Nieuwe Xray T3?? Nu met foto's!!??

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Vincent K., 11 okt 2009.

  1. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    volgens de NL importeur, RC Connect, komen de kits begin komende week binnen !!!
     
  2. berky155

    berky155

    Lid geworden:
    4 jan 2007
    Berichten:
    293
    Locatie:
    flevoland
    bij the border morgen staat op zijn site telezen

    XRAY T3 EU Rubber-Spec 6-Cell Edition 300015

    In Stock Friday 23-10-2009!!
     
  3. M Pinkster

    M Pinkster

    Lid geworden:
    19 jan 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    assen
    kijk eve goed:)

    • LiPo & NiMh multi purpose-designed platform *
    • Unique XRAY Alternative Driveline Configuration™ for perfect weight balance with either LiPo or NiMH batteries and electronics layout
    • Front & rear diffs and transmission belts can be quickly & easily oriented to either the left or right side to balance the car for either LiPo or NiMH use.
    • All-new suspension holder system allows suspension arms to be mounted independently from the diff bulkheads
    • All-new direct independent suspension alu holders mounted directly to the chassis allow
    for prolonged chassis flex thus generating more traction.
    • Independent suspension holders allow for more precise and fine set-up adjustments with the use of different-thickness shims
    • New motor mount has been purpose-designed for brushless motors, placing the motor 3mm more towards the centerline
    • New aluminum rear suspension holders positioned towards the centerline results in narrower rear track-width and more rear traction
    • Rear aluminum rear suspension holders feature integrated toe-in
    • All-new 1-piece top deck features unique layshaft composite holders to allow the top deck to be mounted to the rear bulkheads independently from the central layshaft bulkheads
    • New 1-piece top deck provides new and improved XRAY Multi-Flex™ adjustment possibilities to eliminate chassis flex adjustment; all flex adjustment is performed via the top deck Multi-Flex™ adjustments
    • Optimized top deck Multi-Flex™ adjustment possibilities allow for super-fast and easy adjustment of car handling for all different racing conditions
    • The design of the top deck moves the flex point from the front and rear of the top deck to the center, providing more steering and increasing responsiveness
    • New 2.5mm chassis moves the *battery position further back for more steering. The battery slots are 4mm-wider allowing the; battery position/balance to be changed depending on the number and type of batteries used
    • New motor holder connects the motor mount bulkhead to the center of the chassis, this transfers the flex effect of the motor mount into the absolute centerline of the chassis
    • Layshaft bulkheads are independently mounted from the top deck for better flex adjustment
    • Layshaft bearings are secured to the bulkheads with new plastic holders
    • Rear alu stands for increased steering optimized for both EU and US Editions
    • New higher bulkheads raise the top deck for perfect LiPo fitment
    • New servo saver eccentric position for improved steering response
    • New 38/20T (1.9) internal gearing for improved drivetrain efficiency and performance
    • New more eccentric front and rear roll center holders with more inner camber link positions for better balance and handling
    • New updated front steering blocks provide increased steering angle for more steering and higher cornering speeds
    • New modified rear arms with extra roll bar positions for better roll balance on high-traction tracks and more precise anti-roll bar adjustment
    • Two different battery plastic holders specially for LiPo and specially for NiMH batteries
    • New thinner antenna holder with new placement position to allow for a more centrally-located receiver
    • New front and rear shock towers with optimized roll center positions
    • New lighter, black-anodized Swiss 7075 T6 aluminum turnbuckles
    • Majority of spare parts & option parts c
     
  4. Rogier

    Rogier Guest

    Hij is binnen!! Bouwen maar! ;-)
     
  5. I Xyzyx I

    I Xyzyx I

    Lid geworden:
    30 sep 2006
    Berichten:
    687
    Locatie:
    Heerde
    Waar blijven de foto's? ;)
     
  6. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Ik kan mij nog herinneren van enkele jaren geleden dat het F1 McLaren team, een chassis had dat “te weinig flex” kende. In de 1:1 Motorfietsensport had/heeft men problemen met “te weinig flex” op een carbonfibre chassis, ook met de carbonfibre achter(brug) draagarm zijn veel motorrijders niet tevreden, tov alu heden ten dage, en gaan weer terug naar alu (carbonfibre is geloof ik 4x stijver tozv aluminium). En als ik mij niet vergis zijn er genoeg 1:1 off-road auto sporten, die juist wel behoorlijk wat flex in hun chassis kunnen gebruiken.

