Nieuwe Scania R serie (face-lift)

Cheeta

Forum veteraan
De Scania-reeks is opvallend, dynamisch en spannender dan ooit en omvat bovendien de nieuwe Scania R-serie, die een nieuwe norm stelt voor ontwerp en technologie voor internationale transporten. De sterke, duidelijke lijnen zorgen voor een krachtige, opvallende verschijning.

Vergroot foto
123054_medium_09580-008.jpg
Foto: Göran Wink 09580-008

Scania R 440 4x2 Topline with box semitrailer and Scania R 480 4x2 Highline with tank semitrailer.

De nieuwe grille met de opvallende horizontale balken heeft een fellere kleur gekregen en een groter logo. De vorm zorgt voor een betere luchtstroming rond de hoeken waardoor meer lucht naar de radiateur en het motorcompartiment wordt gevoerd.

Het nieuwe bumperontwerp is geheel in lijn met de krachtige vormgeving en zorgt tegelijk dat ACC (Adaptive Cruise Control) beschikbaar wordt voor een groot aantal modellen. Optionele LED-verlichting voor overdag en hogedruk-koplampsproeiers zijn in het ontwerp opgenomen en beschikbaar voor alle cabines.

Lage zijskirts zijn ook geïntroduceerd voor alle trekkereenheden en zijn standaard gespoten in de kleur van de cabine. Ze harmoniëren met de vormgeving van de voorkant en de lijnen vanaf de instaptreden. De nieuwe aërodynamische vorm zorgt voor 0,6% lager brandstofverbruik in vergelijking met de huidige zijskirts. De nieuwe zijskirts zijn ontworpen om ruimte te bieden aan grotere brandstoftanks, een opstap naar het bordes en heeft een ingebouwde uitlaat aan de linkerkant. Een brandstoftank met een capaciteit van maximaal 1500 liter is nu leverbaar voor alle 4x2- trekkereenheden, zowel voor EGR- als SCR-motoren.

123016_medium_09137-009.jpg
123024_medium_09137-011.jpg

123036_medium_09137-026.jpg
123043_medium_09140-005.jpg

Bron:
Nieuwe R-serie - scania.nl

Die carbon blauwe kleur van de Highline is een hele mooie.:D

De nieuwe grille is wat minder daar deze vrij hoekig is, terwijl er in de rest van de cabine wat meer rondingen te vinden zijn.

De siteskirts zijn wel een verademing, ben benieuwd naar de 6x2/4 uitvoering hiervan.:cool:

De Scania-reeks is opvallend, dynamisch en spannender dan ooit en omvat bovendien de nieuwe Scania R-serie, die een nieuwe norm stelt voor ontwerp en technologie voor internationale transporten. De sterke, duidelijke lijnen zorgen voor een krachtige, opvallende verschijning.

Vergroot foto
123054_medium_09580-008.jpg
Foto: Göran Wink 09580-008

Scania R 440 4x2 Topline with box semitrailer and Scania R 480 4x2 Highline with tank semitrailer.

De nieuwe grille met de opvallende horizontale balken heeft een fellere kleur gekregen en een groter logo. De vorm zorgt voor een betere luchtstroming rond de hoeken waardoor meer lucht naar de radiateur en het motorcompartiment wordt gevoerd.

Het nieuwe bumperontwerp is geheel in lijn met de krachtige vormgeving en zorgt tegelijk dat ACC (Adaptive Cruise Control) beschikbaar wordt voor een groot aantal modellen. Optionele LED-verlichting voor overdag en hogedruk-koplampsproeiers zijn in het ontwerp opgenomen en beschikbaar voor alle cabines.

Lage zijskirts zijn ook geïntroduceerd voor alle trekkereenheden en zijn standaard gespoten in de kleur van de cabine. Ze harmoniëren met de vormgeving van de voorkant en de lijnen vanaf de instaptreden. De nieuwe aërodynamische vorm zorgt voor 0,6% lager brandstofverbruik in vergelijking met de huidige zijskirts. De nieuwe zijskirts zijn ontworpen om ruimte te bieden aan grotere brandstoftanks, een opstap naar het bordes en heeft een ingebouwde uitlaat aan de linkerkant. Een brandstoftank met een capaciteit van maximaal 1500 liter is nu leverbaar voor alle 4x2- trekkereenheden, zowel voor EGR- als SCR-motoren.

123016_medium_09137-009.jpg
123024_medium_09137-011.jpg

123036_medium_09137-026.jpg
123043_medium_09140-005.jpg

Bron:
Nieuwe R-serie - scania.nl

Hallo allemaal,

Nou daar ben je dan mooi klaar mee zeg !!!

Sommige modelbouwers hebben net een nieuwe Tamiya Scania 6x4 R serie gekocht, komt Scania met een Face-Lift van de R serie !!!
Nou dat is mooi balen zeg, zit je met een oud model Scania 6x4 R serie !!
Jammer hoor, echt jammer !!

Ik vind de vernieuwing zeker geen verslechtering, ik vind de Face-Lift best wel mooi, al ben ik een "echte" VOLVO man !!

De vernieuwde Scania zal straks wel te bewonderen zijn op de Rai !

Laatst bewerkt:
ik ben benieuwd wat ze met de oude voorraad doen??? tegen dumpprijzen weg?

tevens schijnt de grootste verbetering het nieuwe interieur te zijn met een jawel "breed bed" (iets waar velen om gevraagd hebben)

ik ben benieuwd wat ze met de oude voorraad doen??? tegen dumpprijzen weg?

Hallo Alwin,

Ik denk dat ze bij Scania eerst de oude voorraad opmaken, want anders zijn deze straks onverkoopbaar !!
Volvo heeft dit ook gedaan met de nieuwe FH serie 3e generatie, eerst de oude FH serie 2e generatie verkocht !!

Volvo verkoopt nog steeds de 2e generatie in de FM serie, deze moet eerstop, alvorens men de nieuwe 3e generatie FM serie gaat verkopen.

hee

ik hoop dat ze eindelijk het interieur s wat verbetert hebben.
voor de rest ziet t er wel goed uit.

groetjes erik:cool:

Back