Nieuwe vliegveld is klaar speciaal voor jets.

• Topicstarter Topicstarter JasperW
  • Startdatum Startdatum
Hoi Jasper,

Wanneer wordt er daar gevlogen? Ik zit in Abu Dhabi en ben op zoek naar wat training, ben nl net begonnen met een Calmato. In AUH zelf zit er niks, behalve een hoop heli's.

Hi Mike,

Er wordt ieder weekend op vrijdag en zaterdag gevlogen. S'middags wat meer als in de ochtend. Al Lisaili is ongeveer 1,5 uur rijden vanuit AD misschien nog iets korter.
Het is vrij makkelijk te vinden. Bij Jebel Ali neem je 77 richting Hatta, Al Ain. Na 30 min kruis je de Dubai - Al Ain road en neem je die richting Al Ain.
Na het Eppco tankstation neem je de afslag Al Lisaili, T-splitsing links af en daarna weer linksaf om de snelweg over te gaan. Daarna rechtdoor gewoon de woestijn in.
Meteen aan het begin is er een hek met wildrooster (kamelen op de snelweg geeft zo'n troep) voorbij het hek rechtaf en de verharde weg helemaal volgen tot aan het vliegveld. Tussen snelweg en veld is ongeveer 500 tot 800 meter. Succes en graag tot ziens.

Dat vind ik wel, dan kom ik een van de volgende weekends wel een keer langs. Niet dit weekend, er is me te veel wind en stof de laatste dagen, voor morgen geven ze ook nog 18-23 knopen Z-ZO wind. Na het weekend draait de wind weer naar het noorden.

Hoi,

Oeps das wel allemaal toppie bij jullie daar, geweldig gewoon :banana: , kon dat hier maar eens in dit regel en wet Nederlandje. :evil:

Als ik nu eens eens stuk grond koop :banana: , wie doet de rest ???? :thumbsup:

Niet allemaal tegelijk graag !!!!!! :worship:

heej jaap
als jij een stuk grond koopt wil ik zekker meehelpen 8)
zijn we teminste van als dat gezeik af kunnen we lekker onze gang gaan :wink: heel veel jet vliegen wat wil je nog meer niks mooier als dat :D

Jasper,
Ik vlieg ook wel eens op Dubai, ik wil zeker eens komen kijken. Ik heb ook een modelvliegende kennis in Dubai, Arif, misschien ken je hem. Misschien dat we dan samen er naar toe rijden kunnen.
PM even je telf nr en emailadres....

Kijk dat is mooi dat zo'n kerel daar even zo'n stripje neerlegd.
Eigenlijk gewoon super!!!!!, en ik mag barsten dat je daar geen brevet hoeft te hebben en ook gewoon met pulsejet kunt vliegen.

allemaal onder het motto geen gezeik in de oliewijk!!

Ja dat klopt brevetten zijn hier nog niet, maar er wordt door de vliegers onderling goed op veiligheid gelet. Als je schade hebt aan jouw eigen toestel dan jammer dan, als je schade veroorzaakt aan een ander toestel dan moet je betalen. Allemaal heel simpel en geen gezeur, gewoon lekker vliegen en toestellen in alle soorten en maten zijn welkom. Een groot voordeel is natuurlijk dat hier zoveel ruimte is. In de woestijn kan nu eenmaal niet zoveel stuk maken en heeft ook niemand last van je.
Een strak blauwe lucht en 24 C graden, wat wil je nog meer.

51ij4.jpg

Hi Richard,

Ja ik heb Arif al ontmoet en ook al samen met hem gevlogen. Afgelopen weekend stonden we met 3 x 2.4 Ghz zenders naast elkaar.
Geen knijpers en geen problemen. :D

De nieuwe toegangs weg is klaar en vanaf de snelwel gaat er nu een weg direkt naar het veld toe. (ong. 500 meter)
Volgende maand worden het clubhuis, de toiletten en de parkeerplaats aangelegd.

allisailiroadgp3.jpg

Back