Nieuwe Silverlit modellen voor zomer 2007

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Pjotrrr, 28 feb 2007.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    die air acrobat lijkt rolroeren te hebben maar zonder aansturing, da'snu weer jammer :(
     
  2. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Richting en hoogte met de motoren, hoogte met het hoogteroer (met een actuatortje ipv servo?). Is inderdaad een gemiste kans maar ze zijn op de goede weg, denk aan alle mods die hiervoor te verzinnen zijn. :wink:


    Ik vraag mij af wat de eigenlijke bedoeling is van die profielmodellen en of ze een 'antwoord' zijn op alle bouwplannen/mods die er de ronde doen?
    Die Betty bommenwerper bovenaan zou zelfs 4 motoren moeten hebben als je goed kijkt..
     
  3. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    :D
    Ik ga voor de Palm-Z 8)
     
  4. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Dank voor de foto's ;)
    Inderdaad met een actuator, hopelijk ook in voldoende stapjes proportioneel...

    Koester het kind in uw allen! :D
     
  5. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Hmm, dan hoop ik idd ook dat het proportioneel is, want anders vermaak ik me nog wel met mijn xtwinnetje... en ga ik liever voor die battle set.
     
  6. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

  7. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    vliegt precies ook niet :?
    altijd maar stalleh.
     
  8. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    weet één van jullie wanneer en waar de nieuwe x-twin modellen in NL te krijgen zijn. :roll:
     
  9. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    De maand waarin een en ander verwacht wordt staat erbij in mijn eerste post...
    Eerder zal je het in Nederland niet zien, hopelijk een maand later wel.
    Momenteel verkopen Intertoys en Toys'R'Us Silverlit producten.
    In juli weten we hopelijk meer.......
     
  10. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ik moet nog zien of die nieuwe Silverlit roerbesturingen wel goed werken. Ik heb indertijd hun X-plane gehad, die ook besturing van hoogte en richtingroer had, maar dat was helemaal niks. Niet echt proportioneel (maar in stappen), niet goed uitgetrimd en niet goed uit te trimmen. Als ze dezelfde techniek voor de met roeren bestuurbare nieuwe modellen hebben dan kon het wel eens erg tegenvallen. Het bijzondere aan de X-twin, waarom die voor zo'n klein en goedkoop ding zo goed te besturen was, lag nu juist aan de besturing door middel van de twee motortjes links en rechts én door het lage gewicht. Dat gewicht zal door de roerbesturing weer toenemen, en daardoor zullen de vliegeigenschappen afnemen. Ook betwijfel ik erg of de Palm in een 3x3 ruimte te vliegen valt. Dan moet je zéér scherpe bochten maken en tenzij je héél goed kunt sturen en het hoogte roer goed werkt zodat je wel genoeg, maar niet te veel hoogte kunt bijgeven, zal het model in zo'n scherpe bocht uit de lucht vallen óf direct daarna overtrekken. Ik heb een Plantraco Butterfly (www.plantraco.com) met electromotor met vertraging, motorregelaar, ontvanger, lipo en besturing van het richtingroer, vliegklaar 3,6 gram. Die kan véél langzamer vliegen dan de x-twin en toch kan ik er niet in mijn ruime huiskamer (8x4) mee vliegen zonder overal tegenop te vliegen.
     
  11. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Interessant om te horen FOX35, vooral omdat ik vandaag bij mijn dealer een gelijkaardig verhaal hoorde.

    Naar zijn zeggen heeft hij in Neurenberg gevlogen met de Palm Z (pompen pompen en nog eens pompen, niet te besturen in een kleine ruimte) en de werking gezien van het hoogteroer van de Acrobat (alles of niks, eigenlijk soort looping-knopje) en heeft hij er als winkelier heel erg weinig vertrouwen in, vooral omdat hij in zijn verbeelding nu al al zijn klanten voor zijn toonbank ziet staan met klachten over het speelgoedje...
    Dit van iemand die tot nu met plezier de X-Twinproducten verkocht. (vooral aan mij :D )

    Tweede ding dat hij wist te melden is dat het na Duitsland nog makkelijk tot het einde van dit jaar kan duren tot de nieuwe modellen in Belgie te krijgen zijn.


    Maar laat ons niet afgaan op 'hear say'-verhaaltjes en blijven geloven in de almachtige Silverlit :worship: en de eerste lovende recensies afwachten! 8)
     
  12. rickhave0

    rickhave0 Guest

    mooi zo komt ongeveer op mijn verjaardag uit eens kijken hoever ik mijn ouders kan krijgen. :lol: :lol:
     
  13. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. Ik moet deze dingen gewoon hebben.

    Maar een paar komen me bekend voor.
    In de vakantie benik in Berlijn in de Conrad geweest.(Ja eerder verteld)
    Ik dacht dat ik een paar van deze nieuwe serie al zag.
    ze hadden in iedergeval een hoek met allemaal silvet dingen staan.
     
  15. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    PalmZ en die 3 kanaals Air Acrobat lijken me wel erg interessant :)

    Ik heb hem besteld bij http://www.twr-trading.nl/N_frame.html daar is hij €49,95 en verzenden is gratis bij bestellingen boven de 40 euro. Hoop hem deze week thuis te hebben en dan zal ik wat foto's en filmpjes proberen te maken. Volgens RCGroups vliegt hij erg goed, helemaal als je een aanpassing maakt in de staart (stukje stevig papier achterop plakken zodat de staart een iets andere vorm krijgt en hij veel stabieler is) die ik ook meteen wil doen.
     
  16. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    @scoutcow

    Heb je hem al?
     
  17. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    Helaas nog niet, heb gister het geld overgemaakt, dus ik zou hem morgen op zijn vroegst kunnen hebben
     
  18. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    oeps :oops:

    heb verkeert gelezen, ik dacht dat je post van maart was :roll:
     
  19. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    Gister verstuurd, zou vandaag binnen moeten komen, maar er is nog steeds niks :( @#$%^&^$#@ TNT :evil:
     
  20. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    mijn moeder is net de stad in gegaan, en als ze er een ziet liggen bij bart smit of intertoys neemt ze hem voor me mee :D :D 8)

    philip
     

Deel Deze Pagina