Nieuwe Sky FPV Cam (BETA bestellingen 14,64dollar)

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door BorisB, 25 feb 2014.

  1. heyudude

    heyudude

    Lid geworden:
    12 sep 2013
    Berichten:
    4.229
    Locatie:
    Noord-Limburg
    Zwaar? De behuizing kan er bij de 600tvl op, dus hier vast wel weer af.
    Dan gaat hij inderdaad op een grotere quad als het niet lukt

    Volgens mij gaan er 100 van de 300 naar NL als ik dat zo lees lol
     
  2. Torquednb

    Torquednb

    Lid geworden:
    12 jul 2013
    Berichten:
    271
    Locatie:
    ergens
    Het gedeelte waar je de lens in schroeft zit vast aan de body, dus je kunt het niet los nemen zoals bij de 600tvl
     
  3. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Gisteren getest op m'n f450 en prima beeld totdat er helder licht in schijnt. Met tegenlicht van de zon, en later thuis getest met een lamp, gaat m'n fatshark predator v2 op zwart/wit met soms icm ietwat verticale strepen.
    Misschien is het voor de fatshark een overstuurd signaal of zoiets? enkel als ik de fatshark heel donker instel qua helderheid en contrast lijkt het goed te gaan maar dat is niet bruikbaar.

    Direct op een (7inch) monitor aangesloten doet dat probleem zich niet voor. Ik heb verschillende instellingen geprobeerd op de camera en kreeg het niet opgelost. Soms ging het beter maar zodra de helderheid teveel wordt gaat het weer mis.

    Op m'n f450 krijgt de 250mW fatshark zender z'n stroom van een 3s lipo. Het kabeltje dat op die vtx is aangesloten is om een ferriet ring gewikkeld en heb ik afgesplitst voor aansluiting op de camera. De video uitgang van de camera gaat in de vtx.
    Met de sony 600 super had en bij de FS set geleverde 600 cmos cam (op 5v) werkt het allemaal goed.
    Voorlopig die sony er maar weer op en ik ben benieuwd of het bij anderen goed werkt of iemand misschien een oplossing weet.
     
  4. Lennart

    Lennart

    Lid geworden:
    27 jan 2009
    Berichten:
    543
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Bij mij is de eerste van de 2 vandaag geleverd. Zal er morgen eens mee vliegen! Ben benieuwd.
     
  5. heyudude

    heyudude

    Lid geworden:
    12 sep 2013
    Berichten:
    4.229
    Locatie:
    Noord-Limburg
    Wow de prijs is aangepast van de Cam:
    SKY - Beta Version Price: €59.90

    Klinkt als de settings via de OSD doorlopen en WDR aanzetten

    Kijk ook hier eens:
    deel-hier-je-fpv-cam-setup-instellingen


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  6. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Dan was het een koopje, als het verder goed werkt :)
    WDR uit of aan maakt geen verschil. Overigens bleef het beeld ook zwart/wit en werd het na enige tijd weer kleur of even de accu van de fs los en direct weer aankoppelen, dan was het weer goed.
    Ik zal de camera eens aansluiten op een boscam setje en de video-in op de fatshark en kijken hoe dat gaat.
     
  7. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Het lijkt me eerder slechte brightness/contrast instelling op je fatshark. Probeer eens met het knopje linksboven in de fatshark te spelen.
     
  8. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Heb hem vandaag binnen gehad. De osd instel ding werkt niet 100 punten en verzend soms verkeerde data Door... En beeld is lang niet zo mooi te krijgen als de bekende fpv camera
     
  9. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Das wel jammer... Mocht je der flauw van zijn wil ik ook wel eens wat testen doen.... ;)
     
  10. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Zit nu al te week te wachten op nieuw f330 frame na dat ik mijn aan prak heb gevlogen, maar als hij morgen komt en je zondag zin hebt om te vliegen mag jij hem wel in bruikleen nemen ga binnen kort toch op vakantie;-)
     
  11. daniel44

    daniel44

    Lid geworden:
    17 dec 2013
    Berichten:
    579
    Locatie:
    Voorschoten
    Haha, en als iemand er toch eentje kwijt wil... :rolleyes:
     
  12. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Thnx, maar heb geen idee wanneer ik er aan toe kom, was meer voor als jij er zat van was ;)
     
  13. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Nouja hij ligt nu maar wat te verstoffen:rolleyes: heb alleen die grote stekkers er afgeknipt en er servo stekkers op gesoldeerd, hmm... heb je niet een nog een pz nog wat nog wat liggen(die grotere versie)? En dan ruilen ofzo en dat ik er dan eventueel iets bij leg;-) pm me dan ff.
     
  14. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Heb wel 1 liggen de normale versie , maar deze is wel een reparatie model. Hij werk overigens prima hoor. Daar niet van.. Heeft geen waterschade of zo gehad.. Sta er 100% voor in dat hij goed is...
     
  15. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    En zijn er nog mensen die al hun ervaringen kunnen delen?

    Ik heb mijne nog niet getest. Die zou in principe op mijn nieuwe multi gaat, maar dat duurt wel even voordat ik daar alles voor heb, dus denk ik dat ik de mijne snel eens ga testen.
     
  16. Chris Burton

    Chris Burton

    Lid geworden:
    1 jun 2009
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Kerkrade
    Hen psies hetzelfde probleem als chrisdv met mijn Fatshark equipement. Te veel licht en de camera gaat zich gek gedragen. Met mijn 600tvl geen probleem, aan de tv doet de camera normaal zo te zien. Alleen zwart/wit lijkt bruikbaar voor mij, maar ja... Is er ergens een reactie te vinden van securitycam2000?
     
  17. Atchoo

    Atchoo Guest

    Ik moet hem ook nog testen, de multi waarop hij moet komen is nog in aanbouw, zodra de multi klaar is wil ik er 3 cams op testen.

    - Sony SuperHAD 600TVL
    - FS 600TVL
    - Nieuwe Sky FPV (BETA) 650TVL

    Vorige week wel al de 12v stepup binnen gekregen, dus ik zou hem wel al aan de tv kunnen hangen.
     
  18. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Afgelopen weekend met de beta cam i.c.m. mijn Dominator gevlogen, en ik moet zeggen dat ik eigenlijk best wel tevreden ben. Compact maatje, waardoor hij precies past tussen de platen van mijn spider hexa. Zeker voor het geld een aanrader....
     
  19. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Heb namelijk ook hetzelfde probleem en lees op andere fora dat iedereen eigenlijk hetzelfde ervaart.
    Ga eens even met securitycam mailen en kijken wat zij erover zeggen .
     
  20. Atchoo

    Atchoo Guest

    Ik had ook een mailtje van RunCam om te vragen hoe mijn ervaring met de cam is, jullie die ook gehad?
     

Deel Deze Pagina