Nieuwe zender

Ik ben in het bezig van een Lama 5.1 helicopter. Gekocht via conrad om het vliegen eens te gaan leren om eens te kijken of ik het ook echt leuk vind (laatste is zeker het geval).

Nu is van die zender dus een potmeter stuk. zie hier [81364] potmeter-zender-stuk

Nu is het repereren niet echt een succes te noemen. Dus ben ik op zoek naar een nieuwe zender. Wat mij echter opvalt dat het zender plus ontvanger is wat veel op internet te vinden is.

Kan ik daar uit opmaken dat je geen losse zender kunt kopen?
Als dat wel kan waar kan ik dat op vinden en waar moet ik behalven de zendfrequentie op letten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Praktisch elke fabrikant levert haar zenders ook zonder ontvanger en, als van toepassing, zonder zendmodule.

De NL winkeliers hebben dat echter zelden tot nooit op voorraad, simpelweg omdat de meeste mensen een compleet pakket willen.

Bedenk je je dat je de ontvanger die je bij de zender krijgt, bijna 'voor niets' krijgt. Het prijsverschil tussen het pakket met ontvanger of zonder, is fors kleiner dan de prijs van de losse ontvanger.

Het beste kun je de leverancier van je keuze even bellen en vragen wat ze kunnen leveren.

Okee ik ben inmiddels eens aan het zoeken geweest op internet.

Nu zit ik er ook aan te denken om een 2de helicopter te kopen om wat meer naar buiten te kunnen. Nu was mijn ook gevallen op deze Honey-Bee-King 2 CP

Als ik goed gezocht heb heeft die als zendfrequentie 35MHz en die ik nu heb heeft een zend frequentie van 40MHz. Iets wat volgens mij niet uit 1 zender kan komen.

Heb ik nu de pech dat ik simpel weg een helicopter heb waar de ontvanger 40MHz is? Ik kom namelijk heel veel 2.4GHz tegen of 35MHz. 40 zie ik dus bijna niet.

Ik nu dus een beetje te twijfelen wat ik nu zal doen.

Back