Nieuwe Xray T3?? Nu met foto's!!??

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Vincent K., 11 okt 2009.

  1. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Off topic en ter info. Afhankelijk van het circuit zijn de betere modified pro10 rijders even snel of sneller dan 1:8. Het is niet zo dat ze "dicht in de buurt komen".
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2009
  2. Rogier

    Rogier Guest

    Bij de ETS wordt al met de T3 gereden dit weekend blijkt uit deze foto's. Ook zie je aan de laatste dat het idee met de suspensionblocks, zoals de foto's eerder in dit topic deden vermoeden, zeker van de partij zijn. Wie weet meer foto's dit weekend van de T3 op de ETS

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zal er weer een EU en US editie komen? Kijkend naar de laatste foto denk je haast van wel..
     
  3. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Vanuit Kasttellaun. ETS even gekeken naar de T3's, en er over gepraat met Mr. Hudy :). De foto's die we eerder in dit topic gezien hebben zijn inderdaad de auto's waarmee gereden wordt door de Xray rijders Dus met bijvoorbeeld de paaltjes achter, en in het goud :)... Ze gaan goed zoals op RED RC te lezen valt hebben ze na de Pratics runs beide een de snelste tijd in zowel stock als modified gereden.

    Morgen maar eens kijken wat ze doen met de kwalificaties.

    Groet Robert
     
  4. Joep

    Joep

    Lid geworden:
    26 feb 2005
    Berichten:
    555
    Locatie:
    Achterhoek
    Xray heeft nu op de voorpagina van hun site de nieuwe T3 staan.
    Om het leven makkelijker te maken voor jullie hieronder 2 zip-files. 1 met de meeste foto's en 1 met de documentatie.
    Foto's
    Documentatie

    Hier kan je de gewone productpagina vinden

    Voor diegene die willen overstappen en nog onderdelen hebben hierbij ook een onderdelenlijst van de T2'009 en de T3 gecombineerd.

    XREF T2'009 & T3
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2009
  5. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
  6. Joep

    Joep

    Lid geworden:
    26 feb 2005
    Berichten:
    555
    Locatie:
    Achterhoek
    Ik had dat ook niet verwacht die dempers en assen. Wordt de kit echt te duur van.
    Voor diegene die willen overstappen en nog onderdelen hebben hierbij ook een onderdelenlijst van de T2'009 en de T3 gecombineerd.

    XREF T2'009 & T3
     
  7. Rogier

    Rogier Guest

    Ik heb me ook al laten vertellen dat de prijs in NL waarschijnlijk rond de 459 komt te liggen.
     
  8. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    Voor 459 euro mag je naar mijn mening echt wel alu dempers en de assen verwachten, dit moet standaard zijn op een dergelijke kit naar mijn mening.

    Groet,
    Marcel
     
  9. Rogier

    Rogier Guest

    Tja. Als je kijkt wat de 009 kostte.. mag je voor 10 euro extra geen alu dempers en ecs assen verwachten. Ze moeten toch ook nog wat verdienen aan hopups. Vind het wel nette prijs.
     
  10. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    Volgens mij hebben de meeste auto's in die prijsklasse wel alu dempers en dergelijke assen, maar goed, tis verder een mooie auto. Ik kan me overigens uit het verleden herinneren dat er ten aanzien van bepaalde merken het commentaar was dat er wel erg vaak nieuwe auto's uitkwamen...:

    Zegt de ene designer tegen de andere: als de die motor nu eens 3 mm naar het midden zetten, zou voor de balans beter zijn. Zegt die ander: nee joh, slecht idee! Zegt die ene weer: waarom dan? Ik heb het uitgetest en het werkt...zegt die ander: tuurlijk werkt het, dat snap ik ook, maar met dit model zetten we hem 1 mm naar binnen, bij het volgende model nog 1 mm en daarna nog een keer....!

    Het kan aan mij liggen, maar sinds 2004 (toen ik de Tamiya TRF415 had) zijn de chassis niet meer baanbrekend veranderd, een paar details kosten ons 400 euro per jaar...

    Off-topic, maar het schoot me zo door het hoofd..

    Groet,
    Marcel
     
  11. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    ding ding ding ding we have a winner. Touring cars worden meer en meer hetzelfde als wasmiddelen. ....elk jaar komen ze met een zogenaamde verbeterde formule :D
     
  12. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    En toch gaat iedereen erin mee....haha, zou dat ook nog het geval gaan zijn in deze tijd, waarin iedereen toch iets beter op de centjes gaat letten? Veel bedrijven draaien slechter, dat zal toch in de modelbouwwereld niet anders zijn? Alle klasses lopen zo'n beetje wel terug, heeft ook veel met budgetten te maken...

    Los van de early adapters die de auto toch wel kopen, vraag ik me af hoeveel rijders met een 009 deze auto weer te koop zetten en overstappen...

    Groet,
    Marcel
     
  13. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    Hier is er één die zijn T2'009 te kopen gaat zetten en een T3 gaat kopen.....
     
  14. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    Ach ja, wie het budget heeft moet zich niet laten remmen door mijn stukje ;-)

    Marcel
     
  15. Rogier

    Rogier Guest

    Wat trouwens echt wel een nadeel van de T3 is dat hij met een interne overbrenging komt van 1.9... Is geen lekkere voor de stock rijders onder ons.
     
  16. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    Dat valt toch wel mee ? 1.9 lijkt mij niet zo'n probleem om aan de verplaatsing te komen. Of zie ik iets over het hoofd ? Ik kan me indenken dat stock met 17.5 of 21.5 motoren idd lastig wordt met vertanden maar 10.5 en 13.5 toch niet ?
     
  17. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Hoi Frans,

    Indien we een GM 13.5 rijden met een overbrenging van rond de 4.27 dan hebben we het kleinste Spur nodig.. 78 en een 31 pinion.. met de interne overbrenging van 1.7 zit je dan op 4.27.

    Met de 1.9 interne overbrenging moeten we hiervoor naar een 35 pinion! Dit gaat op de huidige Xray al niet meer passen (34max).
    Wanneer we een Corally 13.5 motor gaan gebruiken zijn we helemaal de pineut want deze motoren verplaatsen we onder de 4 (3,6-3,9) Dit gaat dus niet lukken.

    Mij lijkt de beste optie dat Xray een mal maakt voor een 72 spur oid.
    Dan hoeven we niet met dremel en xenon tandwielen aan de gang om alles pas te krijgen.
    Het rare is dat dit probleem meermaals op het Xray forum naar voren komt en er blijkbaar niks mee gedaan is.
    Of ze moeten al binnen een maand met een stock ombouw set komen (Pulleys, snaren etc).
     
  18. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    Kijk: zover had ik niet gedacht. Vooral niet omdat bv afgelopen weekend met de Speedpassion 3.0 13.5 motor ikzelf bv een verplaatsing reed van 5.95 ( met GM 120 regelaar met 4.2 firmware op std programma 8 )
    Als je met een std brushless regelaar rijdt zonder vertiming oid dan moet je denk ik buiten idd naar dat soort verplaatsingen. Overigens ben ik in het bezit van een 58 !!! spur en ook 72/75/etc ( RW spurs / via Robitronic )
     
  19. bmtuning

    bmtuning Guest

    Ik heb begrepen dat de xray 469 gaat kosten
     
  20. berky155

    berky155

    Lid geworden:
    4 jan 2007
    Berichten:
    293
    Locatie:
    flevoland
    hij is vrijdag leverbaar €449,-
     

Deel Deze Pagina