nieuwe osd problemen

ik heb een nieuwe osd net binnen maar kom er niet in.
mem probleem vermoed ik ben bang dat i verkeerd geladen is want nieuwe boodloader pakt i ook niet.
morgen nog eens naar kijken en anders maar een nieuwe chip er op die heb ik nog liggen.

Wat heb je voor een osd? Een chip solderen is niet iets wat normaal nodig is, of iets wat je zo even soldeert. Bootloader kun je alleen flashen met een usbasp, niet met ftdi.

klopt ik heb hem met usbasp geflast maar meld steeds problemen over tekort geheugen dus vermoet dat een fuse niet goed is .

Je geeft te weinig info voor een ander om je te helpen.
Wat doe je precies, waarom doe je dat, wat is de foutmelding, welk programma gebruik je, welke software moet erop, aan welke flightcontroller moet het hangen, screenshots, wat voor een ftdi adapter heb je, wat voor een bootloader en voor welke atmel chip etc.

nou ik ben er uit bij elke handeling dus de reset in drukken en dan uploaden of binnen halen.
nog ff een vraag werkt het meter met 12 volt of puur de vid kabels en de rst op 5 volt met de soldeer jumpers door gesoldeerd.

Dan gebruik je maar 4 kabels van je ftdi adapter zeker? Met de vijfde kabel (gnd/rck) hoef je niet de reset in te drukken.
Jumpers solderen, dan alleen 5 volt aan de digitale kant aansluiten. Andere kant alleen video.

Back