Nieuwe RC helikopter

• Topicstarter Topicstarter Koenverbeek
  • Startdatum Startdatum
ja, zijn hele goede opties. En heel erg bedankt voor het zoeken maar veel mensen zeggen dus dat het dan te zwaar wordt. Heb er namelijk al een superskid bij en een 1500 mAh 7,4V accu. Maar als het echt een leuke hobby voor mij wordt zijn die laatste 2 wel echt een hele leuke optie

Heel erg bedankt voor al jullie tips mannen!

He Koen,

ik snap het, misschien leuk voor de zwaardere heli.

Als mijn Honey Bee weer gemaakt is zal ik eens kijken hoeveel gewicht ik er maximaal onder kan hangen! Ik denk dat dat tot de 70 gram gaat met opstijgen, en tot de 40 met normaal vliegen.

Ja ik heb er dus een superskid en een nieuwe batterij onder. Denk dat dat ong. maximaal gewicht is voor zo'n klein helikoptertje. Ik heb em besteld. Moet nog wachten op die superskid want die hadden ze niet op voorraad dus ga eerst ff oefenen met die simulator die ik gekocht heb. Echt handig, daarmee kan je namelijk de afstandsbediening via USB op je computer aansluiten en kan je daarmee dus simmen. Dat ga ik eerst is ff onder de knie krijgen en dan ga ik met me HBPF is het een en ander proberen.
Heel erg bedankt voor jullie hulpvolle informatie en ik laat jullie wel weten als ik die superskid etc. heb geinstaleerd en het vliegen een beetje onder de knie heb.

HEEL ERG BEDANKT VOOR ALLES MANNNEN!!!!!

Met Vriendelijke Groet,

Koen

Of deze, weegt maar 33 gram! En is niet duur. Gebruikt maar 150 mA!

Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

Wel ff iets verzinnen om hem met 8 Volt te voeden...

Deze is nog mooier! Deze heeft een ingebouwde accu waarmee je 5 uur kan filmen en zenden! Voor dezelfde prijs.

Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

Wel vraag ik me af hoe trilling bestendig dat ding is, er staat namelijk dat je hem trillingsvrij moet ophangen.

100 meter bereik.
Mag je wel zorgen dat je niet al tever weg vliegt :)

Dat weet je dus niet :cool:

Het enige nut waarom je een camera wil die live streamd is om er FPV mee te vliegen. Elk ander doel heeft het niet want je kan toch niet én de heli in de gaten houden én op het scherm van je laptop je camerabeelden bewonderen.
Dat gaat gewoon beiden niet tegelijk (zonder een crash als gevolg ;) )
Dus ga je ermee fpv vliegen...leuk, maar je weet dan al snel niet meer hoever je weg bent en of je nog binnen die 100 meter zit.
Ja het beeld zal slechter worden, maar of je dan nog op tijd visueel je helietje terug kan sturen ?
Tis maar een klein helietje waar hier over gesproken wordt en dan is 100 meter al best ver weg ;)

Ja ik ga denk ik ook niet voor de camera, misschien als ik een 450 helikopter koop ofzo.

zo'n camera is een erg leuke optie.
bij ons 1 die vliegt af en toe (moeizaam) met een camcorder op zn 600 en daar komen leuke beelden uit

er is hier ook ergens een topic met allerlei luchtfoto's trouwens...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik heb er dus een superskid en een nieuwe batterij onder. Denk dat dat ong. maximaal gewicht is voor zo'n klein helikoptertje. Ik heb em besteld. Moet nog wachten op die superskid want die hadden ze niet op voorraad dus ga eerst ff oefenen met die simulator die ik gekocht heb. Echt handig, daarmee kan je namelijk de afstandsbediening via USB op je computer aansluiten en kan je daarmee dus simmen. Dat ga ik eerst is ff onder de knie krijgen en dan ga ik met me HBPF is het een en ander proberen.
Heel erg bedankt voor jullie hulpvolle informatie en ik laat jullie wel weten als ik die superskid etc. heb geinstaleerd en het vliegen een beetje onder de knie heb.

HEEL ERG BEDANKT VOOR ALLES MANNNEN!!!!!

Met Vriendelijke Groet,

Koen

succes na het simmen lees dan ook eens de wikepedia pagina en radd's school of flight. Daar staat alles in je hoeft niet veel te weten en trimmen stelt niet veel voor maar ik zou hem ff nalopen zoals beschreven op de wikipedia pagina.

Ik heb 3 dagen geleden me HB FP binnengekregen:). Ik heb echter een klein probleem. Toen ik em voor het eerst probeerde op te laten stijgen ging hij helemaal vibreren als ik het zo kan noemen. Ik vloog een stuk in de lucht en na 1 seconden was hij zo heftig aan het trillen/vibreren dat m'n skids van de heli werden gescheiden:S.
Weet iemand de oplossing?

Thnx

Nou...je weet dus al bij deze dat je niet met erg heftig trillende heli's moet gaan vliegen ;) Dat gaat nooit goed.

Maartja....wat het kan zijn ?
Heb je de bladen gebalanceerd ? Staan ze niet te vast ?
Alle assen recht....eigenlijk moet je eerst even de standaard controle uitvoeren op al het bewegend spul.
Haal de bladen er eens af en laat hem draaien...trilt ie dan nog zo erg ?

Een beetje proefondervindelijk vaststellen en eventuele oorzaken stuk voor stuk elimineren.

Heb je de eerste linkjes in het Honey Bee FP draadje doorgelezen?

Zo nee, dan zou ik dat maar doen, want daar staan antwoorden in van vragen die je nog niet verzonnen hebt ;)

Staat ook het een en ander over het balanceren van je heli...

het-honey-bee-fp-draadje

Ludo

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja daar heb ik idd al gekeken, maar door het trillen ligt hij nu uit elkaar dus kan ik nu mooi die superskids instaleren, maar ik had al op het hb fp draadje gekeken, en ik zag al het een en ander op die wikipedia pagina maar er staat nergens echt hoe je een de main blades van een HB FP moet balanceren.

Koen

Maar weet je al wat er uit balans is?

Het kunnen ook de gewichtjes aan de flybar zijn, die moet je dan iets naar binnen of buiten schuiven. Om te kijken of de bladen goed zijn, moet je hem gewoon laten lopen terwijl je hem niet laat opstijgen, dan kijk je vanaf de zijkant of je de rotor dubbel ziet, of dat hij een mooi recht lijn is. Als je de bladen 'onder elkaar' ziet lopen, dan moet je gewoon met de hand de bladen verbuigen.

Zitten de schroefjes van de main blades niet te vast? Ontvouwen de bladen wel goed? Als je de heli met de neus naar boven houd, en een beetje schud, dan moeten de bladen naar beneden zakken.

Ludo

ik heb nu die superskids eronder zitten, alleen hoe maak ik het rotorhead los van de centre hub, zodat de 2 mainblades + rotorhead los zijn zodat ik kan kijken of die in balans zijn. en om te kijken of die centre hub wel normaal draait.

Back