Nieuwe RC auto

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb gelijk een algemene vraag.

Ik ben al een tijdje gestopt met deze prachtige leuke hobby en heb qua auto's al een hoop gehad; serpent, fg bigscale (monstertruck & evo onroad) enz.

Maar wil nu weer eens een nieuwe start maken maar zit te twijfelen tussen twee auto's (merken)

Ik zag de Serpent 733, qua uiterlijk erg aantrekkelijk op zich niet zo heel duur a 434 euro zonder startbox, zender, servo's enz. Zoals ik dus al zei, het ziet er leuk uit.

Maar ik zag ook de SCHUMACHER FUSION 28 en die is ook rond dat bedrag en dat heb je bijna alles compleet alleen zonder servo's. En zelf met een makkelijke start d.m.v. een accutol of zo iets. Maar is dit ook goed merk en qua tuning zijn daar genoeg mogelijk heden in?

Wie kan mij daar wat meer over vertellen en eventueel zijn ervaringen delen?

Ik vind het leuk om gewoon op een groot parkeer terrein te gaan rijden en af en toe eens op circuit!

Alvast bedankt!

ik heb net een menace gekocht, die heeft hetzelfde chassis maar een andere ophanging (off-road)

ik kocht hem 2e hands op ebay voor 140€ echter wel met gebroken draagarm, maar dat ben ik nu aan het uitzoekn waar ze het goedkoopst zijn.
ik ben voor onderdelen afhankelijk van ebay en sommige uk shops omdat het model al een paar jaar oud is en niet meer gemaakt word.
de fusion echter wel, dus daar zijn veel shops voor en ook via de site van schumacher zelf kan je onderdelen zelf bestellen voor ong 12 pond verzending.

ik heb wel zelf de menace al gestart (tundertigre .21) en dat ging zeer vlot met een accu boormachientje! wel nog niet kunnen rijden doordat de draagarm nog vervangen moet worden.

ik heb nog een rascal gehad ook, en wat ik nu ook weer bij de menace merk is dat je voorzichtig moet zijn met de schroeven die vastzitten in plastic onderdelen, die durven nogal snel doordraaien...

en over de tundertigre motor nog geen enkel slecht woord gelezen (als je weet hoe je moet afstellen)

hoop dat je er wat mee geholpen bent en kijk zeker ook eens naar een 2e hands, er zijn soms echt koopjes te vinden

greetz

Misschien een Kyosho FW-05 of FW-06? Dat zijn cardan aangedreven auto's die ook op het circuit het goed doen.
Je zou er zelfs eens een keer met de KWC mee kunnen doen met die auto's ;)

M.v.g. Mark

Daarvoor gelden dezelfde nadelen als voor de Serpent 733... een snaar aangedreven auto die eigenlijk uitsluitend tot zijn recht komt op het circuit. Voor de Edam geldt daarbij dat het vermoedelijk veel moeilijker is om aan onderdelen te komen omdat het een auto is die door vrijwel niemand gebruikt wordt.

Denk goed na wat je er mee wilt. De architectuur van een snaar aangedreven circuit auto leent zich door zijn open karakter gewoon niet zo goed voor het rijden op parkeerplaatsen.

Back