nieuwe thunder tiger trainer 40

Beste mensen,

Ik heb nu een easy star maar ik ga al bijna een nieuwe trainer 40 kopen kan iemand mij iets hierover vertellen als hij/zij hem heeft? Ik wil graag weten of het een goede keus is en of er gewoon goedkope sero's in kunnen etc.

wie O wie kan mij helpen?

gr,

niels

Ik heb persoonlijk deze kist niet maar er is wel een lid bij ons op de club die er mee vliegt. Ik heb hem, als instructeur, enkele keren geholpen en dan met die kist gevlogen. Hij vliegt prima en dat clublid is er ook zeer tevreden mee. Ondertussen vliegt hij al zelfstandig en houdt een instructeur vanaf de zij-lijn de boel in de gaten.
Ik weet niet vanaf wat voor veld je gaat vliegen maar als je van (wat ruig) gras gaat vliegen dan is een .40 motor (6,5cc) wel het minimum. Misschien kan je dan beter aan een .50 (8cc) kopen. In de lucht heb je teveel vermogen maar door halfgas te gaan vliegen kan je dat "probleem" makkelijk verhelpen. Grote kans dat je dan zelfs nog minder brandstof gebruikt ook.
Voor zo ver mijn ervaringen gaan is het een prima leskist die, met wat meer vermogen, ook voor de iets gevorderde nog leuk is om mee te vliegen. En de servo's die je nodig hebt kunnen gewoon van het standaard type zijn. Dus geen exotische of dure servo's maar de gewone futaba 3003 of zo iets.

Back