nieuwe quadcopter bouwen

hallo,
ik heb een tijdje gevlogen met een f450 met naza v2, zenmuseh3 -3d, afro escs 30amps, fpv set met mini osd, 5200mah 3cell lipo's, 10x4.5 props, en t-motors 2216-11 900kv.

Het nadeel was transport, het maximum gewicht, niet vouwbaar en veel kabels en een minder mooi uitzicht van alles. ook wil ik de gimbal snel demontabel hebben en kunnen laten werken als standalone. de gimbal is vervangen door een systeem die op zichzelf werkt de dys 3assige gimbal.

ik wil een zo compact en clean mogelijk systeem om de gimbal eronder te hangen, wel betrouwbaar. bedoeling is om maximaal 300meter ver te gaan, dus weinig snufjes enzo zijn er nodig.
Ik ben nu aan het uitkijken voor een phantom, walkera 350pro,... er zijn nog wel nette oplossingen.
echter was ik nu aan het kijken naar het tarot 650 frame. dit is natuurlijk te groot, maar dit kan wel verkleind worden + is vouwbaar... ik zou alle componenten kunnen overzetten, maar mss is er wel al een betere optie qua motoren... ik bedoel hiermee, krachtigere en lichtere ( want deze zijn +-75gram per stuk. ik zie dat de phantom motortjes maar rond de 50/60gram zitten)
ik zou maximaal tot 12/13inch props gaan denk ik om de grootte te beperken.
natuurlijk met zo hoog mogelijke vluchttijden.

zijn er suggesties, of zeggen jullie ga gewoon voor een phantom...
gimbal en gopro 4 zijn zowiso voorhande. fatshark bril heb ik ook, echter wil ik graag ook op scherm vliegen(tenzij ik een zender met scherm zoek)

Oke een update,
ik heb het tarot 650 quadframe binnen sinds vandaag... een heel wat solider geheel als de f450. en veel meer plaats om alles mooi weg te werken.

oke setup:
frame 650 quad
naza v2
dji miniosd
immercionrc 25mw zender
dys 3assige gimbal +gopro 4
30amps afro escs
3cell lipo 5200mah
en dan de motortjes...
ik heb tiger motors liggen mt mt 2216-11 900kv met 10x4.5inch props (nu zie ik bij de specs dat je tot 12inch kunt gaan,heb ik nog niet geprobeerd)

maar doordat het frame en gimbal wat zwaarder zijn dan de f450 vrees ik dat deze mss niet genoeg power zullen hebben... het voordeel van deze is dat de armen nog 6.5cm korter kunnen (compacter en lichter dus)

een vriend van me heeft deze nog te koop, maar zijn direct 200gram zwaarder...(en op papier maar 30watt meer?!)
http://l.facebook.com/lsr.php?u=htt...ckKEY_9BbbUBmul9e-paSo_Ad7SU1wQG0n-maL_bhbXcQ

of zeggen jullie, doe die mt motors maar, of beter wat anders? hoef natuurlijk geen acro power hebben, maar toch lange vluchten...(indien mogelijk)

hallo,

Ik wil zelf ook graag een quadrocopter bouwen
maar ik moet er een RC parachutist mee omhoog krijgen
hiervoor zou ik 2 kilo moeten meenemen
ik weet niet goed wat voor motoren en regelaars ik moet gebruiken
HELP!!!

@ Eclipse, probeer het gewoon eens, je hebt ze toch al liggen. Werkt het niet goed dan kan je altijd nog voor 620-650 kv motors gaan.

@ Willem, misschien heb je wat meer info ? De Quad moet 2 kilo meenemen...welk frame had je in gedachte ?

@ Eclipse, probeer het gewoon eens, je hebt ze toch al liggen. Werkt het niet goed dan kan je altijd nog voor 620-650 kv motors gaan.

@ Willem, misschien heb je wat meer info ? De Quad moet 2 kilo meenemen...welk frame had je in gedachte ?
ik ga er zelf een bouwen ik moet die toch maken naar de parachute kooi

Denk bijvoorbeeld in tarot 650, die kan een payload van 2 KG makkelijk aan. Natuurlijk kan het ook wel kleiner...als je enkel een prachuut de lucht in wil brengen hoef je neem ik aan niet lang te willen vliegen....dus het gewicht van een grote lipo is dan helemaal niet nodig.

