Nieuwe Serpent ???

• Topicstarter Topicstarter MobFigure
  • Startdatum Startdatum
M

MobFigure

Guest
Hallo allemaal,

Ik was na lang dubben vast besloten de serpent 705 te kopen en was dat dus van plannen binnenkort al te doen, dus was aan het zoeken op het net naar de auto toen ik plots de onverwachte mededeling zag op een nederlandse site namelijk http://www.modelsport.nl

Er stond: Serpent latest development in 200 mm racing cars, Pre ordering NOW !!!!!! €399
Serpent latest development in 200 mm racing cars, Pre ordering. We are not sure what the make off it, but it must be the best car ever made. The promise revolutionary design and a very beautiful looking car. Even the price isn’t available but we are offering the car for a very nice price. You can now pre ordering this car.

Wie weet hier meer van??? :roll:

Er komt eind dit jaar een nieuwe serpent 1:10 uit hoe hij er uit gaat zien weet niemand maar het belooft een beest te worden.

en we kennen serpent dus het zal dan ook wel echt een beest worden

Laat je niet misleiden door de vernieuwingen. Als er een opvolger komt zal het een MTX3 kloon worden. Waarom vraag je dan ?

De trend is om de stuurservo naar onder te brengen wat de MTX al heeft en de 705 nog niet. En als Serpent slim is maken ze een andere versnellingsbak die smaller en nog lichter is.

De laatste tijd is Serpent niet echt innovatief geweest en zal de ophangingen en draagarmen gewoon hetzelfde blijven zoals de 950 precies nog hetzelfde heeft als de Vector, Vector2000 en Veteq.

Verders moet je er niet meer van verwachten......

Veel zal het niet verschillen maar ik ben er zeker van dat er een aantal belangrijke verniewingen zullen zijn anders zullen ze zeker geen nieuwe maken, en een mtx-3 kloon ben ik niet met je eens de 705 heeft de motor al in het midden wat voor een circuit auto zijn voordelen heeft en de mtx-3 heeft dit nog niet.

UH ?
Ben jij niet in de war met een MSX3 ?
De MTX3 en de 705 hebben een precies dezelfde opzet op de stuurservo na.

Maar ja, de Veteq zou ook een wonderauto zijn, als dat zo was zouden ze er nu nog steeds mee rijden maar ze prijzen de 950 de hemel in zodat de Veteq en al die verhalen in een vergeten hoek valt.

Probleem van Serpent is gewoon dat Mugen ondertussen de titels overneemt. Alle bugs die de Veteq/VectorNT had hebben ze in de 950 opgelost en heel toevallig lijkt de 950 op de MRX3 die al heel wat titels op zijn naam heeft gezet.

Nee, ik verwacht er niet veel meer van....

Ik denk dat de nieuwe serpent eerder inspringt op de nieuwe hpi, de r40. en nee ik was niet in de war met de msx, de tank en motor zitten toch niet in het midden bij de mtx of ben ik kippig?

MSX is gebinners auto en MTX is een race auto the same as serpent R40 en andere.

Ik heb bij een modelbouw zaak dat de R40 al gezien echt een goede auto . Ze hebben alles van een stuk of 4 auto's in een doos gegooit en het best eruit gehaald. en hij is nog goedkoper en beter dan zo'n serpent Impulse en 705. De R40 schijnt een stuk completer te zijn dan een Serpent.

euh wil niet lullig zijn maar als ik nu kijk zie ik idd dat bij de mugen de tank meer naar rechts zit en dat geld ook voor de motor.

ik denk dat dit toch net is wat serpent hoeft te verbeteren.
vergeet niet dat hij nu 2 goede concurenten heeft hpi en mugen.
ik denk dat serpent een complete nieuwe metamorfose ondergaat.

hij wil tenslotte aan de kop blijven.

Je vergeet 1 ding, namelijk de gewichtsverdeling. Ook bij Serpent zit de tank niet geheel in het midden, gedeeltelijk komt dit door de (zeer kleine) ruimte beschikbaar voor alle onderdelen maar ook het gewicht van de gasservo en ontvanger aan de andere kant.

