Allereerst zal ik mij voorstellen.
Ben Herman Staal, 26 jaar oud en sinds kort woonachtig in Kampen.
In het dagelijks leven ben ik revisie monteur van beroep. Verbrandings motoren van veelal auto's en landbouw voertuigen passeren bij ons de werkplaats.
De interesse voor motoren is voortgekomen uit de hobby van mijn vader, namelijk tractorpulling. Omdat mijn vader tijdens mijn jeugd bij een vrije klasse team zat, was ik sinds ik goed en wel kon lopen al te vinden op de wedstrijden in binnen en buitenland.
Na 18 jaar hield mijn vader het voor gezien bij dit team. Ondertussen was ik een jaar of 16 en had ook vele uren aan de machine gesleuteld. Het virus had en heb ik dan ook goed te pakken.
De vrije tijd die toen vrij kwam werd gebruikt voor een nieuwe hobby het micropulling. Na een tamiya Tg10-mk1 was het tijd voor een eigen creatie. Met veel hulp van Marien Markus kon ik de banen bestormen mijn mijn "race eend " The Killer. een zogenaamde two wheel drive puller met het capwerk van een 2CV met achterin een Magnum .61 viertakt motor.
In 2005 mocht ik mij Nederlands kampioen in deze klasse noemen.
Een jaar later kwam The Razors Edge op de baan. een vrije klasse model van 4,5kg met 2x een O.S. 1.08 18cc 2 takt motor. Na 1 jaar intensief gebruik waren de motoren toe aan revisie.
Ondertussen hadden wij thuis een russische Transmash V12 tankmotor aangeschaft om onze droom waar te maken, een eigen vrije klasse machine. Op onze site www.anotherrussianinvader.nl is de complete ombouw van de motor te vinden even als de bouw van de complete machine. De motor is omgebouwd van diesel brandstof naar methanol, voorzien van een centrifugaal compressor en ontdaan van alle te zware onderdelen. Sinds vorig jaar rijden wij daarmee op de nederlandse banen.
Nadat we vorig jaar veel aanloop problemen hebben gehad, hadden we het echter dit jaar eindelijk voor elkaar. de motor loopt goed alleen kwamen we meer en grotere problemen op tegen. Zo groot dat we helaas vroegtijdig het seizoen moesten stoppen om opzoek te gaan naar een juiste oplossing.
[/IMG]
Nu kwam er weer wat vrije tijd vrij en die ben ik weer gaan invullen met de bouw van een nieuwe micropuller.
Wederom een vrije klasse model, alleen nu met een motor die nog niet is gebruikt in de vereniging. Een 5 cilinder stermotor van 65cc van ASP.
Omdat ik hier nog geen foto's geplaatst krijg heb ik ze in een picasa map geplaatst, deze map is via de volgende link te openen.
https://picasaweb.google.com/104021858122156041445/NieuwePullerEenMicro?authkey=Gv1sRgCLewi86J8bgW#
Ik heb tijdens de bouw veel foto's gemaakt zodat het voor de geïnteresseerden van begin tot het einde te volgen is hoe de machine ontstaat.
Binnenkort zal ik verder gaan met de aandrijving van de puller en zal ik ook de foto's van bijpassende teksten voorzien.
Veel kijk plezier!!!
gr Herman Staal
Ben Herman Staal, 26 jaar oud en sinds kort woonachtig in Kampen.
In het dagelijks leven ben ik revisie monteur van beroep. Verbrandings motoren van veelal auto's en landbouw voertuigen passeren bij ons de werkplaats.
De interesse voor motoren is voortgekomen uit de hobby van mijn vader, namelijk tractorpulling. Omdat mijn vader tijdens mijn jeugd bij een vrije klasse team zat, was ik sinds ik goed en wel kon lopen al te vinden op de wedstrijden in binnen en buitenland.
Na 18 jaar hield mijn vader het voor gezien bij dit team. Ondertussen was ik een jaar of 16 en had ook vele uren aan de machine gesleuteld. Het virus had en heb ik dan ook goed te pakken.
De vrije tijd die toen vrij kwam werd gebruikt voor een nieuwe hobby het micropulling. Na een tamiya Tg10-mk1 was het tijd voor een eigen creatie. Met veel hulp van Marien Markus kon ik de banen bestormen mijn mijn "race eend " The Killer. een zogenaamde two wheel drive puller met het capwerk van een 2CV met achterin een Magnum .61 viertakt motor.
In 2005 mocht ik mij Nederlands kampioen in deze klasse noemen.
Een jaar later kwam The Razors Edge op de baan. een vrije klasse model van 4,5kg met 2x een O.S. 1.08 18cc 2 takt motor. Na 1 jaar intensief gebruik waren de motoren toe aan revisie.
Ondertussen hadden wij thuis een russische Transmash V12 tankmotor aangeschaft om onze droom waar te maken, een eigen vrije klasse machine. Op onze site www.anotherrussianinvader.nl is de complete ombouw van de motor te vinden even als de bouw van de complete machine. De motor is omgebouwd van diesel brandstof naar methanol, voorzien van een centrifugaal compressor en ontdaan van alle te zware onderdelen. Sinds vorig jaar rijden wij daarmee op de nederlandse banen.
Nadat we vorig jaar veel aanloop problemen hebben gehad, hadden we het echter dit jaar eindelijk voor elkaar. de motor loopt goed alleen kwamen we meer en grotere problemen op tegen. Zo groot dat we helaas vroegtijdig het seizoen moesten stoppen om opzoek te gaan naar een juiste oplossing.
Nu kwam er weer wat vrije tijd vrij en die ben ik weer gaan invullen met de bouw van een nieuwe micropuller.
Wederom een vrije klasse model, alleen nu met een motor die nog niet is gebruikt in de vereniging. Een 5 cilinder stermotor van 65cc van ASP.
Omdat ik hier nog geen foto's geplaatst krijg heb ik ze in een picasa map geplaatst, deze map is via de volgende link te openen.
https://picasaweb.google.com/104021858122156041445/NieuwePullerEenMicro?authkey=Gv1sRgCLewi86J8bgW#
Ik heb tijdens de bouw veel foto's gemaakt zodat het voor de geïnteresseerden van begin tot het einde te volgen is hoe de machine ontstaat.
Binnenkort zal ik verder gaan met de aandrijving van de puller en zal ik ook de foto's van bijpassende teksten voorzien.
Veel kijk plezier!!!
gr Herman Staal
Laatst bewerkt: