Nieuwe zwever van 4m

• Topicstarter Topicstarter blutch
  • Startdatum Startdatum
B

blutch

Guest
Gegroet iedereen,

Aangezien hier op het forum heel wat kenners zijn van zwevers zou ik jullie graag volgende vraag willen stellen:
Ik vlieg al jaren met een ROBBE Habicht (2.8m wingspan), een echt beginnerskistje. Het is nu echt tijd voor een serieuzer model. Toch heb ik heel wat vragen voor een nieuwe kist.
Aan welke eisen moet de kist voldoen voor mij:
- graag een modern schaalmodel:Ventus,discus,janus,ASW xx, dit soort van zwevers.
- Een wingspan van rond de 4m , maar liefst niet kleiner
- Met remkleppen uitgevoerd
- Voor thermiek maar graag ook wat acrobatie (looping, koprol)(dus geen te fragiel dingetje)
- budget van de zwever: tot max 480€

Heeft iemand een idee van welk merk ik een zwever kan kopen?
Ik dacht aan een zwever van S2G (http://www.s2g.cz/sindex.php?stat=uk&cat=kat&id=34). Nu belde ik vrijdag naar LENGER (www.lenger.de) voor nog wat vragen over deze zwever van S2G, zegt die man dat S2G failliet is???(Nu had ik een goede kist gevonden voor binnen mijn budget :mad: .) Heeft iemand van jullie hieral iets van vernomen? Heeft er iemand bij LENGER al een zwever gekocht? (goede service?)

Kunnen jullie mij wat raad geven van merken van zwevers die goed zijn, maar binnen mijn budget passen?
Elk advies zou erg leuk zijn. Ik zou mijn zwever binnen 14 dagen willen gaan kopen.
Ikzelf ben van Belgie en zou hem graag in Belgie willen kopen ofwel via postorder.

Alvast hartelijk dank voor jullie advies en reacties,
Van een zwever-liefhebber.

Bertus,

Bedankt voor je uitleg!
Ik heb nog een vraagje:
De ASW 26 van beineke (4m versie) heeft geen winglets.
Is het hebben van winglets belangrijk? Geeft dit echt een betere vliegkarakteristiek of is het puur estetisch?
In een van de threads lees ik dat jij zelf winglets bouwt. Dat zie ik zelf niet zitten. Vandaar de vraag wat het voordeel is van winglets.

groetjes,
Blutch

Bertus, kan je wat meer info geven betreffende 'Je zal wel heel wat zelf moeten uitzoeken bij de bouw van die zwever'.
Wat bedoel je hiermee?
Wij hebben een zwever van ROBBE volledig zelf in mekaar gestoken. Zelf de vleugels (ribben gelijmd, planken voor de vleugels gezaagd en gelijmd...), romp voorzien van gaten, scharnieren voor richtingsroer, balanceren... en dergelijke allemaal zelf gedaan. Wel volgens het meegeleverde plan.

Is de bouw van deze zwever dan anders? Kun je het vliegtuig onvliegbaar maken doordat er te weinig info in de manual staat, en je dus crusiale fouten maakt tijdens de bouw?

Graag wat uitleg, als het vliegtuig enkel bedoeld is voor mensen met zeer veel ervaring in constructie, dan moet ik misschien uitkijken naar een ander merk (HF-models misschien?)

Groetjes

Blutch,

S2G bestaat inderdaad niet meer.
Zij maakten goedkope zwevers, maar prijs en kwaliteit gaan dikwijls samen.
Geen enkele van hun zwevers had een ligger in de vleugel.
Geen probleem, zolang je maar rustig vliegt.

Ik weet niet hoe Beineke zijn kisten maakt, Bertus zal daar wel een beter zicht op hebben.
Maar goedkoop zijn ze wel.
Een andere speler op de markt is Rippin. Rippin website
Ik heb er een 3m ask21 van, en die doet het heel behoorlijk.
Net zoals Beineke krijg je bij Rippin een "kale bouwdoos", zoals Bertus dat mooi stelde.
Een plan of een bouwbeschrijving is er niet bij.
Je moet dus zelf uitzoeken hoe je de RC componenten plaatst, hoe je de vleugels gaat samenhouden, hoe je richting en stab monteert....
er zitten meestal geen roerhevels, scharnieren, spanten... en dergelijke bij.
Op zich allemaal geen complexe zaken, maar een beetje ervaring is altijd wel meegenomen.

Stabilo. Stoorkleppen in de vleugels gebouwd, draaden voor de servo's in de vleugels zijn getrokken evenals een uitsparing voor de servo's. Roeren zijn gefreesd. Maar dan wordt het wel wat.

Discus-711

Hallo zwevers,

Mijn naam is Gerard Witte en ik ben eigenaar van GW Modelbouw te Dordrecht ik ben importeur van alles op RC gebied dus ook op zwevers,
ik heb in mijn assortiment ook de Discus-711 met een spanwijdte van 4meter, geheel compleet met zender en electronica 345 Euro, zie www.gwmodelbouw.nl

groet,
Gerard Witte

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu nog de juiste link weergeven.......maar volgens mij is het niet de bedoeling van dit forum dat winkeliers zich hier zo melden.

Pendelaar

winkelier

Hallo Pendelaar,
wat is daar op tegen?
ik wil jullie zwevers alleen ten dienste zijn om op een voordelige manmier aan vliegtuigen te komen, als je lid van een vereniging bent geven wij ook nog eens 10% korting.
Dus zla je slag !

Hoi Gerard,
Ik heb niks tegen modelbouwdealers (het leven zou erg saai zijn zonder jullie :D ) maar het is tegen de forum-etiquette om je spullen op deze manier onder de aandacht te brengen. Dat valt onder "reclame" (en het werkt! Ik heb je site met belangstelling bekeken). Dus......

Hartelijk welkom op het forum trouwens.

Het komt uit de lengte of uit de breedte. Een toestel van 345 -/-10%=310,50 incl zender is absoluut niet te vergelijken met de kwaliteit waar hier in het draadje over gesproken wordt (Beineke o.g.). Waarschinlijk gaat her hier om 'Chinees spul' en wat de kwaliteit daarvan is hebben meerdere forummers al mogen ondervinden.

Back