Het wordt inmiddels weer tijd voor een nieuwe wakefield. Mijn andere model waarmee ik nu gevlogen heb komt nog nieuwe bekleding maar verder is die vliegklaar.
Dit nieuwe model krijgt een spanwijdte van 1,70m. Alle onderdelen zijn gekocht alleen het stabilo wordt zelf gebouwd. Over wat ik met het kielvlak ben ik nog niet uit. Zelf bouwen of kant en klaar kopen. Alle materialen heb ik nu behalve de nek. Deze moet nog uit rusland komen.
Hieronder wat foto's.
De spullen.
De propbladen. Dit zijn de nieuwste stijl bladen van Vivchar. Houten kern met laminering.
Als je goed kijkt kun je zien waarom deze bladen zo speciaal zijn. Ze hebben een omlaag staand oortje op de tip.
De propkop. Standaard uitvoering. Hierop komen de bladen en de ring op de romp.
Vleugeltip. Onbeklede set vleugels 1,70m spanwijdte. Deze bekleed ik zelf nog en krijgen een mooi kleurtje.
En natuurlijk de conus. Die verbind de staartboom met de motorbuis.
Bernard
Dit nieuwe model krijgt een spanwijdte van 1,70m. Alle onderdelen zijn gekocht alleen het stabilo wordt zelf gebouwd. Over wat ik met het kielvlak ben ik nog niet uit. Zelf bouwen of kant en klaar kopen. Alle materialen heb ik nu behalve de nek. Deze moet nog uit rusland komen.
Hieronder wat foto's.
De spullen.
De propbladen. Dit zijn de nieuwste stijl bladen van Vivchar. Houten kern met laminering.
Als je goed kijkt kun je zien waarom deze bladen zo speciaal zijn. Ze hebben een omlaag staand oortje op de tip.
De propkop. Standaard uitvoering. Hierop komen de bladen en de ring op de romp.
Vleugeltip. Onbeklede set vleugels 1,70m spanwijdte. Deze bekleed ik zelf nog en krijgen een mooi kleurtje.
En natuurlijk de conus. Die verbind de staartboom met de motorbuis.
Bernard