Bij mugen mag de tank dan wel meer naar rechts zitten, daartegen zit de stuurservo meer naar links :wink:
En die motor zit heus wel op een dezelfde plaats. Dan vergeet je dat een het gewicht meer naar rechts mag zitten omdat op 99% van de circuits linkom gereden worden en dus meer bochten naar links zitten.

Zoals ik al zei is het een trend om de stuurservo omlaag te krijgen en zal daar voor Serpent de grootste verandering zitten. Hoewel het waarschijnlijk niets uitmaakt heeft men het ondertussen wel zo verkocht dat het beter moet zijn en loopt Serpent daarmee marketing-technisch achter.

We zullen gewoon afwachten wat het gaat worden..... :banana:

ik denk niet dat dit de enige belangrijke verandering wordt maar we wachten inderdaad af.

hier de mail die ik van serpent kreeg:

Goedendag,

De nieuwe 1/10 gaat nog een paar maanden duren.
Meer info kan ik niet geven, dat komt vanzelf op MyTsn.com

Modelsport is nogal voorbarig om dat nu al te publiceren.
Waarschijnlijk is er een prototype gesignaleerd op de MACH waarna al snel conclusies zijn getrokken.

Met vriendelijke groet,

Bert Trumpie
Verkoop Benelux

Tja wat moet je daar nu van zeggen..Reed echt een prototype rond?..Maar waarom ben je eigenlijk van de R40 af? Dit blijkt ook een goede wagen te zijn!

Aangezien de Mach het testcircuit van serpent is , is er altijd wel wat prototyperigs bij de jongens te zien, zo heb ik jaren geleden al 2 maanden voordat de Veteq uitkwam, Michael salven hiermee aan de gang gezien..
Mugen heeft bijvoorbeeld een vaste medewerker die als baan heeft het rijden en testen van een modelauto !!!, (kijken of je het dan nog zo leuk vind !!)..... inderdaad die meneer gaat s´morgens niet met zijn pakje brood naar kantoor maar naar het circuit om prototypes te testen...
Zo wordt er al 1 jaar aan de nieuwe auto gewerkt zelfs voordat de 705 uitkwam, diverse dingen die in de huidige 705 zitten zullen dus ook in de nieuwe auto zitten....Uit de pijplijn weten we dat het nog een hele tijd gaat duren omdat tussendoor ook de 950 ontwikkeld is, dit omdat de Veteq en de vector NT niet mee konden komen met de concurentie op toplevel ....
Dus houdt nog ff geduld, zodra we wat weten wordt het hier gemeld......................Peet........................8)

wat vind jij een hele tijd?
serpent praat over een paar maanden en de verkoper van modelsport praat over eind van het jaar.

een paar maanden en eind van het jaar is het zelfde over 2 a 3 maanden zit je aan het eind van het jaar

Echte prototypen rijden daar niet zomaar rond. Wel proberen ze op bestaande auto's nieuwe dingen vaak herkenbaar aan witte nylon onderdelen waarmee iedere Serpent rijder mag hopen dat hun auto met dat soort kunstof was uitgevoerd :)

Het is wel zo dat als ze wat gaan testen dit op een door-de-weekse-dag doen met de minste kans op meekijkers. Ik heb zelfs begrepen dat het al eens is voorgekomen dat er leden zijn weg gestuurd omdat Serpent moest testen :roll:

Deze mail kreeg ik vannochtend.
Bedankt voor uw aanvraag.

Informatie over nieuwe modellen zal altijd tijdig via www.mytsn.com gepubliceerd worden. Op geruchten kunnen we geen commentaar geven. Serpent werkt continue aan produkt –en model-verbeteringen, maar we kunnen daar pas informatie over geven als eea definitief is en de leverdata bekend zijn.

Onderstaande actie van Modelsport is volledig op zijn eigen initiatief en is niet gebaseerd op informatie van onze kant.

De Serpent 705 kent inderdaad een aantal interessante aanbiedingen !

Succes met uw keuze.

Groet,

Ronald Baar

De verkoper van modelsport.nl mailde me dat serpent hem had gemaild om dringend van zijn site af te halen dat er een nieuwe serpent in aantocht was.

Back