Nieuwe Silverlit modellen voor zomer 2007

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Pjotrrr, 28 feb 2007.

  1. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    welke bedoel je hiermee????
     
  2. Thobo6

    Thobo6

    Lid geworden:
    26 feb 2007
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Hengelo OV
    Ik denk dat hij bedoelt of ze bij intertoys de Picooz hebben, maar dan in apache uitvoering, :wink:
     
  3. pdspds

    pdspds Guest

    Waar kan je dingen bestellen op de website van spectron?
    Ik kan het maar niet vinden...
     
  4. Aad

    Aad Guest

    Conrad is ook aardig up/to/date en als je met"IDEAL"betaald, heb je geen verzend kosten.(kijk op hun website) www.conrad.nl
     
  5. pdspds

    pdspds Guest

    Wat is Ideal juist?
     
  6. Frankyman

    Frankyman

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Laren
    Jij mag niet meer raden :wink:
     
  7. Zenne

    Zenne Guest

    Ideal is eigenlijk een shortcut naar internet bankieren van jou bank. Je klipt op de optie Ideal dan kies je je bank. Vervolgens krijg je een overschrijvings pagina te zien van je bank waar alles al is ingevult. Vervolgens is alles net hetzelfde als je normaal internetbankierd(geen id of dit woord bestaat, maar je snapt wel wat ik bedoel).
     
  8. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Alleen is bij Ideal je bedrag meteen betaald, en kan een webshop dus bijvoorbeeld het product diezelfde dag nog versturen!
     
  9. pdspds

    pdspds Guest

    Bedankt voor de snelle reacties!
    Nu is het duidelijk.
     
  10. sven311

    sven311

    Lid geworden:
    21 nov 2006
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Liedekerke(België) (model wings ternat)
    dushet is zoals paypal eigenlijk?
    en bestaat ideal ook in België en kan je het gebruiken bij rc technics?
     
  11. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Inderdaad, net als paypal, alleen dan landelijk!
    In belgie is het nog niet, heb wel gehoord dat de banken er mee bezig zijn aangezien het behoorlijk goed werkt!
     
  12. lub

    lub Guest

    Vandaag m'n X-Twin Pro/3D retour gekregen met de opmerking 'Doet wat hij moet doen'. En dat ziet er volgens Spectron B.V. als volgt uit:

    [/media]
    Daar zit ik dan, met een *#$&# X-Twin Pro/3D en een schade van ruim € 46 (vliegtuigje € 40,- + € 6,20 verzendkosten). :nosmile:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    En waar heb je em gekocht?
    (ik had mijn pico's ook terug laten sturen door de toychamp, en kwam ie ook trug met 'Doet wat hij moet doen' en ben toen weer terug gegaan en heb een waardebon gekregen...
     
  14. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Leuk fimpje dat, is dat filmpje gemaakt door jezelf, of door die mensen van dat bedrijf... duidelijk te zien dat je VEEL te weinig berijk hebt..

    Gewoon nog een keer terug gaan! Als een product niet aan de specificaties voldoet welke in de beschrijving staan, heb je recht op een ander, of je geld terug.
    En in de handleiding en beschrijving staan volgens mij dat hij wel wat meer berijk moet hebben dan dat kleine beetje!

    @igortje: Waardenbonnen mogen niet meer gegeven worden, ze zijn verplicht je geld terug te geven. Dit alles is zo sinds een wetsverandering een tijd terug (denk dat dat al wel meer dan 1 jaar geleden is)
     
  15. prul dingetjes echt zonde ik heb ook van dat spul gehad wel grappig maar er zitten vaak shit exemplaren tussen, echt mega irri.

    Een xtwin. Waar de zender soms uit viel of gas bleef geven. LIPo die een uur moet opladen en je maar 5 min kan vliegen. Ik geef liever iets meer geld uit aan depron en ga lekker zelf knuselen is en leuker en werkt 10000 X beter en heeft een hogere funfactor. IK zeg verkopen da spul
     
  16. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Of als je al ietswat ervaring hebt, neem de Kyosho Minium.....
     
  17. Cade

    Cade Guest

    Nou, ik heb mijn Acrobat van de week binnen gekregen (het is trouwens een rode geworden). Ik had beloofd mijn ervaringen de delen dus bij deze. Het is een gaaf dingetje om te zien: gestroomlijnd en lekker sportief dus de eerste indruk was goed. Ik dus later op de dag vol goede moed naar m'n werk (een verlaten fabriek) om 'm uit te testen. Mijn conclusie: wat een WANPRODUCT heeft Silverlit hier afgeleverd!

