Nieuwe zwever kopen

• Topicstarter Topicstarter Matthias
  • Startdatum Startdatum
M

Matthias

Guest
Hallo iedereen,

ik ben op zoek naar een nieuwe zwever. De zwever moet toch wel volledig in houtbouw zijn, een span van +/- 3 meter hebben. Hij moet ailerons, rudder, hoogteroer en remkleppen hebben (anders blijft die boven de grond veel te ver doorzweven door het grondeffect (gemerkt bij mijn andere zwever zonder remkleppen)), flaps liever niet. Ik was al wat aan het neuzen op een amerikaanse website met prachtige houtbouw 3 meter zwevers:
www.skybench.com
De zwever die me het meest aanspreekt is de Challenger, op rcgroups is er een bouwverslag. Maar wat me bij deze zwever wel afremt, is dat deze al 188$ kost, en dan nog eens verzonden moet worden naar hier... :2gunfire: . Daarom zou ik willen vragen of iemand een mooie thermiekzwever kent (volgens mijn beschrijving hierboven) en die toch wel een mooie prijs heeft.

mvg,

Dankje Simen,

maar heeft deze ailerons en remkleppen (de ailerons wil ik graag)?
En kan deze zwever goed tegen een hoogstart (de vleugel die niet dubbelplooit gelijk mijn spirit 100)?

mvg,

Ik weet niet of je de Amazone van Lenger kent ? Mooie CNC gefreesde bouwdoos.
Binnen onze vereniging heeft iemand zo'n ding en kan er fijn mee thermieken.
Volgens mij heeft 'ie er zelf extra remkleppen in gezet.
De Bird of Time ken ik ook, dat ziet er wel heel statig uit, die heeft een mooi vliegbeeld (maar geen ailerons)

Grt
Nick

Kan die Bird of time ook aan een unlimited histart hangen. de unlimited dient voor zwevers over de 100". Alleen zie ik dat die Bird of time heel weinig weegt :o. Maardus: als iemand nog zo'n zwever weet die wat lijkt op( http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=552122 ) <= deze. Ailerons, hoogteroer, richtingsroer en remkleppen heeft, post het hier. Wat ook belangrijk is is dat het een volledige houtbouwdoos moet zijn waar ik de romp, vleugels, stabilo,... zelf moet maken.

mvg,
Matthias

Waar ik ook nog aan dacht was de " Windfree " , ook van op de website www.skybench.com , waar ik hier dan de instelhoek zou wijzigen en ailerons in de vleugel zou bouwen. Maar ik weet nog veel te weinig over dez zwever... Is het een sterke zwever, breken de vleugels niet tijdens de launch op een "duty histart" ?

wat niet is, kan komen.
Dat is waar geen rolroeren, maar ik zou ze erinmaken, want bij de arf versie zijn ze wel met rolroeren zie :Elektro-Vogel 3000 L.KA ARF bij LENGER Modellbau .
TECHNISCHE DATEN

Spannweite: 3000 mm
Länge: 1180 mm
Flächeninhalt: 58 dm²
Gewicht: 1200 g
Profil: E 205
Ruder: Seite, Höhe, (Quer)

Matthias zei:
Hallo iedereen,

ik ben op zoek naar een nieuwe zwever. De zwever moet toch wel volledig in houtbouw zijn, een span van +/- 3 meter hebben. Hij moet ailerons, rudder, hoogteroer en remkleppen hebben (anders blijft die boven de grond veel te ver doorzweven door het grondeffect (gemerkt bij mijn andere zwever zonder remkleppen)), flaps liever niet. Ik was al wat aan het neuzen op een amerikaanse website met prachtige houtbouw 3 meter zwevers:
www.skybench.com
De zwever die me het meest aanspreekt is de Challenger, op rcgroups is er een bouwverslag. Maar wat me bij deze zwever wel afremt, is dat deze al 188$ kost, en dan nog eens verzonden moet worden naar hier... :2gunfire: . Daarom zou ik willen vragen of iemand een mooie thermiekzwever kent (volgens mijn beschrijving hierboven) en die toch wel een mooie prijs heeft.

mvg,

De prijs van $ 188 kan wel eens meevallen. Want dit is ongeveer 160 Euro. Je kan eens navragen wat de verzendkosten zijn. Invoerrechten komt op ongeveer 25 % maar dat is ook na te zoeken op internet.

Gr. Frans

Dankjewel,

maar nu ik zo zat te denken... Ailerons op een kist van 3.5 meter, wat moet ik dan doen met de servo die in het uiteinde van de vleugel zit?!?
Bij mijn spirit had ik gewoon een verlengsnoertje van 1 meter, en dan had ik ook nog iets erbij dat ik rond de draad zo dicht mogelijk bij de ontvanger moest doen zodat er geen storing was. Hoe moet ik dit doen bij een zwever van 3.5 m? Want ik dacht dat als die verlengsnoer te lang werd er storing zou optreden...

mvg,
Matthias

Back