Nieuwe sony 960h Effio-V 800tvl board camera

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door Killerbean, 28 okt 2014.

  1. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Denk dat jij er niks van merkt gerard :).
    Maar inderdaar sony van 20euro is toch wel heel erg goed. Werken altijd goed! Ik heb ze niet voor niks op al mijn minis:)
     
  2. m00st

    m00st

    Lid geworden:
    1 sep 2013
    Berichten:
    1.142
    Locatie:
    regio Den Haag
    Ik ben nog steeds benieuwd naar ervaringen met de kleine (plastic case) versie van de runcam 600tvl. Volgens mij was dat de next thing en hadden een aantal BO330 vliegers die. Maar ik vraag me af hoe de WDR is.

    Mijn Effio 750tvl zonder WDR is niet beter of slechter dan een 600tvl runcam (subjectief). Zal de latency eens meten eerdaags..
     
  3. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Van de latency merk je niet zo snel. Mij is het ook niet op de 330 opgevallen. Danny vloog er tussen de bomen mee waar je reactietijd stukken belangrijker wordt.

    Die 600tvl mini in case viel zwaar tegen eigenlijk. Bij zowel danny als mij. Eerste vluchten met vol zonlicht waren veelbelovend, maar narmate ik meer vluchten in slechter/bewolkter weer ermee deed was het toch stukken minder dan de grote sony 600tvl. Het beeld kwam een beetje "noisy" over. Alsof het cmos beeld is als je snapt wat ik bedoel.
     
  4. Killerbean

    Killerbean

    Lid geworden:
    18 aug 2011
    Berichten:
    612
    Locatie:
    .
    Grappig dat hij jou naam noemt boris.

    De latency is mij nooit opgevallen. En dan nog is het scherpere plaatje mij die latency wel waard.

    Misschien ga ik de nieuwe fatshare 5 volt 900tvl cam proberen. Ben er nog niet helemaal uit...
     
  5. m00st

    m00st

    Lid geworden:
    1 sep 2013
    Berichten:
    1.142
    Locatie:
    regio Den Haag
    Goed om te weten. Dan moet ik op zoek naar een alternatieve kleine cam. Maar ik vrees dat de meeste beeldruis hebben doordat de elektronica zo dicht op elkaar zit.
     
  6. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    dat jij de goddelijke grootheid dat niet gemerkt hebt baart me veel meer zorgen.
    wellicht heeft jouw brein ook 100ms latency :)

    danny metal merkte het meteen.
    maar das dan ook een topper.
     
  7. Killerbean

    Killerbean

    Lid geworden:
    18 aug 2011
    Berichten:
    612
    Locatie:
    .
    Ben benieuwd of die fatshark 900tvl cam minder heeft.
    Heb het gevraagd op fpvlab.
     
  8. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    voor mij blijft er maar 1 goede de sony.

    en niet dat slap runcam aftreksen en al helemaal niet die mini
    das helemaal zooi
     
  9. m00st

    m00st

    Lid geworden:
    1 sep 2013
    Berichten:
    1.142
    Locatie:
    regio Den Haag
    Meten is weten, dus ik heb mijn Effio-A 750TVL cam ook maar even aan de test onderworpen:

    134ms:
    [​IMG]

    89ms:
    [​IMG]

    Lijkt dus redelijk consistent met Bruce's metingen van de 800TVL versie. Ik heb overigens wel een verklaring waarom sommige mensen er nog weinig last van gehad hebben, qua latency: daglicht. Mijn metingen en die van Bruce waren in kunstlicht, waardoor de processor in de camera waarschijnlijk hard z'n best moet doen. Mogelijk is dat minder het geval als je buiten in daglicht vliegt.
     
  10. QuadRon

    QuadRon

    Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Berichten:
    4.325
    Locatie:
    Belgie
    Pff ja die effio's , er zijn er honderden van verkocht doordat mensen te snel roepen dit is de beste cam.
    Na een week stonden ze allemaal weer te koop....

    De sony pz0420 is nog steeds niet te overtreffen.
     
  11. Killerbean

    Killerbean

    Lid geworden:
    18 aug 2011
    Berichten:
    612
    Locatie:
    .
    Ach maandenlang gebruiken heel veel mensen de effio 800tvl.
    Zonder gezeur en problemen.

