nieuwe os

hallo mensen
ik las dus dat os de 91hz gaat brengen .
zoals gewoonlijk woed ie met superlatieven omschreven .
ik kan er op de os site niets van vinden , weet iemand iets hierover ?
zoals wanneer ie leverbaar is [en waar] en voor mij het belangrijkste ; is hij er ook in achteruitlaat ?
mvg ferry

Hij is er al enkele weken met een Align label erop > zie Align website

he90h01_1.jpg

De foto's zijn alleen wel een beetje vals, een al gelopen os 91 sh die dus al gebruikssporen heeft wat je vooral ziet aan de cilinder etc. (kleur) en die dan langs een nog niet gelopen align 91h die nog mooi schoon is. Dan krijg je automatisch een betere indruk van de align.

ok maar het is dus nog onduidelijk wanneer ze te koop zijn .
weet iemand of er dan gelijk ook een achteruitlaat uitvoering is ?
heb namelijk een nieuwe nodig en t zou wel erg zonde zijn om een rz te kopen en binnen 2 weken liggen de nieuwe in de winkel.
het zou ook zonde zijn om 2 maanden te wachten om dan alsnog een rz te scoren ivm dat ze nog niet in r uitvoering zijn .
mvg ferry

Die Align HZ is te koop, weet zo niet waar maar er zijn al meerdere posts van mensen die hem reeds vliegen, even zoeken dus!

Die Align is natuurlijk gewoon een OS maar dat wisten jullie al van de 50 natuurlijk waar hetzelfde geldt. Ik hem in actie gezien (de 91 van OS) op de 3D Masters. Bobby Watts had hem in zijn heli.

Verder weet ik er niets van, wat ik wel weet is dat mijn nieuwe YS-91SR (de longstroke dus) erg goed loopt en veel vermogen geeft. Hiermee heb ik op de Masters gevlogen en dat liep erg goed. Mischien een overweging als je eens wat anders wil.

\Greetz,

Michiel

mopilot , hoeveel verschil zit er in de os tov de ys qua karakter dan ?
ik hoor altyd dat ze zoveel zuipen , is dat zo ?
mvg ferry

Dat is dus echt niet waar!
Hij verbruikt net zo veel, zo niet minder.
Een OS gooit veel brandstof uit de carburateur, vandaar dat je koeltunnel altijd helemaal vet is. Een YS heeft dit veel minder door het injectie systeem. Waar het vooral anders is tov een OS is de motor loop. De motor loopt veel "ronder" en waar de OS bij stationair goed voelbare trillingen produceerd doet de YS dit veel minder en dus ook hogere toeren. De SR is erg sterk op lagere toeren dus gebruik hem voor 3D met een overbrengings verhouding van 8,0:1 of draai niet zo'n hoge toeren. Ik vlieg op 1850 bij 15250 toeren met 8,27:1 omdat Synergy nog geen 8,0:1 overbrenging heeft. Maar de heli vliegt zo perfect en de motor is oersterk erg veel koppel.

Greetz,

Michiel.

Ze zouden alleen al voor het "spugen" van de motor een luchtfilter moeten monteren, dan komt de brandstof nl vanzelf weer terug in de motor.

Back