Nieuwe zender...

Wie heeft ervaring met deze zender:

eclipse.jpg

Hoi MaartenR,

Ik heb deze zender, en hij bevalt erg goed. Je hebt de beschikking over verschillende mixprogramma's zoals je die op de meeste computerzenders aantreft, en je kan ook je eigen mixfuncties definieëren.
Een greep uit de overige features zijn onder andere:
  • * dualrate
    * subtrim
    * flapperons
    * EPA (servo endpoint adjustment)
    * landing mode + 3 extra flight conditions
    * exponentiële uitslagen
    * throttle cut
    * timer (oplopend/aflopend)
    * geheugen voor 7 modellen
    * keuze uit heli/motor/zweef modus
Het voordeel van de Eclipse is vooral dat je voor de rest geen geld kwijt bent aan schakelaars e.d. aangezien deze allemaal al aanwezig zijn.
Je zou voor meer informatie over de zender even de manual kunnen doornemen, of wat specifieker aan te geven wat je allemaal wilt weten ;)

Een kleine waarschuwing, (overigens niets dan goeds over deze zender). Gehoord van Dennis v.d. Toorren, Hobby-in, Waalwijk, die deze apparatuur overigens in zijn leveringsprogramma heeft, dat de zen der moet worden besteld voor mode 1 of mode 2, m.a.w. voor resp. "gas rechts" of "gas links". Softwarematig schijnt het niet mogelijk te zijn om deze functies om te zetten, zoals bij de meeste andere merken wel mogelijk is.

alles erop en eraan, maar ik had hem snel verkocht omdat ik er een afkeer van gekregen heb toen de chromen plaat tot 2 keer toe af begon te bladderen na een paar weken.
de eerste keer is onder garantie opgelost, toen het van de 2e plaat afviel heb ik hem meteen weggedaan.

ps paul heeft gelijk, de eclipse kan niet wisselen van mode zoals bv de 9c serie van futaba wel kan, je moet hem duidelijk bestellen met gas rechts of gas links.

Ik kan um 2e hands krijgen...
kheb al mail gestuurd of gas links of rechts zat, ik vlieg zelf rechts

edit: En inderdaad, het gas zit rechts, precies wat ik nodig heb :D

Dag,

Voor het veranderen van de mode gaat het blijkbaar WEL.
In de zender moeten 2 jumpers veranderd worden en blijkbaar staat het zelfs op de printplaat geschreven.
J'ai appelé le SAV d'Hitec et ils m'ont guidé par téléphone pour faire le passage en mode 2. Je ne m'en rappelle plus très bien, mais ce n'était pas compliqué...
Ok, sur vos conseils, j'ai appelé MRC. La manip ???
2 cavaliers à changer de position et ... c'est tout !
Le pire, c'est que c'est écrit sur le circuit imprmé : mode 1 mode 2.
Vertaling via babelfish of andere...
Deze tekst komt van een thread van een Franse forum hier :
http://www.modelisme.com/forums/sujet9175.html

Succes ermee,
Olivier

Ik heb hem nu ook 4 maanden,ik ben er tevreden over ,werkt prima,enige nadeel is dat je de gas niet kan omdraaien.Knuppel beneden is gas dicht,knuppel boven is gas open.Anders om gaat niet want dan werkt de trhrotle cut niet meer. Bij futaba enz is dit naar het schijnt wel te veranderen maar bij de eclips vreemd genoeg niet.Ik heb er dan maar mee leren leven. Van chroom afbladeren heb ik helemaal geen last.

greetzz..

Hoeveel kost deze zender nieuw?
Bij toemen (http://www.toemen.nl/) tussen de aanbiedingen staat een 35 mHz versie compleet met ontvanger, 4 servo's HS 422, accu en lader. voor 369,95
Een vergelijkbare zender zal veel hoger in prijsklasse zitten

Ik heb hem ook en er zitten meer knoppen op dan ik begrijp :?
Ook geen last van bladeren, maarja wat voor zender is wel gerard-bestand, volgens mij vreet hij een titanium zender nog op ;)

Omzetten van mode 1 naar mode 2 is bij de Eclipse 7 geen werkje, waar je enthousiast van kan worden. Op de print moet je 4 jumpers omstekkeren, dat is dus zo gedaan. Om het veermechaniek van de hoog-laag functie om te zetten moeten echter beide kruisknuppels grotendeels gedemonteerd worden, waarbij ook de potmeters van de hoog-laag functies losgenomen moeten worden om bij een paar asjes te komen. Bij het bestellen van een nieuwe zender dus inderdaad niet vergeten om de juiste mode op te geven.

Sitting duck,
De gasfunctie kan wel omgedraaid worden, maar alleen door te solderen.
Bij de trim is daarbij ook nog enige inventiviteit nodig..

Back