Nieuwe Zoom kloon

Rhelie

Forum veteraan
Vandaag kreeg ik mijn Walker binnen uit hong kong :D
Hoefde geen invoer te betalen want er stond een waarde van 31 USD op de doos 8) de heli kost 239 euro, met 6 kanaals zender, 2200 mah lipo accu met lader, nimh accu met lader, PC kabel voor simmen, extra set bladen, extra tail gear, trainingskruis. Mooi boekwerk erbij en de heli wordt vliegklaar geleverd. Het ziet er zeer netjes uit.
De zender heeft een autorotatie schakelaar, pitchtrim, gastrim, 3d schakelaar, servoswitch, laadbus. 35 mhz
De heli heeft ook een vrijloop, alles is netjes afgewerkt en spelingvrij.

Heeft iemand al ervaring met deze heli ?
afb17908.jpg

Ik heb de spare-parts al vergeleken op mbv de site van Vasco en ze zijn identiek :wink: Ik weet alleen niet wat ik met die mooie lipo accu met lader aanmoet. 1,uur staat er op de lader, als hij nu dus vol is en ik ga hem 1,5 uur laden gaat hij dan niet opzwellen ?

ziet er goed uit :!: :thumbsup: maar wat is dat ding dat een beetje voor op je staart zit? (dat zilvere ding) 't lijkt een camera maar dat heb ik waarschijnlijk fout :) :roll:

marijn

marijn balkema zei:
ziet er goed uit :!: :thumbsup: maar wat is dat ding dat een beetje voor op je staart zit? (dat zilvere ding) 't lijkt een camera maar dat heb ik waarschijnlijk fout :) :roll:

marijn

gyro of zo ?? of auto pilot?

mooi ding hoor!! en lipo's hebben toch geen geheugen effect ?? dan vlieg je hem eerst leeg en dan laad je hem op zo lang als in de beschrijving staat.

Ik heb laatst ook een vergelijkbare lader uit hongkong besteld (met 2 LiPo's 8) ).
Ze hebben een auto cut-off, maar die is tijdsgeschakeld :? .
Dus controleer eerst wat er op de lader staat, (zal wel zo'n adapter met laadkabel zijn en één LEDje? :P )
En reken uit hoeveel mAh hij er in één uur in pompt. Beter is laden met een Deltapeak lader.

Blijf er in ieder geval bij in de buurt bij het laden met die meegeleverde lader, en controleer of je accu niet te warm/heet word.
Suc6 met je Zoom-kloon!

Groetjes, Geoffrey 8)

Bedankt voor de tip, ik knip het stekkertje eraf en maak een laadkabel om hem aan m`n infinity2 te hangen, dan ga ik op zeker ! Het zilveren blokje met mercedes ster 8) is de gyro. alles werkt wel maar er zit veel los, ik ga dus nog niet vliegen ermee maar eerst alles checken. motor heeft gedraaid en kon zonder problemen de pitch en gas functie omkeren op de zender. de tailgear is van nylon en ziet er erg fragiel uit, niet in gras neerzetten denk ik.

Satoer zei:
Rene, Succes met het tail input tandwieltje ;)

Michel, ik heb er een extra 8) het tandwieltje zou in mijn horloge nog stuk gaan denk ik. Ik ga het proberen en zal het wel zien ! zijn er nog satoersnaren te koop ? :wink:

o o o , vliegt ie EEN keer ze rap stuk gaat ie gelijk electro vliegen pfffff , wat is dat nou joh . ik dacht dat t moest roken stinken en herrie maken , maar t zal wel aan de leeftijd liggen denk ik hahaha , ik ben benieuwd hoor hiernaar , veel plezier ermee , en ik wil m wel een keertje testen hoor !!!

heren ,

Lipo laders laden NIET met een constante stroom.
Het heeft dus geen zin om de laadduur uit te rekenen.
Ze hebben wel een max stroom, die beperkt in het begin van het laden de laadtroom. naarmate het laden vorderd stijgt de spanning van de lipo en daald de laadstroom. vergelijk het met (traag) communicerende vaten.

Een lipo overladen kan alleen als de uitgangspanning van de lader hoger is dan de max toegelaten laadspanning.

TM

Alle accu`s geladen, volle lipo erin, er blijkt een hh gyro op te zitten 8)
Hij komt niet van de grond ! veel te weinig toeren :evil: alles staat op maximaal. Heeft iemand een tip ?

mijn zoom weigerde ook resoluut te vliegen met de voorgeschreven 7 graden pitch.

toen ik demax verlaagd had naar een graad of 5 ging het beter

Donder de meegeleverde zender weg en gebruik je eigen heli computer zender. Die kan je veel beter instellen. Gewoon even een goede throttle em pitch curve maken. Het lijkt mij sterk dat de motor niet eens krachtig genoeg is om dat ding omhoog te blazen.

wow! een Mercedes Gyro 8)

@Theo, nee alleen de bec is kapot (geeft storingen) dus de logo is niet vliegklaar :(

Nu vliegt hij :D alle overbrengingen losgehaald en opnieuw vastgezet met minimale speling. Nu giert hij lekker en het rotortje bromt mooi 8)
geen bladspoor en aan power geen gebrek meer, alleen kan ik niet sturen met dat handzendertje. Kristallen uitgewisseld in de hoop dat ik mijn Evo9 kon gebruiken, helaas :mad: geen response. Heeft te maken met de modulatie, jammer !

Update : tijdens het hooveren begon hij spontaan uit zichzelf aan een pirouette, snel neerzetten dus ! de rotorkop bleef gelukkig zitten en er was niets aan de hand behalve dat de dikke mercedes gyro af en toe gewoon uitvalt.

Back