, 8 apr 2003.

  1. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.353
    Locatie:
    Woerden
    Mensen ik heb jullie hulp nodig.
    Ik heb een electroheli, een Kyosho Huges 500. De heli heb ik jaren geleden gekocht maar ik heb er nooit echt lekker mee kunnen vliegen.
    De accu bestaat uit 7 Sanyo rood 1,2V 1700mAh SCR cellen, de regelaar is van Graupner type Powermos 25 Heli en de motor is een Kyosho Le-Mans AP36BB. De motor is best pittig maar niet pittig genoeg. :cry:
    De heli komt maar net van de grond maar van rondvliegen komt niets. Al na een minuut of 3 a 4 zakt het vermogen zo ver in dat hij niet eens meer van de grond komt! Toch is de accu nog niet leeg want ik kan de motor nog zeker 5 minuten laten draaien voordat de accu echt leeg is. Ik heb me al laten vertellen dat deze motor niet echt sterk genoeg is voor deze heli.
    Nu wil ik het komende seizoen eindelijk met die heli vliegen, mijn vraag aan jullie is wat kan ik het beste doen? Een andere motor kopen, en zo ja welke, of 8 cellen gaan proberen :?:
    Vrijdag ga ik naar Dortmund dus daar kan ik kiezen uit een ruim aanbod van motoren maar helaas weet ik te weinig van de diverse types. Ik wil zeker weten (nou ja zeker 8) ) dat ik de juiste motor koop.
    De heli weegt vliegklaar, met een 7 cellen accu, ongeveer 1300 gram. Ik kan tot maximaal 8 cellen in de heli kwijt en de regelaar kan maximaal 25 Amp continu verwerken. De eventuele nieuwe motor moet dus met max. 8 cellen en 25 Amp genoegen nemen. Dat komt neer op iets meer dan 200 Watt.
    Wat is volgens jullie een goede bruikbaare motor voor deze heli rekening houdend met de beperkingen :?:
    Alvast bedankt.
     
  2. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Hoi, Ernst.
    Tot 2 jaar terug heb ik ook veel gevlogen met zo'n Kyosho EP met Hughes 500 body. Ik heb hem verkocht aan een mede clublid die er nog veel in de tuin mee vliegt.

    Ik vloog op 8 cellen (Kan die wel gebruiken om het zwaartepunt goed te krijgen.) Als motor gebruikte ik een R/C auto race motor met 17 wikkelingen. In principe moet elke dubbel gelagerde auto race motor met 17 wikkelingen voldoen. Deze draaien ongeveer 30.000 rpm en door de totale overbrengings verhouding van 1:17 kom je dan aan een rotor toerental van belast 1500 en daar kun je mooi levendig mee vliegen.

    Ik zag dat het programma van deze heli nog in m'n campack zit en als ik hem activeer zie ik dat ik de gasstick geschakelde waarschuwings timer op 8 minuten had staan met 8x1700mah cellen.
     

Deel Deze Pagina