Hier veel info :

http://copter.ardupilot.com/wiki/introduction/build-your-own-multicopter/

Frame Kit: Tarot 650 Quadcopter
  1. The Tarot 650 is a carbon fiber frame that is quite large for a QuadCopter and it can incorporate up to 17 inch propellers.
  2. I am using 360kv slow speed, large diameter Pancake Motors designed to turn the more efficient large propellers at low speeds.
  3. I will be using a variety of 14 to 17 inch propellers to explore performance and efficiency at various propeller diameters.
  4. Although the Flip Sport build shown above could be appropriate for a first QuadCopter, this Tarot 650 build is definitely not.
  5. This quad is big enough to serve as a heavy lift or long endurance copter or to carry a big video or still camera, but:
  6. For lifting a 2KG payload with a quadcopter you need some serious motor and some serious prop.
  7. Four Tigermotor MN4010 475 KV motors at $86.00 each, four 15 x 5 or 16 x 5 props and four high quality 30 amp ESCs.
  8. It needs 10,000mah of 4 cell Lipo battery to achieve approximately 10 minutes of flight time at 4KG total weight.
  9. It should be capable of lifting 4 KG total (including 2KG payload) and leave about 50% reserve thrust (minimum needed) (6kg total).
  10. You will need 16 inch x 5 props to achieve the thrust and efficiency necessary to lift 4KG total with reasonable flight times.
  11. That is why the bigger motors with the lower KV are required and they need to be high quality to withstand continuous high output.
  12. It is very highly recommended that you do not attempt to construct one of these for your first build.
  13. A really handy link for quickly calculating performance requirements for various multicopters and components

vanmiddag eens wat verder doen aan de quad.
ik twijfel nog om de regelaars in het frame te proppen, of onder de motors te hangen( onder de motors is lichter) in het frame properder...

stel dat alles goed verloopt maar de vluchttijden zouden langer mogen, is het al voldoende om een upgrade naar 4s 5200 te gaan ipv 3s 5200mah

(rekening houdend met een extra 3cell lipo voor de gimbal.)
of geeft dit niet veel verschil( rekende op +-150gram meer gewicht

Hallo,

ik heb nu een 1/3 fpv camera pal 800 liggen en wil die aansluiten op een immercionrc 600mw.
maar ik krijg geen beeld al ik werk met het bijgeleverde kabeltje ( ground video en 5v)
ik lees her en der dat de 5v input niet genoeg is, zou het kunnen zijn dat ik hier een oplossing voor moet zoeken? of ligt het hier niet aan?
groeten Chris

Hallo,

ik heb nu een 1/3 fpv camera pal 800 liggen en wil die aansluiten op een immercionrc 600mw.
maar ik krijg geen beeld al ik werk met het bijgeleverde kabeltje ( ground video en 5v)
ik lees her en der dat de 5v input niet genoeg is, zou het kunnen zijn dat ik hier een oplossing voor moet zoeken? of ligt het hier niet aan?
groeten Chris

Ja dat kan, sommige cams werken alleen op 12v of meer.

Dat ziet er veel belovend uit
maar past er ook een nikon D3000 onder met gimbal??
En wat kost deze drone

Vast wel :-)

Tja dat hangt van je setup af natuurlijk. Frame zelf valt wel mee :

http://www.hobbyking.com/hobbyking/...N_MAN_650_Quad_Copter_Carbon_Kit_TL65B01.html

Maar met een beetje setup zit je al snel richting 2000 euries of meer :

Tarot FY680 Pro Hexacopter Set
- Battery 2 X Storm 14.8V 5500mah 35C Battery
- Battery Charger No, I don't need it
- Cable Pack No, I don't need it
- Camera Gimbal 1 X Tarot T-2D Brushless Motor Gimbal for GoPro
- ESC 6 X Hobbywing XRotor 40A-OPTO ESC
- Flight Controller 1 X DJI NAZA V2 Flight Controller
- FPV Monitor Mount No, I don't need it
- FPV Package No, I don't need it
- iOSD Mini No, I don't need it
- Motor 6 X Tarot 4006 620kv High Power Brushless Motors
- Propellers 3 X Tarot 1355 Carbon Fiber Propellers (CW + CCW / pack)
- Propulsion System 1 X DJI E800 Propulsion System (Incl. ESC, Motor & Propeller)
- RC Controller No, I don't need it

Hier kan je mooi een soort prijsopgave doen door alles toe te voegen :

http://www.helipal.com/tarot-fy680-pro-hexacopter-frame-set.html?osCsid=919q0d0gj6ejiukqljija717u1

Back