Nieuwe zeilen op MM Ned-35

Al bijna driekwart jaar geleden ontving ik van Wim Mollema (www.micromagiczeilen.nl) mijn nieuwe zeilen voor de MicroMagic van mij. En eindelijk! gisteravond had ik tijd om ze op de MicroMagic te plaatsen!

Wim bedankt, mooie zeilen!. Nu nog kijken hoe het buiten in het wild gaat..

mm_nieuw.jpg

Ziet er heel mooi uit!!

Ik heb zelf ook een Micro Magic 8) (maar nog met standaard rode zeilen)

Groetjes,
Joffrey

Ps. Was vandaag aardig harde wind om te zeilen :lol: , heb vandaag met me mm gebaren in de haven op het grevelingen meer :D

mooi!
lekker nationalistisch :D

ik zit me alleen af te vragen of het hoort.
maar er zit een vouw in het grootzeil. vanaf de schoothoek tot het midden van de mast. Dit hoort volgens mij niet.
nu staat je achterlijk te veel open.
dit kun je oplossen door de achterstag losser te gooien.

verder lijkt het me een licht zeiltje. en kraakt hij ook nog lekker.
ik heb het idee dat het materiaal een spinnaker/vlieger doek is.
gokje: icarex.
ik ben benieuwd naar de eigenschappen!

Het is inderdaad icarex. Verder maak ik mij niet druk om het een en ander, ben geen wedstrijdzeiler maar een vrijetijds-zeiler. Leuk om met mijn zoontje te doen. Als het er maar leuk uitziet. Ik heb ook geen koolstof mast , lichte servo's enz.

Robert

De plooi in je grootzeil is een fout van Wim.
Hij snijdt het voorlijk van het grootzeil hol ipv bol vraag me niet waarom hij dat doet maar het is fout. Zodra je spanning op je stagen gaat zetten gaat je mast een beetje rond staan(naar voren) daarom snijdt een zeilmaker het voorlijk van het zeil altijdt bol zodat het de vorm van de mast volgt.

groeten
Jeroen

ja precies.... raar dat iemand dat doet. maar voor robert maakt het niet uit. ik geef hem groot gelijk. al genoeg dingen om je zorgen om te maken :D :lol:

Ja.. en nu ook nog naar bed gaan met het idee dat het zeil fout is... ;-)

Maar ik vind het wel mooi..

Robert

Robert:
Hoezo fout? Een kwestie van wat meer of minder strakke achterstag... Even experimenteren, en de vouw kan er uit zijn. Ik heb een zelfgemaakt grootzeil op de 1022 wat helemaal vlak is; geen profiel of wat dan ook.
En volgens de MM-geleerden staat mijn bulb te ver naar beneden...
Toch vaart het apparaat 'als de brandweer' :?:
En daar gaat het toch om? Lekker raggen met de MM!
Op naar een volgende forumzeildag!

Enne...: Nu lekker gaan slapen hoor... Niet meer over denken, hoofdje gewoon leegmaken en wachten op Klaas Vaak :roll:

Back