Nieuwe onbespoten kap.....heb echt wel wat tips nodig......

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door icewim, 14 dec 2003.

  1. BlackFox

    BlackFox Guest

    hahahaa, nee nee twas een grapje, gewoon dat niemand hier volgende week met een zwarte auto komt afgezet met grijze vlammen enzo :p
     
  2. Guest

    Guest Guest

  3. krazy

    krazy Guest

    Blackfox, Als je mijn avatar bekijkt, dat is een saleen, ook veel zwart op de stickers na en wat witte verf. Ik moet eerlijk toegeven dat donkere auto's gewoon klote te zien zijn op donker asvalt. (ik heb al een bril btw :) )
    Als je een donkere kleur als zwart gebruikt raad ik toch echt aan om er ook een felle kleur in te verwerken.

    grt,
    Mark
     
  4. BlackFox

    BlackFox Guest

    Ja, ik hoop dat dat zilvergrijs wat ik ga gebruiken genoeg gaat opvallen (vooral spoiler dan) anders neem ik gewoon mijn blauwe 911 kap als ik et niet zie :p
    Waarschijnlijk maken mijn donker grijze velgen het er niet beter op...
     
  5. icewim

    icewim Guest

    Okee dan, ik heb mijn kap gespoten; lekker eigenwijs in het kunstlicht.......voordeel is wel dat je hem mooi tegen een felle lamp in kan houden en dan valt wel op waar je nog ff moet wezen;).
    Maar goed; hij is dus zwart geworden en ik heb een baan door het midden vrijgelaten en die ga ik morgen zilvergrijs spuiten.
    Dat is ook direct mijn vraag; moet ik dan dat zwarte afplakken of kan ik er gewoon overheen spuiten?
    Afplakken zie ik namelijk niet zo zitten omdat ik bang ben dat ik de verf lostrek........
     
  6. icewim

    icewim Guest

    Ben aan het spuiten geweest en aan het plakken en ik wilde het voorlopige resultaat even laten zien:[​IMG]

    Ik ben alleen nog aan het bedenken welke stickers ik aan de zijkant ga plakken; er zitten twee vellen bij en ik kan als ik wil de hele zijkant volplakken met "hpi" en "rtr nogwat" kreten, maar ik wil het beschaafd houden en weet ook nog niet precies WAAR op de zijkant ik wat ga plakken......iemand suggesties? Dan graag namelijk!
     
  7. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ziet er strak uit hoor!
     
  8. icewim

    icewim Guest

    Dank U!
     
  9. Guest

    Guest Guest

    Het maak helemaal niet uit waar je je stickers doe het is gewoon waar je het zelf mooi vind.
     
  10. icewim

    icewim Guest

    Ja, dat is wel zo, maar ik ben niet zo creatief dat ik zelf kan bedenken wat ik mooi vindt :wink: . Meestal plak ik er wat op en haal ik het weer af; dan vindt ik het toch niet zo mooi al sik het in mijn hoofd had.
    Ik denk dat ik ff wacht tot ik de wielkasten heb uitgesneden; kan ik mij een beter beeld vormen.

    Ondertussen nog ff een update:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Is mooi gespoten :worship:

    Ik zelf ga een marder kopen binnekort en zit ik ook over een dubbelle streep in het wit te denken met een blauw metalic lak. Over de stickers dat moet je zelf kijken waar je die plakt ik vind het ook altijd hoe minder stickers hoe mooier.

    Maar ik zou eerst je kap maar is uit knippen en dan niet vergeten gaten in je voorste en achterte raam te maken voor de koeling.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    dit zijn 2 voorbeeldjes hoe ik me gaten in me kap heb gemaakt. Wat ik ook nog heb gedaan is een gat van 13mm in me kap gemaakt recht boven me gloeiplug op deze manier kan ik me auto starten zonder me kap er af te halen :D
     
  12. Guest

    Guest Guest

    Hoe kan je hem dan starten je heb toch een trekstarter?
     
  13. BlackFox

    BlackFox Guest

    Door het zijvenster he :wink:
     
  14. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ik steek me glowshot door het dak en via het achterraam kan ik de trekstarter gebruiken(bij Mitsubishi lancer kap) via het voorraam kan ik bij tanken en eventueel het pompje gebruiken.
     
  15. icewim

    icewim Guest

    En nog wat van de achterzijde, was ik vergeten.......

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. TnT nelis

    TnT nelis Guest

    als je stickers plakt kan je eerst je kap inwrijven met een sopje met veel afwas middel. en pas dan de stickers erop drukken beetje schuiven is dan mogelijk zitten ze goed schuif je het water eronder uit met een rubber iets of laat je de kap lang staan drogen. maar gaat wel een stuk makkelijker om de stickers netjes te krijgen!!!
     
  17. icewim

    icewim Guest

    Kijk; das een goede tip, thanx!

    Dan wat anders; zal het qua koeling genoeg zijn om de zijramen en het achterraam eruit te halen?
    Ik vindt het toch eeuwig zonde om het voorraam eruit te halen namelijk.......

    Ow en TNT nelis; bedankt voor de inspiratie!
     
  18. marco_b

    marco_b

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    425
    Locatie:
    Duiven
    Ik denk dat ligt aan de temp van de motor, als deze te warm wordt zou ik er toch maar een gat in maken.
    Hoeft niet zo groot te zijn, als hij maar voor de motor zit zodat er een goede luchtstroom ontstaat.
    Als je alleen de zijruiten eruit haalt, krijg je niet een goede stroming langs de koelkop, maar het kan genoeg zijn, gewoon voorzichtig proberen zou ik zeggen.
     
  19. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Vind het ook zonde, die gaten in de ramen. Kan je er geen geforceerde koeling op zetten? Gewoon een fan van een pc ofzo?
    Verder ben ik het ook wel met Pasqual eens:
    Minder = meer :D
    Anders krijg je van die volgeplakte sponsormobielen. :?

    Verder ziet hij er goed uit Wim. Toch een beetje tegen je verwachtingen in he!
     
  20. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    voorin is een gat zo groot dat de lucht volledig langs de koelkop kan voldoende
    verder is dan een gat achter in de kap ook noodzakelijk, lucht die er instroomt moet er immers ook uitkunnen....
     

Deel Deze Pagina