Nieuwe V-bar unit

Voor degene die het nog niet gezien had:

De nieuwe Vbar (fullsize unit) met 2 spectrum satellite connectors.

The regular VBar units will be delivered with two spektrum satellite connectors. This adds the satellite mode to the regular unit like it is known from the Mini-V.
Zentraleinheit-NEU.jpg

Z-mit-2-Spektrum.jpg

Ik zeg; ga zo door mikado/vbar! ze zijn goed innovatief bezig.

Prijs voor de unit is (bij midlandhelicopters.co.uk) £335.95

Laatst bewerkt:
@DaMiGe,Heb zelf deze unit in gebruik en wel !let op! In de software kon ik de banking niet koppelen aan de gain moest eerst opnieuw de firmware in de unit installeren(dit is meestal al a fabriek voorgeïnstalleerd) maar niet bij mij dus. Via het vbarforum zijn we erachter gekomen om dit alsnog te doen voordat de vbar naar behoren functioneerde.

Veel plezier ermee.

@DaMiGe,Heb zelf deze unit in gebruik en wel !let op! In de software kon ik de banking niet koppelen aan de gain moest eerst opnieuw de firmware in de unit installeren(dit is meestal al a fabriek voorgeïnstalleerd) maar niet bij mij dus. Via het vbarforum zijn we erachter gekomen om dit alsnog te doen voordat de vbar naar behoren functioneerde.

Veel plezier ermee.

Ik heb hem niet hoor, wegens student zijn (die op kamers gaat) ben ik gedegradeerd tot kwijlen.

Toch bedankt voor je informatie :D

hebben ze geen uitbreiding voor mijn "oude" unit of omruil actie?

zullen binnenkort wel een boel ontvangers zonder satellieten te koop worden aangeboden :)

Op een 450 of 500 zou ik nog wel 1 Sat aandurven maar daarboven? Kun je toch een flink eind mee wegvliegen. Heb ook geen idee wat de specs van futaba zullen worden.

Waarom 2 satelieten ? zo ver vlieg je toch niet met een heli :confused:

2,4 Ghz heeft vrij snel last van afscherming.
Zeker als er in bepaalde orientaties een kompleet Carbonframe tussen zender en ontvanger zit.
Ik zou zeker aanraden met Spektrum om twee satelietjes te plaatsen.
90º verdraaid t.o.v.elkaar.

Eric

Misschien voor "grote"schaalheli's deze nemen vaak het zekere voor het onzekere,spelen vaak met veel geld!

Hmmm, nee, ik kies dan toch voor 35 mHz. a) Bewezen techniek, b) de 35 mHz band loopt leeg, dus storing (die ik overigens de afgelopen 10 jaar toch al niet meer meegemaakt heb) is nóg minder waarschijnlijk, en c) als ik die kleine 2.4 giig ontvangertjes bekijk en ik denk er over na dat die vier zware 9206 servo's moeten voeden.... brrrrr! Het zal er ongetwijfeld wel op berekend zijn, maar toch...

En sowieso laat ik de V-stabi ook achterwege, maar dat is weer ieder zijn eigen keus.

Ik spreek wel alleen voor mezelf hoor....

Groet, Bert

35Mhz en vliegen met paddles allemaal bewezen niets mis mee alleen de techniek gaat vooruit, nog even en je koopt een nieuwe heli flybarless out of the box. Maar ook das leuk aan de hobby om je te verdiepen in de nieuwe techniek.

Oh, maar zo bedoelde ik het ook niet hoor, ik doelde eigenlijk meer op het "geen risico's nemen met grote en dure schaalheli's". want ik vlieg ook zonder paddles (ook nog wel met). Dat techniek vooruit gaat, logisch. Helaas merk ik op mijn werk, dat de techniek harder vooruit gaat dan soms goed is. Kinderziektes kunnen dan op vervelende momenten de kop op steken.

Ik ben niet tegen nieuwe technieken, maar ik laat het aan een ander over om die technieken te testen....

Voor mij was het vliegen met een rigid al "een nieuwe techniek", vandaar.

Het is ook niet dat ik de 2.4 gieg techniek op zich nog niet vertrouw, daarvoor vliegen er al teveel probleemloos rond. Het is echter voor mij onbekend terrein, en dus waag ik mij er nog niet aan.

Groet, Bert

Soms kan het onbekende heel verfrissend werken, het jammere is dat de techniek sneller gaat als het gevuld krijgen van de bankrekening;).

Back