Nieuwe Prop-Hub op DLE55

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het vervangen van een zg. Prop-Hub voor een 55DLE.

Bestaat er al speciaal gereedschap om de Hub tegen te houden als je de centrale bout losdraait?

Betekend het feit dat er een soort uitsparing in de hub zit , en hij er maar in een stand op kan, dat de ontsteking niet opnieuw afgesteld te worden?

En tot slot, moet die centrale bout met een moment-sleutel aangedraaid worden?

Groet,

Marc

ik heb daar ervaring mee

markeer de plek waar de magneet zit

wikol wat isolatietape om de prop menemer en zet hem vast in de bankschroef
dan kun je de bout los draaien
daarna met een kleine poelitrekker de promenemer verwijderen

let op hij zit geborgt met locktite

de bout hoefd niet op moment maar wel borgen met locktite
maar wat is er mis met je huidige prop menemer
als het schroefdraat er uit is dan kan ik dat wel repareren
met helicoils
dan is het meteen sterker

Markeren hoeft niet, heeft een spie-baan. Een beetje warm maken is wel nodig en een goede trekker ook.
Heb een langere laten maken, was een secuur werkje.

De oude meenemer heeft 1 schroefdraad , van de 4 , die dol/kapot is. Ik wil gewoon dat het helemaal goed in orde is dus vandaar een nieuwe.
Ben vanavond aan de slag gegaan en heb hem idd tussen de bankschroef gezet met ondersteuning voor de motor, daarna een verfafbrand fohn erop en toen kwam hij redelijk gemakkelijk los. idd heeft hij een spiebaan en de positie van de magneet t.o.v de spiebaan is exact hetzelfde. Dus de nieuwe ook weer verwarmd, de spiebaan aan het begin een beetje moeten vijlen en daarna voorzichtig erop getikt. De hoofdbout stevig aangedraaid en met locktite gezekerd.

Bedankt voor de tips.

Ik zet er gewoon helicoils in als het draad dol gaat
je hebd dan een sterkere en slijtvaste verbinding omdat het staal is
Maar fijn dat het gelukt is

Voor de toekomst leg je de motor even een uurtje buiten in de kou. (of koelkast als daar plaats is :-) )
En leg je de nieuwe meenemer 15 minuten in de oven bij 150 graden.
Dan even snel zijn en alles met een vloeiende beweging op zijn plaats brengen, eventueel een montagehamer bij de hand houden.
Bij lagers wisselen doe je precies hetzelfde, warmte is de meeste geweldloze methode.

als de meenemer te heet stookt,, doet je magneet het niet meer, en sla je je een breuk zonder dat hij lopen wil!!

pas dus op met het warm/heet stoken van de meenemer... ik heb er helaas ervaring mee.

Back