    Nu ineens roept bruce dat er latency in zit, en is het allemaal niet meer goed.
    Settings op de cam zullen ongetwijfeld verschil maken, evenals daglicht.

    In het filmpje van bruce vind ik ook dat de latency van de pz0420 de helft is van de effio-v. En niet 1/5e zoals hij aangeeft. En voor die helft verschil in latency laat de effio een veel mooier plaatje zien in de bril.

    Misschien probeer ik de Fatshark cam nog, 900tvl. Daar zou geen latency in zitten maar die is 2 x de prijs van de effio.
     
  12. DaKluit

    DaKluit

    Lid geworden:
    8 jul 2012
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Utrecht
    Plus, het scheelt ook wel op welk tuigje je hem plaats. Op je SkyWalker, Sander, zul je er helemaal niets van merken en is het beste beeld veel belangrijker dan wat meer latency. Op een mini gaat die vertraging wel een rol spelen natuurlijk.
     
  13. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    en part II van de review. dit keer noemt ie ook metalldanny bij 2:06 :). maar je ziet hier dat stock settings al beter zijn dam helemaal ingestelde 600tvl en dat latency iets is waar je hersenen aan wennen.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. gunnyhighway

    gunnyhighway

    Lid geworden:
    9 nov 2014
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Z-Limburg
    Dus raadt jij de effio-v cam aan boven de 600tvl?
    Ik vraag dit daar ik mijn eerste fpv setup gelijk goed wil doen en op korte termijn een cam wil bestellen :)
     
  15. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    nee hoor bruce.
    metal danny mikte em in de de kliko omdat de latency ruk is ;)


    als ze nu die latency eruit krijgen is het een topding.
    een cam waar je hersens aan moeten wennen......


    nee doe maar gewoon de sony dan voor mij zolang.
     
  16. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    ik raad niks aan. De thread gaat eigenlijk over de effio cam dat er een nieuwe high grade cam op de markt is wat redelijk betaalbaar is.

    Alles is persoonlijk natuurlijk. Sterker nog het is afhankelijk van je doel waar je het voor gebruikt.
    Wil je high speed runs maken tussen de bomen zoals metalldanny dan is een sony 600tvl zonder enige fancy beeldbewerking je beste keus.
    Wil je meer zoals de meesten boven een weilandje vliegen en puur het beste beeld in je bril hebben dan is effio je beste keuze.

    Het is eigenlijk heel simpel.....meer beeldbewerking door camera zelf betekent meer delay. Daarom vliegen we ook allemaal niet met HD beeld en zal het waarschijnlijk nooit gaan gebeuren.
     
  17. gunnyhighway

    gunnyhighway

    Lid geworden:
    9 nov 2014
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Z-Limburg
    Dat klinkt logisch.
    Ik zie mijzelf nog lang niet vol gas tussen bomen door racen, maar het beeld van de 600tvl lijkt zeker niet slecht (aan de hand van video's).
    De keuze om dan met minder latency te vliegen lijkt dan toch gemakkelijk gemaakt.
     
  18. yamahaman

    yamahaman

    Lid geworden:
    9 dec 2009
    Berichten:
    606
    Locatie:
    Flevoland
    Ik ging voor het beste de dominator v2 en wil dan ook het mooiste beeld uit een camera halen.
    Dan lijkt mij de effio toch wel iets scherper als de sony.
    Heb er onder beide quadcopters 1 zitten.
    Dus was de keus niet zo moeilijk en ik vlieg rustig boven een weiland en geniet van het birds eye view dus geen punt denk ik die vertraging.
    Maar zou ik zo kunnen vliegen als Boris :D ,ja dan de sony maar .
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2015
  19. heyudude

    heyudude

    Lid geworden:
    12 sep 2013
    Berichten:
    4.229
    Locatie:
    Noord-Limburg
    Er staan er 2 te koop hier op mbf ;)

    Hoef er niet de hoofdprijs voor... Pb maar of kijk in de sectie daar
     
  20. heyudude

    heyudude

    Lid geworden:
    12 sep 2013
    Berichten:
    4.229
    Locatie:
    Noord-Limburg
    Verkeerde up ;)
     

Deel Deze Pagina