Nieuwe (Neu ?) setup gezocht voor V11

Heren speed-freaks,

Zoals jullie wellicht hebben gelezen in het andere draadje ben ik op zoek naar een nieuwe setup voor mijn ariane V11.

Dus....... wie heeft er een goede suggestie ??

En waar bestellen we de "goodies" tegenwoordig ?

Groet,
Janwillem

F5B/F class Motor Battery Controller Prop
2 cells 1506/1D/6.7 2SNEU5000EP Castle P125 16/16
F5F 1509/1D/6.7 3S NEU4100EP P125/180 17/18
F5B(4S) 1512/1D/6.7 4S NEU5000EP P180 17/17
F5B(5S) 1510/1.5D/6.7 5S NEU4100EP P180 17/17
F5B(6S) 1509/1Y 6S NEU3300EP P180 17/17

Dit staat op de site van Neu. Ze zijn te bestellen bij Eflight.ch. Ik heb zelf de 1512/1d/6.7 op 4s, besteld bij Voltmaster.de.

Laatst bewerkt:
Hoi Johan,

Had ik inderdaad gezien op de site van NEU. Ik weet alleen niet of ik een 17" prop kwijt kan op m'n ariane.

Hoe zijn de ervaringen met voltmaster.de?

Janwillem

Ervaringen zijn wel goed. 2 x een Neu besteld en werd snel geleverd. Houdt er wel rekening mee dat er lange en korte gearbox versies bestaan.

Had je de Neu ook bij Voltmaster besteld ? Ik kon ze op de site niet vinden. Nog een paar vraagjes:

- Wat is ongeveer de levertijd ?
- En wat zijn de verschillen tussen de lange en korte gearbox ?
- Welke lipo's ?
- Welke regelaar ? (CC125 of CC180) en waar bestellen ?

Alvast bedankt.....

Janwillem

De Neu komt bij Voltmaster vandaan, maar ze staan inderdaad niet meer op de site. Ik heb ze in 2007 en begin 2008 besteld. Gaat met vooruitbetaling en ze waren er in ongeveer een week. De gearboxen zijn hetzelfde alleen zit er bij de lange een extra opvulring tussen, kan beter passen voor het zwaartepunt of krappe neuzen. De gearboxen zijn overigens niet uitwisselbaar voor zover ik weet.
Als regelaar gebruik ik de cc180 die ik direct bij Castle heb besteld en als accus gebruik ik 4s 4000 Kokam H5's.
Als ik nu CC's of Neu zou moeten bestellen dan denk ik dat het bij eflight.ch vandaan gaat komen.

Is rc-direct een engelse web winkel ? (site ?)
en dan leveren ze toch ook wel naar Nederland ?

Ik denk dat Alan Flockhart van RC-direct dat best wel wil doen.

Anders ga ik volgende week naar de USA en als je weet wat je wilt en ik kan het bij Steve Neu meenemen (in stock) dan kan ik hem op de post doen vanuit de UK bij terugkomst. Dan ontloop je de TAX.

Stuur mij een e-mail.

Jos

Als je trouwens de Neu en 17" een keer wil passen in de Ariane geef dan maar een seintje. De lange gearbox versie kan ik zo nog pakken, de korte zit al ingebouwd in de Surprise.

Een keertje motor passen kan nooit kwaad.... De 17 " gaat niet passen denk ik. Ik heb nog even gemeten; De neus is 185 mm vanaf voorkant vleugel.
Wordt dus waarschijnlijk een 16" met veel spoed.....

Wanneer en waar ?

Janwillem

Dan zou het net wel kunnen passen. De tip v/h blad tot spinner/romp aansluiting is bij mij 17,7 cm. 16" heb ik ook nog wel liggen om te vergelijken.

Back