nieuwe romp, welke?

He mensen,

heb een 3,5cc nitro bootje ( kyosho ) maar langzaam maar zeker begint deze te sneuvele ( scheuren in de polyester romp ) repareren is een tijdelijke oplossing.. er komt binnen kort waarsch wel een nieuwe 3,5 Rossi motor is.

maar nu de vraag: is een V romp beter als een Catamaran romp?
zat ik te denken aan deze ( bij 2brothersrc )
Deep Vee mono romp.MHZ Lizard Xtreme, Ongestepte mono romp.Deep-Vee mono romp, MHZ Lizard Xtreme, Ongestepte mono romp.
is dit een goed plan of juist deze
ongestepte mono romp, MHZ Aggressor, ongestepte Deep-Vee mono romp

hoor jullie mening wel groete

Hallo Luuk,

Welke boot heb je nu? Linkje?
Voor zover ik weet heeft Kyosho geen polyester rompen, alleen maar ABS en dat moet je goed in de nitrobestendige verf zetten anders lost het ABS langzaam maar zeker op...

Ik vraag naar je huidige romp, omdat ik niet weet hoeveel boot je met een 3,5cc vooruit krijgt, de Lizard X is namelijk een behoorlijke 'bloembak', waar voldoende vermogen in moet wil het een beetje vooruit gaan.

Een V-romp is ánders dan een catamaran, niet persé beter of slechter, beide rompvormen hebben andere (vaar)eigenschappen.

Groeten, Jan.

Hallo Luuk,

ABS is voortreffelijk te lassen met MEK of aceton, deze middelen lossen het ABS op.

Een scheur dek je aan de buitenkant af met schildertape (papier, géén pvc tape, dat lost op), de binnenzijde ruw je op en maak je vetvrij (spiritus of alcohol, of héél licht met aceton)

Dan leg je er een passend gemaakte strook ABS op en laat met een pipet een weinig(!) oplosmiddel langs de randen van de strook ABS lopen; als die goed aanligt op de boot, zal door de capilaire werking het oplosmiddel eronder vloeien, het ABS oplossen en de boel aan elkaar lassen.
Goed laten uitdampen, minstens een nacht, dan de tape verwijderen en eventueel nabewerken.

Desgewenst werk je in delen, zodat je zo klein mogelijke delen met oplosmiddel behandelt.

Gebruik zo weinig mogelijk oplosmiddel, teveel laat je romp vervormen en dan kun je werkelijk naar een andere romp omkijken.

Nu is de Kyosho Lambo Cat een vrij traag gebakje, ik betwijfel of je een romp als de Lizard met 3,5cc een beetje op snelheid kunt krijgen, voor mijn gevoel komt 10cc pas een beetje in de buurt, maar dat mogen de nitro-experts aangeven.

Groeten, Jan.

Complete VS 1 Wedstrijdtunnelboot.

Hey Luuk,

De Kyoshyo boten zijn echt instappers hoor. Dit kun je al zien aan de manier waarop de schroef wordt aangestuurd. En zo zijn er meer dingen opte noemen natuurlijk. Zoals Jan, (Bombero) al zei dus. Als je echt interesse hebt in een pro boot, geef me dan maar een seintje.

Groetjes, Marcel.

Laatst bewerkt:
Back