Nieuwe V-bar unit

@brutus: Denk dat de huidige 2.4 rx'jes zich wel bewezen hebben qua voeding. Gekeken naar de gem. amps bij rigid of vbar vluchten. Daarbij, die futaba's 9206 zijn al lang niet meer 'de zwaarste'.

Zou ook altijd met 2 sats vliegen op een wat grotere heli. En daarbij, op een grotere heli zou ik niet eens sats gebruiken;) Het gewicht dat je daarbij bespaart is zo marginaal. Alleen de bekabeling is overzichtelijker. Voor een kleinere heli zoals een 500 is het wel een leuke optie.

@brutus: Denk dat de huidige 2.4 rx'jes zich wel bewezen hebben qua voeding. Gekeken naar de gem. amps bij rigid of vbar vluchten. Daarbij, die futaba's 9206 zijn al lang niet meer 'de zwaarste'.

Zou ook altijd met 2 sats vliegen op een wat grotere heli. En daarbij, op een grotere heli zou ik niet eens sats gebruiken;) Het gewicht dat je daarbij bespaart is zo marginaal. Alleen de bekabeling is overzichtelijker. Voor een kleinere heli zoals een 500 is het wel een leuke optie.

He Bart, tsja, zoals ik al aangaf, ik bennog niet zo heel erg thuis in die 2.4 gieg techniek, dus wat de satelietjes betreft, hoe dat allemaal werkt weet ik niet. Het gewicht is inderdaad het probleem niet, een schaalheli mag niet al te zwaar worden, maar op 12 kilo maakt uiteraard 50 gram ook niet uit....

Waar ik meer mee zit: ik meet een stroomverbruik van om en nabij de 2~3 A gemiddeld tijdens het vliegen, en ik wil dus niet al teveel nadenken over wat dan de piekstromen zijn. Ik weet dat 9026 niet de zwaarste servo's zijn, maar zonder daar al teveel discussie over te voeren: het is niet het vermogen wat de servo KAN opnemen wat de belasting bepaalt, het is de stelkracht die de heli vraagt, wat dit bepaalt. Bij een dikke 3D heli zoek je een grote krachtreserve, maar spreek je die lang niet altijd aan. Met een rigid vierbladsrotor (of je nou V-stabi gebruikt of niet) verbruiken je servo's nu eenmaal veel stroom om die dikke rotor in het spoor te houden.
Ik heb nu een ontvangeraccu van 7.5 aH erin liggen, en ik durf daar gebaseerd op metingen niet veel meer dan 60 tot 90 vliegminuten mee te doen op een middag. Dat is wel meer dan voldoende hoor, maar ik bedoel alleen maar aan te geven, dat ik niet zoveel vertrouwen in die kleine ontvangers heb, omdat ze wel al veel in 3D heli's gebruikt zijn, maar er is nog maar weinig bekend van het gebruik in grote en zware schaalheli's. En ik ben (zie post# 20) ook niet van plan er mee te expirimenteren.

Groet, Bert

Als die jongens het gebruiken zal het zeker functioneren het voordeel is natuurlijk dat ze meer "ontvangstmomenten" hebben denk ik:rolleyes:of tenminste altijd wel een aankomend signaal.

Hallo, Ik ook maar was niet goed geprogrammeerd heb toen opnieuw de firmwear ingelezen en hij functioneerde.Alles werkte maar de gain koppelde niet aan de banking, nadat ik de firmware opnieuw ingelezen had was het euvel opgelost maar dat heeft mij 3 slapeloze nachten opgeleverd omdat ik het gevoel kreeg dat de aux in/uitgang niet functioneerde!

Hallo, Ik ook maar was niet goed geprogrammeerd heb toen opnieuw de firmwear ingelezen en hij functioneerde.Alles werkte maar de gain koppelde niet aan de banking, nadat ik de firmware opnieuw ingelezen had was het euvel opgelost maar dat heeft mij 3 slapeloze nachten opgeleverd omdat ik het gevoel kreeg dat de aux in/uitgang niet functioneerde!

je had de 'oude' firmware ;) Firmware voor kastjes zonder sat ingangen.

Kan altijd...
Ze worden stuk voor stuk geflashed en gecalibreerd/getest als het goed is.
Lijkt me alleen wel normaal dat ze de laatste versie van dat moment erop zetten.
Maar je kan dat toch wel zien zeker als je hem aansluit op de PC, dan geeft hij toch wel aan welke firmware versie er op zit?

Back