Ik ben me een beetje aan het orienteren op de lader en accu markt vanwege een op komst zijnde lithium-electronen gestookte heli.
Nu zag ik (via een link op HET forum) dat BATT-MANN z'n site heeft geupdate en daar vielen de volgende zaken op.
- Nieuwe netvoedingen toegevoegd
- Gegevens/prijzen van de Kokam-cellen
Eerst de voedingen, m'n keuze wat lader betreft ligt vrij vast op de 636+. Dit vanwege de hogere laadspanning en stroom, hoge stroom is wel handig bij die grote capaciteit van de Lipo-pakketen en hoge spanning kan in de toekomst handig zijn bij zgn KV setups (hoge spanning, om bij lagere stromen zelfde vermogen te behalen met hopelijk hoger rendement).
Eis voor de voeding is dan minimaal 30A.
AFX 2797: 13.8V, 30/32A, 11 kg zwaar, 120 Euro
SPA 8400: 13.8V, 40A, 3,4 kg licht, 149 Euro
SPS 9400: 1-15V, 40A, 3.5 kg licht, 179 Euro
9600 & 9602 laadt ik buiten beschouwing daar ze in verhouding te duur zijn.
2797 goedkoopste, zwaar wat onhandig om mee te nemen naar bv. indoor-vliegen.
8400, extra capaciteit, geen probleem om er een bv m'n Intelli Control (V2) bij te hangen, lekker licht.
9400, hogere spanning. Heeft dit voordeel bij het laden, kan de lader dan bv. hogere stromen aan (max. voeding is 15.2V)?
Wie heeft er adviezen of gebruikers ervaring?
Nog ff kort over die Kokam cellen, kijk vooral eens naar de gegevens en prijzen van de 2000/2100 cellen en pakketen. Vreemd volgens mij.
Groetjes,
Rick
Nu zag ik (via een link op HET forum) dat BATT-MANN z'n site heeft geupdate en daar vielen de volgende zaken op.
- Nieuwe netvoedingen toegevoegd
- Gegevens/prijzen van de Kokam-cellen
Eerst de voedingen, m'n keuze wat lader betreft ligt vrij vast op de 636+. Dit vanwege de hogere laadspanning en stroom, hoge stroom is wel handig bij die grote capaciteit van de Lipo-pakketen en hoge spanning kan in de toekomst handig zijn bij zgn KV setups (hoge spanning, om bij lagere stromen zelfde vermogen te behalen met hopelijk hoger rendement).
Eis voor de voeding is dan minimaal 30A.
AFX 2797: 13.8V, 30/32A, 11 kg zwaar, 120 Euro
SPA 8400: 13.8V, 40A, 3,4 kg licht, 149 Euro
SPS 9400: 1-15V, 40A, 3.5 kg licht, 179 Euro
9600 & 9602 laadt ik buiten beschouwing daar ze in verhouding te duur zijn.
2797 goedkoopste, zwaar wat onhandig om mee te nemen naar bv. indoor-vliegen.
8400, extra capaciteit, geen probleem om er een bv m'n Intelli Control (V2) bij te hangen, lekker licht.
9400, hogere spanning. Heeft dit voordeel bij het laden, kan de lader dan bv. hogere stromen aan (max. voeding is 15.2V)?
Wie heeft er adviezen of gebruikers ervaring?
Nog ff kort over die Kokam cellen, kijk vooral eens naar de gegevens en prijzen van de 2000/2100 cellen en pakketen. Vreemd volgens mij.
Groetjes,
Rick