nieuwe zagi

hallo mensen,
ik heb pas geleden op het holiday event een zagi gekocht. kostte een tientje en is echt het geld wel waard

toen ik heb gekocht had wou ik hem zo snel mogelijk vliegend maken, en ik wou er een beetje vaart in hebben.
ondanks die extra snelheid wou ik hem wel licht hebben.

hij zit nu op 470 gram met de volgende setup:
lipo 3s1p 2200 mah
motor: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5423
regelaar 18A
ontvanger esky 6ch
servo's hxt 900

hij gaat echt loeihard, veel harder als ik had gedacht. echt geinig!
hier een filmpje die ik vanmorgen gemaakt.

de onboard: http://video.google.nl/videoplay?docid=-2012828429990195644
de gewone: http://video.google.nl/videoplay?docid=-6020146803427770434

omdat er gebrek is aan een zagi topic hier op het forum (een algemeen zagi topic met foto's enzo) leek me het wel leuk om hier maar mee te beginnen!

groeten trampo

Laatst bewerkt:
hallo
het gaat mooi zo en met welke prop flieg je ermee.ik heb een BEE ELEKTRO EPP COMBAT WING met een speed 400 motor en 5,5/5.5 prop maar ging niet zo snel ik zoek een motor en propdie sneller is.
iemand een idee
groedjes eric

ik heb pas ook mn zagi om zeep geholpen, dat ding ging ook verschikkenlijk hard, een 360W buitenloper en gaan met die banaan!

Ik geloof dat de snelste die ik gezien heb toch die van raymon fraters is, echt grappig, op volle snelheid ging 1 van zijn "rudders" naar beneden, die klapte om xD

Ah, ik zie dat Bart nog een vleugeltje overhad :D

Gaat leuk, om het nu loeihard te noemen is wat overdreven (DIT gaat loeihard: vWro8aZdCUY[/media] - F3d heat)

Die van mij ligt nog steeds op zolder stof te happen, wilde er ook een snelle wing van maken maar daar is het profiel gewoon niet geschikt voor. Toch, vliegt best leuk zo ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo allemaal

ik heb ook een soort zagi achige vleugel, de free air tom:
RCtechnics Internet Store

deze zomer meegenomen uit praag maar ik vind de standaard 280 motor niet genoeg power leveren. wie weet een goed alternatief als brushless dieop 2 cellen kan en een max propdiameter van 6.5 inch?? het liefst gewoon een gunther :D

ja maar met welke motor, en hou er rekening mee, die van mij is lichter en maar 74cm de swift is 81cm en zwaarder, de mijne zit rond de 270 gram vliegklaar

nou, ik vind hem nu al te zacht:)
ik wil er wel een nieuwe motor op eigelijk, maarja, hij vilegt leuk zo, dus ik ga er niks meer aan veraderen.

over de motor, ik had wel een linkje gegeven toch? die motor is wel goed voor een swift,
en voor een zagi.

trampo

Combatten........

Zaggi is om te combatten, niet om zo hard mogelijk te gaan.
Heb je genoeg andere keuze welke hier veel beter voor geschikt zijn.
Kijk maar eens op het filmpje van onze site. de Sticks - Home
Dit zijn eigen ontwerp EPP "zaggies", beleven er als groep veel lol aan
en zijn nagenoeg onverwoestbaar (ca 80cm span)
Zie filmpje 23-11-2008
Succes met het combatten;)

Leuk, een armc zagi.

En idd, zagi's zijn voor de combat, miet om snel te gaan.
Wij combatten regelmatig in de zomen, 's winters is het moeilijk zoveel mensen bij elkaar te krijgen.

@Nando

Hebben ze die zaggies gejat van ONZE club, dat ga je niet menen he, dan wordt het hoog tijd, om eens met onze zaggievliegers daar te gaan vliegen en laten zien hoe wij zaggies vliegen, we gaan natuurlijk ff Bart meenemen.

Vriendelijke groeten Jaap

om dit topic weer even omhoog te halen. morgen heb ik de maiden van mijn zagi emt de nieuwe motor.

ik wil deze zomer ook een paar zagi's uit piep gaan snijden. weet iemand welke profielen ik het beste kan gebruiken?

Back