Nieuwe stap in rc hobby!

• Topicstarter Topicstarter Plakband
  • Startdatum Startdatum
nee, dit is absoluut geen goed toestel,dit valt onder de klasse ``snel geld verdienen aan flut spul``...
ook als dit al in de lucht zou blijven is dit geen beginners kist.
als ik jou was zou ik eens naar de easystar gaan kijken en bij een club langsgaan...

Plakband, waar woon je ergens in de buurt?
Misschien leuk om eens bij een club te gaan kijken en misschien te vliegen, kijken hoe je het vind.
Voordat je eerst alles koopt en er niks aan vind of geen club in de buurt hebt waar je het kan leren.

Gert-Jan

ik woon in geldrop
5 min van eindhoven af
er was bij ons ergens een vliegclub zij een meneer die ook aan model
vliegtuigjes deed!
en in eindoven was er ook een
maar bij verspaget modelbouw eindhoven
zijden ze dat de Robbe Spirit 3 D
een goed beginners vliegtuigje was ( ik wil wel beginnen met electro )
en wat is een laag dekker ?

nog meer tips?

Greetz, plakband

Laatst bewerkt door een moderator:
oowja
ik ben niet helemaal nieuw met vliegen
ik heb ooit zoon vliegtuigje gehad ( 2 jaar geleden ) van de boerenbond en dat was een skyline nog ieds

maar die vloog niet goed :(

zijden ze dat de Robbe Spirit 3 D
een goed beginners vliegtuigje was
Als zei dat echt gezegd hebben zouden ze zich eens wat meer moeten verdiepen in het modelvliegen ;-)

Dat is zeker geen beginnerskist :nooo:

Een laagdekker is een model waarbij de vleugels laag zitten, onder op de romp.
Een hoogdekker heeft de vleugels dus boven op de romp zitten en is hierdoor veel stabieler.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de Calmato Trainer, dat is echt een voorbeeld leskist om mee te leren vliegen.

Er is hier op het forum al heel veel geschreven over beginnerskisten dus gebruik de zoekfunctie eens.

Daarnaast is een bezoek aan de club zeer aan te raden want daar leer je meer over het modelvliegen in 1 dag dan dat je hier in 1 maand kan lezen ;-)

Bij een laagdekker zit de vleugel onder de romp, bij een hoogdekker boven aan de romp, bij een middendekker ... lijkt me duidelijk. Een hoogdekker heeft meer de neiging om weer recht te gaan vliegen dan een laagdekker, een hoogdekker is stabieler.

Voor elektro beginnen kun je denken aan de Easystar, zoek maar eens op discussies met 'Easystar' in de titel, leesvoer voor jaaaaaaaaaaaren ... Bijvoorbeeld:
multiplex-easystar

Vliegclub Geldrop, ga daar ook eens een zondagmiddag, dan is het meestal het druktst bij clubs, kijken, informeren, misschien laten ze je een rondje vliegen:
Ornithos Geldrop

Ook handig om in je profiel woonplaats en geboortedatum aan te geven.

Laatst bewerkt door een moderator:
Matige site, weinig info, "vervolgens wordt er gekeken of er nog plaats is", geen route naar het veld, daar krijgt een mens geen warm gevoel bij. En een fikse typevaud op de openingspagina.

Matige site, weinig info, "vervolgens wordt er gekeken of er nog plaats is", geen route naar het veld, daar krijgt een mens geen warm gevoel bij. En een fikse typevaud op de openingspagina.

Op deze site vind je allelei nuttige informatie over het modelvliegen en over de club.

Deze ?

Een hele emmell..............

Ons mooie veld bevindt aan de rand van Geldrop.
maar hier mist wat tussen ;-)

Maar wat je zegt Ron, deze site geeft niet een echt bloeiende club aan.
Wie weet hebben ze andere prioriteiten en is het er goed vertoeven.

Gewoon eens langsgaan plakband en je laten informeren.

Of juist wel bloeiend, het lijkt erop dat ze een ledenstop hebben als je hun inschrijfpagina leest. We kunnen wel blijven raden, topic-starter moet maar eens met de secretaris bellen/mailen, dan komt hij er vanzelf achter.

Back