Nieuwe off-road baan in Almelo

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Richard E, 16 jul 2008.

  1. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Ja is goed, loop 'm maar even na, kan nooit kwaad. Ik heb op dit moment een duizend-delen Truggy. Ik dacht gisteravond, even uit elkaar draaien en schoonmaken dat ding, Tjemig, even een keertje op een offroad baan in Almelo rijden met een beetje regen en je wilt niet weten waar dat zand allemaal terecht kan komen :);):cool: Dat wordt poetsen en bouwen morgen.
     
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Jah dat is ook helemaal fout gedacht natuurlijk ..... Gewoon flink met de oranje W5 vetoplosser van de Lidl en een compressor aan de gang :thumbsup:

    Heb de mijne toevallig woensdag nog ff gedaan , die zag er ook niet uit na afgelopen zondag :rolling: Lag genoeg zand in voor een kleine zandbak :D
     
  3. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ik wilde bijna een opmerking maken, maar hou me in.... ;)
     
  4. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Nou Richard heeft z'n truggydoop gehad hoor :D
    Jammer genoeg gooide diffproblemen tot 2 keer toe roet in het eten :mad:
    Ondanks dat was de dag volgens mij wel geslaagd voor hem , we hebben er weer een truggycupper bij :D

    Voor Helmond ff de boel netjes uitshimmen ;) , dan gaat het helemaal goed komen :thumbsup:

    Ik ga morgen ff op m'n gemak kijken wat er nou met m'n remmen was .....
    Na 5 min. in de finale werden ze al minder en na nog geen 10 had ik zo goed als niks meer :evil: 20 minuten zweten later toch nog als 8ste over de streep , valt al met al nog mee ..
     
  5. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Inderdaad mijn Truggydoop gehad vandaag, en ik ben er zeer content over. Jammer genoeg liet de betrouwbaarheid van de auto nog wat te wensen over. Gelukkig zijn er ervaren Truggy rijders die je letterlijk met raad en daad te hulp schieten. Desondanks een hartstikke geslaagde dag, en een hoop plezier beleefd daar in Zeeland. Zeer zeker voor herhaling vatbaar, ben er de volgende keer ook zeker bij. Ik ga na de drukke voorbereidingen voor, en de EFRA Grand Prix Largescale (Tourwagen + Formule 1) zelf, die we aankomende week in Apeldoorn organiseren, maar eens de Truggy uit elkaar trekken. Even de diffs netjes opbouwen. Typisch gevalletje van even een keertje gezien hebben. Aangezien iemand (ik weet niet meer precies wie :)) het me vandaag 2 van de 3 diffs heeft voorgedaan, gaat het helemaal goed komen. ;)

    Die HPI liep als een naaimachientje, tja die remmen was idd even jammer, maar ach, keurig resultaat nog. Ben wel benieuwd wat nou precies de oorzaak was.

    @MH7: Hoezo?
     
  6. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Had gezegd dat ik je zou helpen dus dan doen we dat ook :!: ;)
    En bij de volgende zijn we er ook weer met raad en daad :pim:

    De HPI werd inderdaad weer lekker rond gesleurd door m'n R&B 'tje maar om het nou een naaimachientje te noemen ... Volgens mij maakte ie zowiezo veel meer herrie en ook aardig wat toeren meer :D

    Ik heb ook echt geen idee wat het nou was ..... Zowel in de kwali's als de kwart B was er sprake van het spreekwoordelijke anker wat je uitgooit , moest echt opletten dat ie niet over de kop knalde met remmen. Finale was 1 groot drama.....

    Wel erg jammer inderdaad .... 3 of 4 rondjes meer was anders makkelijk mogelijk geweest , het motortje liep daar wel hard genoeg voor volgens mij :D ;)
     
  7. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
  8. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    De foto's zien er zeker vet uit. Misschien naast me nitro onroad ook een truggy erbij dan kom ik ook meeracen..........;):D
     
  9. wijchen

    wijchen

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    110
    Rich, goeie foto's jammer dat ze tapijt racen tegenwoordig off road racen noemen! ;-p
     
  10. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Mich, ben ik wel een beetje met je eens, kunstgras, maareuh, het grappige van offroad is dat er naast veel verschillende circuit layouts en hindernissen ook heel veel verschillende soorten ondergrond zijn, en dat rijdt natuurlijk allemaal heel anders. Dus een extra uitdaging om de juiste setup te vinden. Ik ben net als jij een starre achteras en vrijloop voor gewend, hier zitten plotseling 3 diffs in de auto, dat is even wennen, want ook daar is de setup redelijk mee te beinvloeden.
     
