Nieuwe uitdaging, F3A-A

Heren.

Afgelopen week op het modelvliegkamp kwam ik een oude bekende tegen ( Richard van Wijk ).
In de kantine veranderde het onderwerp al snel naar F3A. Waarop ik zij. Zoals ik tegen iedereen zeg. Als ik een volbloed F3A kist heb ga ik F3A vliegen. Waarop Richard weer zij, ik heb nog een .... En zo ging het balletje dus rollen.

Vervolgens stond ik dus Woensdag rond de klok van 12 met een lege F3A kist. Wel bekend bij julie als een ontwerp van Richard. De Delphin. Met o.a. dank aan Michel Haast, Peter v/d Meer, Richard van Wijk, Wessel Haast en Ralph v/d Meer stond de kist rond de klok van 5 vliegklaar op het veld. En dat met de volgende setup

Hacker A60 22S
Jeti Spin 99 Opto.
APC 19*10
10S 4500 35C Giant Power
Hitec 5955TG
Futaba R617F
Turnegy 2S 2200.

De kist vloog vanaf het eerste moment erg goed. Nou weet ik het verschil tussen een Spark, Axiome of de Delphin niet. Maar dat is voor mij toch niet van toepassing. naar mijn idee vliegt
de Delphin enorn strak. Het CG was bij mijn inzien ook meteen goed.

Zelf was het een behoorlijke stap voor mij om een F3A kist vliegklaar te maken. Ik heb er namelijk
mijn SU 29S van Sebart voor moeten demonteren voor de spin en ontvanger. Ik was bang voor het feit dat ik de setup terug in de sukhoi zou zetten naar ongeveer 10 vluchten met de Delphin.
Vervolgens 15 vluchten verder kan ik er geen genoeg van krijgen. En ga daarom de SU 29S in de verkoop doen.

Ik weet het. De setup is verre van ideaal. De servo's zijn zwaar overkill en aan de redelijk zware kant. De ontvanger accu is ook te zwaar. Maar dit was de electronica die voor de hand lag.

De servo's worden in de loop van het jaar vervangen door de welbekende JR 8715 of 8915.
De ontvanger accu word 2x Hyperion 2S 550. ( Heb ik nog nieuw in de verpakking liggen ).

Gezien mijn ervaring indoor en op anderen internationale wedstrijden heb ik besloten mezelf meteen te gaan mengen met het beste van nederland. Ik ga dus instappen in de A klasse.
Eenmaal een aantal vluchten gedaan met de Delphin zijn we wat eenvoudige figuren gaan vliegen.
Nu 10 vluchten later kom ik het komplete programma door zonder nullen. Met uitzondering van
het soms verkeerd om terug rollen. Maar dat komt vanzelf als ik het programma precies ken.
Dat duurt langer dan 15 vluchten.

Het komt nu gewoon aan op trainen trainen trainen trainen. Mocht het zijn dat er mensen hier op het forum voor open staan samen een keer te trainen, dan heel graag!

Tot de eerst volgende F3A wedstrijd

Groet

Peter

[mod]Draadje werd opgepoetst, ruzie zoek je maar ergens anders, ga een box-ring afhuren of nog beter toon het tijdens het F3A treffen, op Pb's wordt niet gereageerd, het lijkt duidelijk..[/mod]

Back