Nieuwe zenders FRSKY X9D X12D X16D

Discussie in 'Model elektronica' gestart door tfcw2000, 18 nov 2012.

  1. bassman

    bassman

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    812
    Locatie:
    Hoogeveen
    Ik had op de x8r inderdaad normale whisker antennes gezet. Ze klikten wel goed vast. Op de x6r die ik gebruikt heb zaten de whisker antennes standaard op
    Zijn allebeide antennes wel actief? Ik lees verhalen dat er maar 1 actief is.
    Ik kan de ontvanger terugsturen naar t9hobbysport. Top service dat bedrijf. Ik zal nog eens een range test doen.
     
  2. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.579
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    ben al een heeel eind verder... maar als ik onder special functies play track kies dan moet je normaal ernaast bij parameters kiezen, maar als ik op het pijltje klik kan ik nergens kiezen in companion... enig idee hoe dit komt ( ik heb een ander model van iemand overgezet in mijn zender, en daar werkt het wel

    probleem opgelost... sorry:)
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2016
  3. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.579
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    ben wat bezig met de soundfiles enzo, sommige heeel interessant, nuttig en grappig.
    Maar er zitten enkele tussen waarbij ik dacht, he die moeten op al mijn modellen kunnen werken op dezelfde schakelaar.
    is zoiets mogelijk of moet je ze gewoon in ieder model instellen.(geluid gekoppeld aan timer,...)
     
  4. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.579
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    iemand een idee? ik heb een wav sound file, in de open tx werkt alles als ik hem op een schakelaar zit en gaat hij, echter los van de pc komt er geen sound... het wav file staat onder sounds EN op de sd kaart
     
  5. RJA

    RJA

    Lid geworden:
    24 dec 2006
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Wassenaar
    Ik wijs geluiden altijd toe vanaf mijn zender menu - nooit via companion.

    Companion vind bij mij niet alle wavs die op mijn sd kaart staan - vandaar

    Je moet bij ieder model apart je geluiden instaleren - maar is fluitje van een cent

    Succes
     
  6. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    In openTX kun je global functions maken. Functies die je bij elk model kunt gebruiken en dan niet opnieuw hoeft te maken.
     
  7. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.579
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    die global functies zoek ik eens op, het geluid is gelukt, blijkbaar iets met de rates te maken. het werkt wel maar via de zender gaat het geluid nu ook, maar iets trager(vervormd)
    groeten
     
  8. dockerdirk

    dockerdirk

    Lid geworden:
    23 feb 2011
    Berichten:
    118
    Locatie:
    kapellen antw.
    Hallo vliegvrienden, ik ben nu ook een trotse bezitter van een taranis x9e en heb mijn eerste model al volledig geprogrameerd , maar nu ben ik nog op zoek naar hoe de top timer in te stellen naar een countdown timer.
    Iemand een idee

    Grts Dirk
     
  9. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Je bedoelt dat als je de throttle open zet dat hij dan terugtelt naar 0? Dat zit onder de instellingen van het model, daar kun je de teller bijvoorbeeld op 8 minuten zetten met keuze THs of als je het procentueel wilt laten tellen naar gelang hoeveel throttle je geeft kun je TH% gebruiken. Ik heb dan Voice aanstaan en iedere minuut noemt hij de tijd (en bij de laatste 0:30 ook en dan aftellen bij 0:10 omlaag tot 0).

    Heb je al naar Companion gekeken i.c.m. OpenTX 2.1.8 (da's de laatste versie)? Vermoedelijk heb je nu de FrSky OpenTX versie 2.1.6 erop staan, weet niet of die ook samenwerkt met Companion, maar zou daar zeker naar kijken. Kun je de zender via de PC (of Mac) configureren, backuppen, enz (en de firmware updaten ook). :) Zie ook www.open-tx.org.
     
  10. dockerdirk

    dockerdirk

    Lid geworden:
    23 feb 2011
    Berichten:
    118
    Locatie:
    kapellen antw.
    Hoy Alm, bedankt voor je antwoord, ben niet zo een computerman maar zal wel eens kijken bij companion en mijn versie is 2.1.6. , misschien vindt ik hier wel iemand die in antwerpen of omstreken woont voor het computer gebeuren.

