nieuwe turbine

  • Topicstarter Topicstarter Sandor
  • Startdatum Startdatum
S

Sandor

Guest
Deze is op de testbank te zien tijdens jets over pampa

kijk even naar het gewicht / afmeting / stuwdruk

-Low weight and size. 35lbs in a Kj66/RAM750 size and weight.

-New bearing system that allows the use of 2T motorcycle oil. Our health and environment is very important to us. There is no need to use the expensive, hard to find and NEUROTOXIC turbine oil that is not designed to be burned and the fumes breathed.

-Very low acceleration time. Less than 3sec from idle to full power, less than 1sec from 12 to 35lbs.


-Kerosene start optional.




Specifications:


Nominal thrust: 160N (35lb) at 115.000 RPM

Idle thrust: 5N (1.3lb)

Max. RPM : 120,000

Idle RPM: 30,000

Diameter: 110mm (4.3”)

Engine weight: 1,450g (3.17lb)

Installed weight: 1,800g (4lb) including ecu, pump, valves and starter.

Fuel: Kerosene + 3% oil (synthetic 2T motorcycle oil or turbine oil).

Fuel consumption at max power: 420g/min

Pressure ratio: 3.2 to 1

EGT max: 650ºC

Massflow: 380g/sec


Options:

-Kerosene only start (no gas needed)

-Airspeed recorder and Pitot tube.

merlin1.JPG

merlin2.JPG
 
Dag Sandor,

Zier er erg goed uit.
Ongelofelijk, zo veel stuwkracht uit deze maat turbine!

Ook de 2T olie en optionele kerosine start lijken mij ideaal. (als "nog" niet-turbinevlieger)

Is dit een eigen digitech ontwikkeling, of in samenwerking met wren?

Groeten,
Gerben
 
super mooi sandor
al de power en mogelijkheden
maar ff een vraagje zou als ik ooit zo gek :twisted: (en die kans zou er heus wel in ziten) :twisted: zou zijn om een turbine heli te kopen kan je bij julie dan ook turbines voor de heli kopen en\of is deze al zo geschikt daar voor
 
Gerben zei:
Dag Sandor,

Zier er erg goed uit.
Ongelofelijk, zo veel stuwkracht uit deze maat turbine!

Ook de 2T olie en optionele kerosine start lijken mij ideaal. (als "nog" niet-turbinevlieger)

Is dit een eigen digitech ontwikkeling, of in samenwerking met wren?

Groeten,
Gerben

wren heeft hier niets mee te maken
mij werd vorig jaar al gevraagd of ik deze turbine,s zou willen "proberen"
nu zijn er 6 in omloop om te testen
deze heeft al het een en ander meegemaakt
de electronica komt van ons
de kerosine start is echt een afweging , het gebruikt veel stroom maar is wel mooi schaal
met gas is nog altijd het simpelste
het mooie van deze turbine is dat deze onder de 3000 euro te koop is
in het najaar
 
high flyer zei:
super mooi sandor
al de power en mogelijkheden
maar ff een vraagje zou als ik ooit zo gek :twisted: (en die kans zou er heus wel in ziten) :twisted: zou zijn om een turbine heli te kopen kan je bij julie dan ook turbines voor de heli kopen en\of is deze al zo geschikt daar voor

turbine voor de heli zou ik een wren nemen
je hebt altijd een vrijloop geen riemen etc etc
gewicht onder de 2 kilo incl electronica
ik heb heli,s zien vliegen van bijna 28 kilo met een wren
en de turbine liep maar op 120000 toeren (max 160000)
 
meer goed nieuws
onze merlin turbine zoals we deze gaan inzetten heeft in engeland de 1e prijs bij de gtba gewonnen voor meest krachtige turbine
maar liefst 18.4 kilo stuwdruk bij 120000 toeren en maar 550ml gebruik

merlin2.jpg


merlin1.jpg

nu in de eurosport ermee

(ps ze worden verkocht in moderate modus dus maar 16 kilo zoals bedoelt)
 
Back
Top