  11. wijchen

    wijchen

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    110
    Nope, ik ben een echte oude rot die het met een twee wiel aandrijving heeft geleerd.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2008
  12. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    De stand van zaken van vanavond in Almelo.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  13. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    :D:D:D

    Dat ziet er onwijs uit:)

    Daar moet ik straks als de boel klaar is het even onveilig maken met mijn savage(brushless rulezz:p)

    Greetz,
    Joram
     
  14. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Nou ... oorzaak remprobleem is bekend ...

    Heb een steentje opgepikt wat tussen de remplaatjes klem is komen te zitten :mad:

    Op het eerste gezicht was er niks aan de hand dus de boel maar uit elkaar gesloopt en de remplaatjes eens goed bekeken.

    Daar bleek dus aan 1 kant (door het scheef aandrukken) een hele groef in gesleten te zijn precies gelijk met de buitenrand van de rem schijf . De boel heeft nog geremd tot de voeringen tegen elkaar aankwamen en daarna was het dus over :?

    Nouja..... De boel ligt klaar om vervangen te worden voor de volgende wedstrijd :thumbsup:
     
  15. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Mooie corner table jump net zo een als in Oss. Mooi te zien dat er steeds meer banen komen in Nederland
     
  16. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Hmmzzz, dat is dus een typisch gevalletje van domme pech, een steentje van precies de juiste grootte dat de boel klem loopt. Kan gebeuren. Altijd fijn om de exacte oorzaak te weten. Dan is het eventueel in de toekomst te voorkomen. In dit geval dus niet. Nou ja, dan weet je dat in elk geval. Altijd leuk werk om de auto weer netjes op te bouwen. :)

    Ik heb inmiddels hier zakjes liggen met alle benodigde shims om alle diffs netjes te kunnen uitshimmen. Ligt hier gewoon op voorraad bij de Modelbouwzaak AHT in Almelooo. Super service! :eek: :thumbsup: Jammer dat ik dit niet eerder wist, maar zo leer je nog eens wat. ;)

    Er wordt dus druk gewerkt om de betrouwbaarheid van die bak van mij te verbeteren. :p
     
  17. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Ach ja ... kan gebeuren hè :? Waarschijnlijk heeft het steentje een tikje mee gehad van de remschijf (gegolfde rand) waardoor ie klem is komen te zitten.

    Gewoon pure domme pech :evil:

    Kwa betrouwbaarheid had ik niks te klagen afgelopen weekend , zowel chasis als motor deden keurig hun werk :thumbsup:

    Als jij de boel straks netjes uitgeshimmed hebt moet het in Helmond ook goed gaan komen ;)
     
  18. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Psies, het blijft een mechanische sport, dus tja. Ik heb jou gedurende de zondag weinig zien sleutelen aan je auto, en dat ding ging als een kogel. Intussen ben ik mijn uitrusting wat extra aan het inrichten op offroad. Er staat hier sinds enkele dagen een zeer handzame 25L compressor, en alle denkbare accessoires worden geregeld. You'll be suprised. :D:p Ik zal zorgen dat de diffs keurig gebouwd zijn, en met een frisse auto aan de start kom. Mijn teammaatjes praten over een wedstrijd in Klazienaveen, moet nog even denken of ik daar meedoe. Al zullen niet al onze teamleden in Helmond aanwezig zijn. Maar even kijken hoe we het met het vervoer gaan doen. Optie is altijd nog mijn eigen 1:1 auto, en er zal vast wel gepoold worden, maar het was wel gezellig om met 5 rijders samen in de VW Transporter te gaan. Alhoewel? :rolling:
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2008
  19. Hangover

    Hangover

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    406
    Locatie:
    Zeewolde
    NU zie ik waarom de tukkers zo trots spraken over hun baan afgelopen zondag op de truggycup.Volgens mij word dit een prachtige baan.Michael heeft me al uitgenodigt om te komen racen als hij klaar is dus moet ik daar maar op ingaan :)
     
  20. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    kan niet wachten tot je er (einderlijk :p ) op mag rijden, haha. ziet er echt gaaf uit.
     

Deel Deze Pagina