Nieuwe zender Futaba T8FG doet niet wat ik verwacht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gister een practige mooie nieuwe Futaba T8FG gekocht! ik begin inmiddels de soft ware een beetje te begrijpen maar er blijft zich een hartnekkig iets voordoen dat ik niet kan plaatsen.
Als ik in het "Servo" menu kijk zie ik meerdere servos aangestuurd worden op één stick beweging. Ik ben al bij de mix functies ah kijken geweest maar daar kan ik ook niets bijzonders ondekken. Wat zie ik over het hoofd?

Maak even een nieuw model aan. Dan weet je zeker dat er geen mixers actief zijn. Als het verschijnsel zich dan nog voordoet, neem contact op met de Robbe servicedienst. Het adres en telefoonnummer staat achter in de handleiding. De servicedienst is onder de naam "Corrien" actief op het forum. Je kan hem ook via een PB (persoonlijk bericht) bereiken.

Bedankt voor je reactie, ik had de truck van een nieuw model al een keer toegepast. Achter in mijn (engelstalige) handleiding staan geen namen of adressen van hupl desken....zou jij?

Dat er geen adresgegevens in staan is raar.

Is het soms "grijze" import uit bij voorbeeld Engeland en dus geen door Robbe geimporteerde zender? Op originele Robbe producten zit een sticker met de tekst Original Robbe-Futaba Germany.

Heb ik weer! nagel nieuw in de doos in een winkel Zwolle aangeschaft!

Met de trottle: 1 (50%) 2 (50%) 3 (100%) 6 (50%)

Tail 4 (100%) deze is de enige goed

Roll: 1 alleen in het negatieve als ik naar rechts ga, en als ik naar links ga gaat 6 van +50% naar +100%
En bij elev. 2 van +50% naar 0

het is voor een heli trouwens.

Voor een heli zou dat kunnen kloppen...

Als je een nieuw model pakt, mag je werkelijk niets instellen
Dus niet heli modus aangeven of swash aangeven, Een leeg model pakken en daar op laten staan

Waarschijnlijk doet ie het dan wel, dan mixt hij nl niets
Dan heli modus aanzetten, en swashtype aangeven

Maak anders even een vliegtuigmodel aan (dus geen heli) met de eenvoudigste configuratie (één aileron servo en geen V-staart). Daar zitten zeker geen mixers in.

ok!

ik heb n u voor een vliegtuig gekozen en dan doet ie het wel goed!!!
weer iets verder!

volgens mij is alles juist en zie je gewoon de CCPM mixing.

Kies eens swash type HR 3 en kijk dan eens wat er beurt

Niet iedereen is zo gek als jij en ik Richard om met dit weer achter PC te kruipen. Misschien is GJM wel gaan vliegen? Bovendien, er zijn pas twee uur verstreken sinds je je vraag stelde, sommige mensen hebben een echt leven. Of niet, maar dan hebben ze een gezin.

Ben ik weer!

Ik was even vliegen en hardlopen!

Ik heb nu een Belt CP v2 (ik weet het ik, weet het).

En inderdaad, ik realiseer me nu dat de swashplate altijd gemixt is. Daar ontbreekt het me inderdaad aan ervaring, maar daarom schreef ik ook dat de zender niet doet wat ik verwachtte, en niet dat hij fout was. Ik zal er weer verder induiken. Suggesties zijn heel welkom!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back