    Het ding gaat als een raket (veel sneller dan b.v. een Bi-Wing) maar is absoluut niet onder controle te houden. Je moet je voorstellen, ik heb 'm uitgeprobeerd in een ruimte ter grootte van maar liefst drie (!) gymzalen met enkel een aantal draagpalen in de weg die het dak ondersteunen. Groot genoeg en meer dan zat ruimte zou je zeggen maar ik kreeg het telkens weer voor elkaar om precies tegen zo'n paal (of een muur) op te vliegen terwijl ik er met mijn Bi-Wing toch echt wel omheen kan sturen.

    Het probleem is niet zozeer het vliegtuig zelf (al is deze wel onstabieler i.v.m. de vleugelplaatsing) maar meer de besturing. Links, rechts, omhoog en omlaag is een kwestie van alles of niets (m.u.v. gas geven, dit gaat in 7 stappen). In mijn geval hield dit in dat als ik naar rechts of links wou sturen het vliegtuigje in een duikvlucht naar beneden dook (waarschijnlijk omdat het motortje dat harder gaat draaien veels te veel power geeft waardoor het vliegtuigje in de bocht letterlijk omlaag word geduwd). Het vliegtuigje is hierdoor zelfs al meerdere keren op z'n kop op de grond terecht gekomen. Bij mijn Acrobat fungeren de motoren tevens als rolroeren, zo lijkt het wel :)

    Dit probleem is natuurlijk vrij simpel om te lossen door kleine tikjes tegen de stuurknuppel te geven om zo geleidelijk een bocht te maken ware het niet dat je wel zo hard tegen die stuurknuppel moet drukken om het onderliggende richtingsknopje in te drukken dat je er blauwe vingers aan overhoud. Silverlit had van de rechterstuurknuppel beter een vierpuntsdruktoets kunnen maken als op een gamecontroller. Daarbij komt ook nog eens kijken dat er ongeveer een seconde vertraging in de besturing zit waardoor het vliegtuig nooit precies doet wat jij wil.

    Het meest irritante hiervan was dat ook het gas pas een seconde tot 2 seconden later naar je luisterde. Als de Acrobat dus een onverwachte beweging maakte waardoor die tegen een muur of een paal dreigde op te vliegen had gas loslaten geen zin omdat die toch wel net zo vrolijk verder vloog om vervolgens in volle vaart ergens tegenaan te botsen.

    Door dit geintje had ik de mijne na een kwartier al gesloopt. Niet het piepschuim wat bij de meeste mensen stukgaat (dit is inderdaad erg sterk spul, zelfs de neus heeft alle klappen overleeft) maar het hoogteroer ligt er bij mij af. Bij de zoveelste keer dat de Acrobat een muur kuste is hij hier langs af naar beneden gegleden. Langs deze muur liep echter ook een soort van kabelgoot en hier is die heel even achter blijven steken waardoor het hoogteroer losgerukt is. Het hoogteroer had ik nog niet eens uitgeprobeerd omdat ik me continue alleen maar bezig heb gehouden met het in de lucht houden van het ding. Het uittesten van dalen en stijgen met dit hoogteroer zit er dus ook niet meer in.

    Ik zeg, oplappen, terugsturen en een Kyosho Minium Cessna 210 halen. Een mini-vliegtuigje wat WEL bewezen heeft goed te kunnen vliegen!

    Tot zover mijn uitgebreide review :)

    Oh ja, ik had in mijn vorige post ook aangegeven dat ik wel eens een filmpje van de Acrobat zou maken. Dit gaat niet lukken met dit vliegtuig omdat ik dit in m'n eentje moet doen, dus tegelijkertijd vliegen en filmen en aangezien vliegen zelfs met twee handen niet lukt kan je het helemaal schudden als je dit met 1 hand wilt doen. Bij de Bi-Wing lukte dit wel omdat deze langzamer vliegt en veel stabieler waardoor je in een grote ruimte alleen maar gas hoeft te geven en de trim een beetje naar links of rechts te zetten.

    Al met al is mijn advies: NIET KOPEN!
     
  18. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Dat zeg ik ook, ik heb er 1, en die vliegt ECHT goed.

    Als het goed is maak ik vandaag een filmpje, wat vandaag of morgen online komt!
     
  19. Cade

    Cade Guest

    Laat maar komen, ben wel benieuwd. Ik ga er vandaag 1 op de kop proberen te tikken. Maar goed, dit heeft verder niks met Silverlit te maken dus weer ONTOPIC :p

    Wij babbelen wel verder in het Minium topic hehe.
     
  20. lub

    lub Guest

    Ik heb dat filmpje gemaakt toen ik m'n X-Twin Pro/Acrobat 3D van Spectron B.V. terugkreeg met de opmerking 'doet wat hij moet doen'. Is bedoeld om ze te laten zien dat er echt iets mis mee is. Maandag word ik er -als het goed is- over teruggebeld.
     

Deel Deze Pagina