Nieuwe Speedboot.

Hallo,

Heb afgelopen vrijdag mn speedbootje opgehaald en vanavond eindelijk even tijd gehad om het van wat dichterbij te bekijken. Heb gelijk mn ontvanger ingebouwd en de ESC vastgemaakt. Ik wacht nog op mn 3C 5000 mAh 25C LiPo, dan zou ik theoretisch gezien m'n eerste run kunnen gaan maken. Ik heb weinig ervaring met r/c varen en helemaal nog niet met n speedboot.
full

De Spektrum DX6i zenderset had ik al wel.

Ik start dit forum eigenlijk om wat handige tips te krijgen en dingen die ik echt moet weten. Bijvoorbeeld qua onderhoud enz. Wat ik me ook nog afvraag:
De LiPo (HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 3S 25C Lipo Pack (DE Warehouse)) die ik besteld heb weegt 412 gram. Ik hoop dat dit n beetje goed gaat komen qua zwaartepunt.
full

Verder natuurlijk de vraag of alles zo een beetje goed zit! :)

full

Nog wat specs van de boot:

BL 36-56 2700 kav motor (watercooled)
90A ESC (watercooled)
Multiplex Tiger/II Karbonite Servo (dacht iets van 15kg trekkracht)
Full Range AR6200 ontvanger
Spektrum DX6i Zender
5000 mAh 3C 25-35C LiPo (in bestelling)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou de koeling van de pick-up eerst naar de ESC brengen en dan naar de motor.
verder ziet het en netjes uit hoor..

filmpjes van je Maiden maken he ;)

Hallo Gerard,

Zoals Leon al zei, éérst de regelaar koelen en dan de motor.
De motor warmt het koelwater veel sterker op den de regelaar, zoals het nu aangesloten is krijgt de regelaar warm water van de motor aangeboden, dat werkt sub-optimaal, om het eens voorzichtig uit te drukken...
Andersom zal de motor niet eens merken dat de regelaar eerst gekoeld wordt.

Ik zou het ontvangerdeel met de antennes onderaan het dek plakken (zelfklevend klittenband) en ervoor zorgen dat de sprietjes horizontaal onder het dek lopen.

Met de ontvangerantenne grotendeels onder de waterspiegel geef ik het bereik iets van een metertje, als je dat al haalt...