nieuwe t-rex v2 ,mijn bevindingen.

• Topicstarter Topicstarter javan
  • Startdatum Startdatum
J

javan

Guest
dag allemaal
eindelijk mijn t-rex v2 binnen.
allign 400 l bruschless motor 2800kv
allign bruschless speedcontroller.
gyro 400(had ik)
gws servo(ballbearing)
ff9 zender(had ik)

ik was serieus onder de indruk van de kwaliteit van het bouwpakketje.,mijn laatste heli was een zoom..nt te vergelijken..
er is echt gekeken naar de fouten van alle voorgangers..

1)vb de de tailrotor met snaaraandrijving.
2)servo op de staartbuis
3)goede plaats voorzien voor de gyro.
3)bij de motor krijg je gelijk ook onmiddelijk 4 tandwielen bij.
5)3 setjes pallen :lol:
6)breed landingsgestel
7)alu swashplate.

een setje pallen kost 11.5€..
zet hier nog mijn vliegindrukken neer.
Nog iemand tips met het bouwen?
groeten,jan

wel,ik sukkel een beetje met mijn allign RCE-BL25G speedcontroller.
er zit enken een chinese handleiding in.
weet iemand ergens een pdf hoe je die insteld?
gr,ja

javan zei:
wel,ik sukkel een beetje met mijn allign RCE-BL25G speedcontroller.
er zit enken een chinese handleiding in.
weet iemand ergens een pdf hoe je die insteld?
gr,ja

Als je naar de site van Align gaat http://www.align.com.tw/html/en/c_rindexe.htm

zie je links in het menu de link Manuals , daar kan je de handleidingen in het engels downloaden.

En als je het in het nederlands wilt kan je hier even kijken
http://www.elektroheli.nl/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=120

Gr Hans

thanks,had ik ook net gevonden.
de mijne staat er niet tussen,is een 25A Brushless ESC(Govener Mode) ,er staat wel een pdf van de 25A Brushless ESC
RCE-BL25A.

ik heb ook het probleem dat de heli rondjes wil draaien,de stang van de heckrotor al verlengt maar helpt nt.moet tegensturen en draait nog.
kan je normaal de heckrotor tegenhouden als de motor draait?

ik kan dit wel ,het stukje(nr64)waar het riempje op zit ,daarvan draait het asje gewoon verder terwijl het tandwieltje stilstaat..
moet ik dit gaan vastlijmen??
de heckrotor draait wel maar misschien niet snel genoeg..

javan zei:
de mijne staat er niet tussen,is een 25A Brushless ESC(Govener Mode) ,er staat wel een pdf van de 25A Brushless ESC
RCE-BL25A.

Ja dat is het nieuwe model heb daar ook nog geen engelse handleiding van
de beste oplossing is even naar de plaatselijke chinees een portie bami halen en de handleiding meenemen. :wink:

Gr Hans

javan zei:
RCE-BL25A.

ik heb ook het probleem dat de heli rondjes wil draaien,de stang van de heckrotor al verlengt maar helpt nt.moet tegensturen en draait nog.
kan je normaal de heckrotor tegenhouden als de motor draait?

ik kan dit wel ,het stukje(nr64)waar het riempje op zit ,daarvan draait het asje gewoon verder terwijl het tandwieltje stilstaat..
moet ik dit gaan vastlijmen??
de heckrotor draait wel maar misschien niet snel genoeg..

heb jet gevonden,druppeltje ca aan het tandwieltje en het asje,alles loopt nu perfect.
kan nu vlot hoveren en mijn eerste indruk is dat hij zeer stabiel is.
alleen moet ik nog een nieuwe zwaardere lipo kopen,want deze van 850 mha is al binnen de 5 min leeg :mad:

Nu mijn indrukken voor diegene die het interesseerd.
Na toch al een 10 tal batt te hebben leeg gevlogen...

Nog geen crash :wink: ,wel gevlogen met de staartrotor tegen een doos,doos kapot maar niets aan de heli :P (zoom gewend).
De t- rex vliegt zeer stabiel en de staart is zeer goed te besturen,
hoveren kan ik constant stilhangend op 1 vierkante meter.
De T-rex is natuurlijk zwaarder dan de zoom( 600 gram),is misschien ook de reden waarom deze "beter"(rustiger) in de lucht hangt ,de zoom is meer een grillig ding die met een kleine verkeerde beweging een kant opschiet..met alle gevolg vandien..
Is misschien meer voor gevorderden.(toch nt aan te raden met zijn vele problemen)
de t-rex is makkelijker te corrigeren.
Ik vlieg met een 3s1600mha HD lipo;vliegtijd 10 min.
Nog geen sec beklaagd dat ik deze gekocht heb,en is mijn beste koop wat heli's betrefd tot nu(is de 5é)
Ook alles is echt kwalitatiever,de kap alleen al;zoom is een dun plastiek kapje,deze een stevige pvc kap,natuurlijk=24 gram..
Enigste nadeel is van de T-rex dat deze wel 100 gram lichter mocht zijn,en dit om de vliegtijd wat te verlengen.500 gram zou ideaal zijn,om in de wind te vliegen,en toch niet te zenuwachtig te zijn voor binnen...
als jullie vragen hebben..

Lijkt me idd een leuke heli (mss wel m'n volgende aankoop :wink: )...

Kun je de vliegtijd niet wat opkrikken met een 2100mAh lipo bijvoorbeeld, want 10 minuutjes lijkt mij toch wat krap :?
Foto's?

wel,met een 2200 mha(net gekocht) kom ik op 15 min;heli weegt nu wel 670 gram..

Back