    Eerst hadden we teveel flex, toen moest iedereen zo nodig stijvere/dikkere, onder en bovendeck’s hebben, daarna is er weer niet genoeg flex meer, misschien is/was zo’n “verouderd” chassis, toch zo slecht nog niet.;)

    @Roelof het is eerder een "toverwoord" op de balans van de leverancier, en het geeft ook een "ander stuurgedrag" vanwege de "noodoplossing op de suspension", of het echt een verbetering is, hangt van veel meer factoren af.
     
  7. Joep

    Joep

    Lid geworden:
    26 feb 2005
    Berichten:
    555
    Locatie:
    Achterhoek
    Nog belangrijker: Waar blijft de mijne :)
     
  8. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    uitverkocht Joep..... :)
     
  9. Joep

    Joep

    Lid geworden:
    26 feb 2005
    Berichten:
    555
    Locatie:
    Achterhoek
    Dat zou vreemd zijn. Heb 'm besteld voordat ie uitkwam ;)
     
  10. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Ze waren gisteren aardig met T3's aan het gooien in Haarlem......ze zijn dus in het land...LOL

    groet,

    Eric
     
  11. xraygek

    xraygek

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Amersfoort
    Het was laat vannacht maar hij begint vorm te krijgen!

    Groeten,
    Jan
     
  12. Joep

    Joep

    Lid geworden:
    26 feb 2005
    Berichten:
    555
    Locatie:
    Achterhoek
    Post heeft vandaag geprobeerd aan te bieden. Was alleen niemand thuis. Dus morgen begint het bouwproces :)
     
  13. xraygek

    xraygek

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Amersfoort
    Als je dan even doorhaalt vannacht Joep dan kun je nog met de wedstrijd in Haarlem meedoen dit weekend!

    Groeten,
    Jan
     
  14. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    Bart ging erg goed rond woendag.......
     
  15. Joep

    Joep

    Lid geworden:
    26 feb 2005
    Berichten:
    555
    Locatie:
    Achterhoek
    Heb helaas zondag geen tijd voor H'stede. Zal wel wat aan het bouwen doen..
     
  16. Joep

    Joep

    Lid geworden:
    26 feb 2005
    Berichten:
    555
    Locatie:
    Achterhoek
    Net de T3 ontvangen. Morgen start ik met bouwen :)
     
  17. Joep

    Joep

    Lid geworden:
    26 feb 2005
    Berichten:
    555
    Locatie:
    Achterhoek
    Bijna klaar. Het is weer een droom om te bouwen.
     
  18. I Xyzyx I

    I Xyzyx I

    Lid geworden:
    30 sep 2006
    Berichten:
    687
    Locatie:
    Heerde
    En je droomde zeker geen fototoestel er bij?;)
     
  19. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    De mensen die al met een T3 rijden rijden er erg mooi mee rond.
    Vandaag de 2e T3 bij ons op de club zien rondgaan, hij lag gelijk beter dan de T2 009 van dezelfde persoon.

    Vrijdag ging de 1e T3 binnen onze club al rond op de indoorbaan, en ja hoor gelijk een paar tiende sneller dan de 009 die hij heeft.

    Mijn eigen heb ik toch nog maar even laten staan, hij zit in elkaar en gaat vrijdag de baan op... Ben erg benieuwd of hij gelijk zo lekker ligt.
     
  20. PatrickVH

    PatrickVH

    Lid geworden:
    8 nov 2009
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Lierde, Belgium
    Topic even terug onder de aandacht brengen. Vorige week heb ik mijn T3 ontvangen. De bouw start waarschijnlijk volgende week.
    Ik ben nog aan het twijfelen of ik ineens de alu lower suspension vraag en monteer.
     

Deel Deze Pagina