    Al vast bedankt,Dirk
     
  11. Frater

    Frater

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    654
    Locatie:
    Heeze/Amsterdam/Helmond
  12. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel

    kan je die data niet uit je telefoon halen??.
     
  13. Frater

    Frater

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    654
    Locatie:
    Heeze/Amsterdam/Helmond
    Is dat een grapje?

    Ik wil dat de GPS-positie van mijn drone juist doorgegeven wordt.
    Ik hoef niet te weten op welke hoogte het veld ligt.
    En dan heb ik het nog niet eens over zaken als GPS-hold dat verschrikkelijk mis kan gaan als de flight controller ineens denkt dat die op 65 km hoogte zit.
     
  14. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.334
    Locatie:
    Woerden
    Dit is normaal!
    Het is heel vaak zo dat bij 16 bits "getallen" in een computer de eerste 15 bits het getal weergeven en het 16de bit is het teken bit. Als dat bit gezet is betekend het dus dat je negatief gaat. De waardes van 0 tot 32768 zijn dus positieve waardes en betekent omhoog.
    Wanneer je beneden 0 komt wordt bit 16 gezet en lijkt het alsof je plotseling heel hoog bent. In werkelijkheid heeft bit 16 geen "waarde" maar geeft het alleen aan dat de waarde negatief is. Om dan de "werkelijke" waarde te krijgen moet je 65536 van de waarde die je binnen krijgt aftrekken. De waarde van 65535 betekend dus dat je op -1 meter bent.
    Dit is dus geen error!
     
  15. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Laatst bewerkt: 13 jun 2016
  16. Frater

    Frater

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    654
    Locatie:
    Heeze/Amsterdam/Helmond
    ??
    Het wordt steeds vreemder....

    Je bedoelt... Het is normaal dat die 65532 weergeeft als iemand in dit traject een FOUT maakt....

    Maar het is niet meer nodig.
    De fout is al gevonden en wordt gecorrigeerd.
     
  17. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    oo ok dan las ik het anders die settings staan in de gps modulen zelf die moet kan je proggen.
    dat bepaalt wat je controller te zien krijgt aan data.
     
  18. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Waarom lijken alle X6 en X8 rx-en noise op de outputs te hebben? Mijn MKS DS6100's worden helemaal gek. Op een X4 zijn ze geheel stil.

    Had laatst zelfs enorme beweging op de servo zonder input te geven. Nu vond ik wel een los contact in de + van de vario bij de smartport. Ik hoop maar dat dat contact die beweging heeft veroorzaakt want ik begin het vertrouwen aardig te verliezen zo..

    (Crosspost)


    Dit is toch niet normaal

    Maargoed, dat vandaag na het repareren van het variocontact niet weer gezien. Echter het gekraak blijft.

    -Met en zonder ferriet
    -met en zonder verlengkabels
    - Gebonden met en zonder telemetry enabled
    -meerdere X6 en meerdere X8 ontvangers

    Op X4 geheel stil..
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2016
  19. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Barneveld
    Omdat het modelgeheugen van mijn Futaba zender vol zit, heb ik als 2e zender een nieuwe Taranis X9D aangeschaft. Hier kun je namelijk goedkope en superlichte ontvangertjes voor kopen en dat is precies wat ik wil. Bijvoorbeeld de V8R4-II en de VD5M.

    Nu zit er echter documentatie bij mijn zender, waarop staat dat het een EU versie (LBT) is en die is niet compatibel met de door mij beoogde ontvangertjes. Heb ik weer.

    Mijn vraag is dus:
    Kan ik de RF firmware in mijn zender nu wel of niet flashen, zodat ik die ontvangertjes kan gebruiken? Nu kan ik het ding nog terugsturen en op zoek naar wat anders, maar als ik er OpenTX op ga zetten en er dan pas achter kom dat de RF module niet geflasht kan worden zit ik met een zender waar ik niks meer mee kan.

    Informatie op de website van de verkoper (www.microtechnics.eu) voorspelt niet veel goeds, want daar staat : RF Firmware NOT Upgradeable by user.


    taranis.jpg
     
  20. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Je kunt opentx flashen zonder het eu vinkje aan, dan heb je behalve de euLBT D16 ook weer de D8 mode tot je bechikking. Echter kun je beter gewoon X ontvangers kopen. V spul is aardig gedateerd.
     

Deel Deze Pagina