Nieuwe pinion/spur TT-01

Discussie in 'Electro onroad' gestart door snellehenk, 1 sep 2016.

  1. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Mijn zoon rijdt met een standaard TT-01 met de standaard motor en ESC. Op 2S 5000 tot 6000 Mah Lipo (maak je geen zorgen een pieper erop voor als de lipo bijna leeg is). Nu heeft hij zijn 61T spur gestript en hiervoor wil ik een nieuwe kopen.

    Wat ik veel voorbij zie komen is:
    - 2 Spurs set van Tamiya 55T em 58T
    - 3 Spurs set van 3Racing in 55T, 58T en 61T
    - Spurs van Delrin

    Mijn vragen:
    - Welk merk spurs hebben de voorkeur/gaan het langste mee?
    - Wanneer ik naar een kleiner spur ga, welke pinion is aan te bevelen?
    - Klopt het dat de pinions 0.6P moeten zijn?
    - Of is het zo dat bij de andere merken andere pinions gemonteerd moeten worden?
    - Ik heb ergens gelezen dat de motor op een andere manier gemonteerd moet worden wanneer je met andere tandwiel verhouding rijdt, klopt dit en waar moet ik rekening mee houden?
    - Hebben jullie advies waar ik spurs en pinions tegen een scherpe prijs en met beperkte verzendkosten kan bestellen?
     
  2. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Oh misschien een nuttige aanvulling, ik heb de auto volledig van kogellagers voorzien en hij mag best een hogere top en iets minder trekkracht hebben.
     
  3. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    snellehenk vindt dit leuk.
  4. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Thx Jan voor de info, is het zo dat wanneer je de motor niet in de juiste stand monteert, je spur altijd stript?
    Andere vraag, gaan de stock motor en ESC een 25T pinion met 58T spur aan kunnen?
     
  5. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    als je de motor niet op de juiste stand monteerd heb je 2 mogelijkheden, of hij staat veel te strak waardoor alles super heet wordt en je je motor en ESC zeer waarschijnlijk sloopt
    of hij staat los waardoor de tanden van de spur en pinion elkaar net raken met als gevolg dat de tanden van je spur in no-time weg zullen zijn
    de combinatie 25/58 is goed mogelijk (motor op pos. D) ook 25/55 is mogelijk (motor pos A)
     
    snellehenk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina