Nieuwe rotorbladen

• Topicstarter Topicstarter DaveML
  • Startdatum Startdatum
D

DaveML

Guest
Het was gisteren nogal een close call.. Een bijna-crash.
Ik wil nu graag een aantal reserve-onderdelen inslaan.

Ik heb al gelezen dat carbon bladen meer voor 3D vliegers zijn, en daar ben ik dus lang nog niet aan toe.

Welke bladen zou ik wel nemen? De originele, of houten?

Alvast bedankt!

het is tweedehands info, maar het schijnt dat de carbon bladen zodanig sterk zijn dat ze niet (meteen) breken bij een crash.
Dit is niet goed, aangezien er dan een ander (duurder) onderdeel kapot moet gaan.

En de houten zijn ook goed voor 3d, alleen als je echt wild gaat doen komen de verschillende kenmerken van een rotorblad naar boven.

Als je geen 3d doet, zou ik bij de houten blijven..

het is tweedehands info, maar het schijnt dat de carbon bladen zodanig sterk zijn dat ze niet (meteen) breken bij een crash.
Dit is niet goed, aangezien er dan een ander (duurder) onderdeel kapot moet gaan.

Ja, carbonnen blades gaan evenzeer stuk als ze de grond raken op volle snelheid hoor. Ze zijn wat steviger, dus de kans bestaat dat er iets anders eerst stuk is, meestal feathering shaft en main shaft krom. Maar de kostprijs van die beiden samen komt niet in de buurt van de prijs van een setje blades hoor.

Ik neem aan dat de originele van je Robbe van kunststof of glasvezel zijn. Wel, als je 'm goed vindt hoveren dan zou ik gewoon voor de goedkoopste optie gaan voorlopig. Als je echt begint rond te vliegen en je merkt dat de blades wat doorbuigen, en de controle is wat 'sloppy', dan ben je toe aan wat stevigers.

Persoonlijk heb ik me voor mijn T-Rex500 een setje goedkope glasvezelblades gekocht in een HongKongshop, ik dacht $23. Die doen het perfect om te hoveren en zelfs mijn achtjes die ik tegen redelijke snelheid maak ter grootte van een voetbalveld gaan goed. Vandaag is er een setje goedkope carbons toegekomen ($38 ) , daarmee ga ik het morgen eens proberen. Mijn dure Align carbon blades die bij de set zijn laat ik de eerste weken/maanden nog lekker in de doos zitten. Pas als het risico op een crash serieus afneemt zal ik die gaan testen. De carbonnen tailblades heb ik ook liggen maar die gebruik ik ook nog niet. Zouden zotte kosten zijn om die domweg te vernielen...

Maar als ik geen 3D doe mss toch opteren voor mooie houten blades?

Alles kan, zit alleen een verschil in de vliegeigenschappen per merk en type blad. Dat moet je uitproberen om te zien welke voor jou het beste werken.

En de meeste bladen kunnen wel wat 3d, alleen het hardcore 3d zal je bij sommige iets achterwege moeten laten.

Align 325 pro woodies!
Geen idee of ze op jou heli passen, maar dit zijn zo'n beetje de beste houten pallen voor een 450 heli. Je kan er super mee 3D vliegen, kunnen tegen een stootje en voor het geld kun je ze niet laten liggen! Gebruik ze zelf op mijn 450érs en kon geen verschil merken met de SAB carbon 320mm blades.

Zal eens zien voor glasvezels.. Moet binnenkort weer ne hoop bestellen (zoals de alu kist van Art-Tech) enz..

Merci mannen!

Back