nieuwe zwever bouwen...

• Topicstarter Topicstarter hilbren
  • Startdatum Startdatum
H

hilbren

Guest
ik vlieg momenteel veel met dit vliegtuig
maar omdat dit vliegtuig redelijk zwaar is en vrij moelijk de lucht in gaat met m'n aldi camera... dus ik wil een nieuwe :twisted:

De vleugel is nog goed, dus die wil ik graag opnieuw gebruiken
De spannwijdte is 148 cm, is 175 gram te zwaar?

Als dat het gewicht van alleen de vleugel is vind ik hem erg zwaar ja.
Ik heb de Breeze van robbe electrich gemaakt die vleugel was 1500 mm die woog 100 gram
Het hele toestel woog 700 gram met 800 mah nicd accu's.
En een zwaardere 480 race motor.
Het zou een leuk alternatief zijn hij vliegt erg goed 18 min vliegtijd kon je halen zonder thermiek.

dat is idd erg veel 18 min. ik haal maximaal 10 min en dan met een setje van 6 penlites icm met een speed400 6V

maar 100 gram voor een vleugel is wel heel erg ligt, niet dat het niet goed is ofzo.
Hoe crash bestendig is die vleugel van jou?
die van mij heeft namelijk al meerdere bomen opgevangen (of is het nou andersom :P )

Ik kon er goed mee loopen, op zijn kop kon hij ook vliegen.
Ik moest wel goed mijn best doen voor 18 min.
En het was s'winters.
Hij staat op de robbe site www.robbe.de er staat ook een filmpje bij alleen krijg ik dat niet open.
Hij is dan niet electrich ik heb hem iets veranderd zodat de motor erin paste en het zwaarte punt goed kwam.

Ja tegen bomen kan hij niet maar het is een erg leuk zwevertje wat ook niet veel last van de wind heeft.
Ik heb hem niet meer maar ik heb er een jaar of 5 mee gevlogen en heb hem een poosje geleden verkocht.
Ik heb er veel plezier mee gehad hij vloog niet snel maar gewoon geinig

leuk ding idd, maar ik knutsel toch liever zelf iets in elkaar :wink:

hilbren zei:
leuk ding idd, maar ik knutsel toch liever zelf iets in elkaar :wink:
Ik vind jouw zwevertje trouwens een erg leuk ding kan je die niet lichter bouwen?

ik zat aan zoiets te denken:
zwever.gif

een plaatje 6mm balsa met aan beide kanten een dun plaatje triplex

even een kleine update:
zwever2.gif

ik wil de zwever gaan maken van 6mm balsa met aan bijde kanten heel dun triplex om het geheel stevig te houden en om de koolstof staart mee in te klemmen. ik ben van plan eens een V staart te gebruiken.

ey ik ben een nieuw komer en mijn naam is jermaine heeft iemand ervaaring met een Accipiter Badius electrozwever.
ik heb het bestelt maar ik weet er verder niets van kan je er goed mee vliege en met welke windkracht
MVg jermaine :wink: :cry: :lol:
mail voor de foto
ik krijg het er niet op :?

een dag niet gevloge is een dag niet geeft

zo'n platte romp lijkt mij niks, is airodinamies alles behalve goet. ik zou van 4 plankjes een vierkante smalle romp maken waar alles achter elkaar in past.

Groeten Halmar

ja dat is ook een idee,
hadden sommige modellen van graupner dat ook niet??

alleen hoe zou jij dan een opening in de romp maken die simpel hersluitbaar is ??

je kan als deksen een balsa plankje nemen met aan de ene kant een pennetje dat je in een gatje steekt en aan de andere kant een metalen bolletje (babygun kogeltje) dat doormiddel van een veertje kan in geduwd worden ,ongeveer het systeem van een deur klink.Boor in het dekseltje een gatje waar het bolletje en het veertje inpast,steek het veertje erin dan het bolletje en plak er dan een triplex plaatje over met een gatje waar het bolletje net niet doorkan. Nu moet je nog een gatje boren in romp waar het bolletje in moet klikken.Op deze manier heb je een dekseltje dat goed blijft zitten en je er toch zo kunt uitnemen.

of zoals op mijn simpele zwever, voorkant pinnetje en de achterkant met het elastiek van de vleugel vasthouden.

Groeten Halmar

Back