nieuwe ontvanger nodig voor auto

Discussie in 'Model elektronica' gestart door floris molenaar, 4 apr 2019.

  1. floris molenaar

    floris molenaar

    Lid geworden:
    7 mei 2017
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Ouddorp
    Hallo allemaal,

    recentelijk heeft mijn ontvanger de geest gegeven helaas.
    nu moet ik dus een nieuwe kopen maar maakt het uit welke ontvanger ik koop of moet ik echt de ontvanger kopen die ook daadwerkelijk bij de zender hoort?
    ik heb een LRP S10 Blast TX met een aantal upgrades. rij momenteel met een 3S lipo op een Carson brushless setje (16T). is het dus mogelijk om van een ander merk dan LRP een ontvanger te kopen en die te linken aan mijn zender?

    alvast bedankt voor de reacties!
     
  2. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Hallo
    Soms kun je een andere ontvanger binden. Maar dat ligt aan het uitgezonden protocol van de zender. Om problemen en mis aankopen te voorkomen kun je het beste een originele ontvanger aanschaffen, zo weet je zeker dat het werkt.

    Gr eddy
     
  3. floris molenaar

    floris molenaar

    Lid geworden:
    7 mei 2017
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Ouddorp
    Oke bedankt, zoveel scheelt het ook niet om een ontvanger van LRP te kopen en dan weet ik zeker dat het allemaal gewoon werkt.
     
  4. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Zender meenemen naar de winkel en kijken of de ontvanger die je wilt kopen doet wat 'ie moet doen...
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.935
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Moet je ook heel erg voorzichtig mee zijn...

    Ik had een jaar of zo terug een 6 kanaals FrSky ontvanger gekocht, voor bij mijn FrSky zender... helaas was de ontvanger internationaal en de zender europees protocol ("blaat maar raak" versus "listen before talk", kort door de bocht).
    Resultaat was dat ik met die combo na 10 meter al "low signal" waarschuwingen kreeg, en maar hooguit 20 meter bereik had.
    Een simpele software update fixte dat probleem volledig, maar "simpele software updates" zijn voor ondergetekende helemaal niet simpel omdat ik nu eenmaal een binaire analfabeet ben.
    Kort gezegd: zelf was ik daar nooit uitgekomen, en in de winkel zou niemand dat ontdekt hebben, ook de verkoper niet.
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
  7. floris molenaar

    floris molenaar

    Lid geworden:
    7 mei 2017
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Ouddorp

Deel Deze Pagina